Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huuhaa korjaus/viritysohjeet tai vinkit

Aloittaja FrozenCorpse, 26.08.07 - klo:15:49

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Kaverilla on Baotian BT49QT-9 ja hän sanoi laittavansa kapeamman ja lyhyemmän varihihnan, sanoi sen tuovan huippuja ainakin 15km/h lisää, ja kiihtyvän hullun lailla :D
Ja sanoi kaiken sen tosissaan, oli lukenut netistä muitakin samanlaisia juttuja :D
Hänellä ei todellakaan ole paljoakaan tietoa skoottereista, kun kyseli missä variaattorin hihna on. Muutenkin aivan tietämäton moottoreista, sanoin että kannattaa tarkistaa venttiilin välykset, siihen tokaisi että kiinni on ja tiukasti, oli löystynyt sen jälkeen kun oli viimeksi ilmaa laittanut ::)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Juha

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 24.09.08 - klo:21:24
Kaverilla on Baotian BT49QT-9 ja hän sanoi laittavansa kapeamman ja lyhyemmän varihihnan, sanoi sen tuovan huippuja ainakin 15km/h lisää, ja kiihtyvän hullun lailla :D
Ja sanoi kaiken sen tosissaan, oli lukenut netistä muitakin samanlaisia juttuja :D
Hänellä ei todellakaan ole paljoakaan tietoa skoottereista, kun kyseli missä variaattorin hihna on. Muutenkin aivan tietämäton moottoreista, sanoin että kannattaa tarkistaa venttiilin välykset, siihen tokaisi että kiinni on ja tiukasti, oli löystynyt sen jälkeen kun oli viimeksi ilmaa laittanut ::)
No onhan renkaissakin venttiilit, että siinä mielessä on kaveri oikeassa. Mutta edes vähän moottoreista tietävä osaisi kyllä yhdistää nelarin venttiileihin.  ;D

karkulainen

"vähänkin tietävä" ei sovi häneen yhtään, on niin tietämätön moottoreista kun vaan voi olla :D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 25.09.08 - klo:15:37
"vähänkin tietävä" ei sovi häneen yhtään, on niin tietämätön moottoreista kun vaan voi olla :D
Niinhän me kaikki olemme joskus olleet ja mystisiä osa-alueita löytynee vieläkin.  ::)

Ei muuta kuin "elukka" talliin ja opettelemaan. Ja tietysti myös hieman teoriaa, vaikka tätä palstaa ihmettelemällä. En minäkään ymmärrä yhtään mitään skeittauksesta, silti tuntuu olevan suosittu harrastus. :)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kenzy

Heh, tuossa yksi kaukasempi naapuri tuli yks päivä kysymään, että sattuisnko tietämään mikä hänen juuri käytettynä hankkimaa skootteriaan vaivaa, kun se ei tahdo lähteä liikkeelle millään, sitten kun pääsee liikkeelle, meno on ihan verkkaista. No, epäilin itse sitten kulunutta hihnaa taikka kytkinpakettia, ja sanoin, että availen tänään sen sitten ja katsotaan. No, availin sen sitten, ensimmäinen huomio: variaattorin prikka oli laitettu holkin ympärille hihnan alle, siten siis, että hihna oli prikan (~5mm paksu) päällä, ja hihna tästä johtuen aivan u:n muotoinen. Siitä eteenpäin, toinen huomio, variaattorin rullakuppi täynnä vaseliinia, oli joku saanut päähänsä "helpottaa" rullien kannen edestakaista liikettä rasvaamalla paksulla vaseliinilla, joka oli valahtanut rullien sekaan. Eivät toimineet mitenkään, tiskiharjalla ja fairyllä kaikki osat läpi, prikka pois ja kamat nippuun. Kytkin oli lähes uusi ja hihnakaan ei ollut kulunut, ainoastaan u:n muotoinen tuon väärän prikan asennuksen vuoksi. Nyt on semmonen 2-tahtitykki (Gilera), ettei ole taas vähään aikaan nähtykään :o

Melkonen tee-se-itse ollut huoltamassa tuota aiemmin.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Coastside

Autopuolelta hurjimpia mitä olen nähnyt:
Skoda idänihme oli menossa vuotuiseen katsastukseensa. Sitä edelsi sama korjaamorituaali; Korjaamo vaihtoi öljynkostuttamat toisen takapyörän jarrukengät kuiviin. Syy öljyyn oli takalaakerin rikkonainen stefa. Peräöljyt vuotivat jarruihin. Oli halvempaa vaihdattaa jarrukengät katsastukseen. ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Tuo vaseliini variaattorissa elää kyllä sitkeässä,, edelleenkin jotkut aloittelevat kuskit sitä kyselee.. ::) ::) 
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

karkulainen

Yksi tapa saada tehoja on kuristaa ilmanottoa, sinne tulee ilmaa imevä pyörre joka "ahtaa" koneen ja se on sama kuin laittaisi turbon. Kokeilkaa vaikka, toimii varmasti ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Usko55

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 29.09.08 - klo:17:32
Yksi tapa saada tehoja on kuristaa ilmanottoa, sinne tulee ilmaa imevä pyörre joka "ahtaa" koneen ja se on sama kuin laittaisi turbon. Kokeilkaa vaikka, toimii varmasti ;)

Näinhän se on.  ;D Ottaa vaan huomioon tämän topikin otsikon...  :P


karkulainen

Pitääpä kertoa tuo ahtamisjuttu kaverille, aivan varmasti kokeilisi. :D Uskoo kaiken liian helposti. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 29.09.08 - klo:17:45
Pitääpä kertoa tuo ahtamisjuttu kaverille, aivan varmasti kokeilisi. :D Uskoo kaiken liian helposti. ;D
Mikset kokeilisi samalla ahtaa ilmaan hiustenkuivaajalla?  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

purgiaali


karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Kahden eri polttoaineen käyttö vaatii erikokoiset suuttimet. Muuta virkaa ei sarjakytkennällä ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04