Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nuorten typerä liikennekäyttäytyminen ja kokemattomuus.

Aloittaja FrozenCorpse, 09.08.07 - klo:13:33

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

Minua alkaa pikkuhiljaa taas oikein urakalla nyppimään noiden nuorten mopokuskien käsittämätön hölmöily ja tietoinen alapään senttien kasvattaminen mopolla leikkien. Älkää suuttuko, olen tsekin ollut nuori ja tyhmä ja sinällään kyllä ymmärrän tuon, mutta se menee toisinaan ohi että viuhahtaa.
Miksi valoissa niin moni mopoilija veivaa kaasua ku pullataikinaa? Miksi pitää keulia ja polttaa kumia? Miksi pitää virittää? Miksi pitää lesoilla jokaiselle vastaantulevalle mopolle? Minulla ei ole ollut vuosiin minkäännäköistä kiinnostusta lähteä mukaan, enkä edes vilkaise moisiin. Lesotkoon, ittensä vaan nolaavat.Valaiskaa vanhaa..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Kenzy

Se on semmoinen miehinen vietti, tuo herää mopoilun jälkeen uudestaan henkiin ensimmäisten autojen myötä, ja joillakin se tuntuu jatkuvan hautaan saakka. Ei vaan voi antaa periksi muulla tavoin kuin häviämällä, onhan alla kylän kallein peli ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

FrozenCorpse

Juu. No onhan nuo mulleki monet vuodet uhonneet, että luuseri olen ku en viritä, en keuli enkä kiduta muutenkin jo 4-vuotiasta konettani. Tuo nelivuotias ei sellaista tarvi enkä mä halua. Olkoon muut niin tyhmiä, mutta minä en.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Kenzy

Jep, monet toistelee isiensä sanoja ja pelkäävät erottua joukosta tuonikäisenä, ettei heitä ruveta syrjimään. Kyllä se elämä (emäntä) opettaa sitten aikanaan :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

MinGGi

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 09.08.07 - klo:13:33
Miksi valoissa niin moni mopoilija veivaa kaasua ku pullataikinaa?

Ehkä sen takia teen noin ettei mun skootteri sammahda.  :D Meinaan kiinalainen skootteri pahimmasta päästä, tahdo edes pysyä käynnissä jos on vähänkin viileä.

Itse myönnän että joskus kun näen pikkupoikia kävelemässä tiellä, niin ajan täysillä ohitse ja "vähän" huudatan konetta. Muistan kun itse ala-asteikäisenä jäin tölläämään jokaista ohi ajavaa mopolijaa. Totesin aina: "Tollasen mää ostan isona!" Ja tietenkin kaikki ne amikset jotka ajavat ohitseni kun ajelen 45km/h kaupungilla.. Näkisittepä heidän naamansa kun ohitan heidät moposkootterillani 65km/h. On se sen arvoista. Mutta mitään en polta, en edes kumia.  :D Enkä myöskään keuli tai viritä/ ole virittänyt.
Kun poliisi tulee kyselemään, "Ajokortti ja rekisteriote", vastaappa siihen "Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni?"

Kenzy

[offtopic]
Jos on nelitahtikone, niin kannattaisi tarkistaa venttiilivälykset ja ilmanputsari ;)
[/offtopic]
Baotian BT49QT-12 vm. '07

FrozenCorpse

Minkillä jotenki huono itsetunto, kun pitää vetää tollasta showta? Vai egoiluako tuo on? Noloa..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

MinGGi

#7
[OFF]

Ei ole nelitahtikonetta. Kaksitahtisen omistin. Se lähti eilen takaisin liikkeeseen.. Sieltä irtosi hieno letku alta ja etujarru ei toiminut.  ;D Sellaista kivaa. Täytyy nyt katsoa saanko rahat takaisin.. Jos saan tarpeeksi niin ostan nelitahdin. Sillä en kyllä aatellut samalla tavalla hurjastella.

[/OFF]

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 09.08.07 - klo:14:31
Minkillä jotenki huono itsetunto, kun pitää vetää tollasta showta? Vai egoiluako tuo on? Noloa..

Juu, oon aika säälittävä. Mutta ajattele, haaveilin kaksi vuotta moposta! Sitten viimein kun sain rippilahjarahoilla sellaisen niin "vähän" innostuin. En ollut ennen ajanut minkäänlaisella kaksipyöräisellä. Pakkohan sitä oli revitellä kun mun kiinalainen meni kovempaa kuin kaverin Gilera SMT. (Vm. 07)
Kun poliisi tulee kyselemään, "Ajokortti ja rekisteriote", vastaappa siihen "Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni?"

FrozenCorpse

En ollu minäkään ajanut ennenku sain 14vuotiaana nykyiseni. Oli se silloi aluks kummallista omistaa ihan kokonaa tollanen moottorikone. Mutta ei enää.. Oon kasvanut sen verta jo..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Make

En ole enään nuori, tai no sehän riippuu ihan itsestä kuinka vanhana itseään pitää, mutta vastaan kuitenkin. Skootterin hankinta on nuorentanut sekä minua, että vaimoketta muutamalla vuodella. Ja sitten itse asiaan....

Joo noinhan suurin osa varsinaisessa mopoiässä olevat käyttäytyy, mutta minua moinen käyttäytyminen lähinnä huvittaa nyppimisen sijasta. Tulee vaan mieleen oma nuoruus, jolloin piti näyttää kaikille miten lujaa mopo kulkee ja kuka on kaikista eniten kännissä kolmesta kaljapullosta jne. (Ps. En ollut kummassakaan lajissa erityisen hyvä, mutta kyllähän sitä naapurikylänpoikien edelle piti päästä vaikka työntämällä)

Eiköhän tuo käyttäytyminen johdu lähinnä siitä näyttämisen halusta, siitä kun haetaan niitä omia rajoja ja halutaan saada voiton riemua. Tuossa iässä luusereiksi yleensä merkataan ne, jotka ovatkin niitä todellisia "koviksia", eivätkä mene joukon mukana. Helpompi tie on kuitenkin tehdä kuten muutkin, vaikka vain harva sitä todellisuudessa haluaa.

Itse ajelen omaa ajoni ja annan poikien ja tyttöjen ohitella, kaasutella ja vilkuilla ihan rauhassa. Suurimmalla osalla järki kasvaa päähän sitten joskus....

Ps. Sama ilmiö muuten jatkuu osalla myös vanhemmalla iällä, kun alla on auto, enkä puhu nyt pelkästään 18-20 vuotiaista, vaan paljon vanhemmistakin.

Ps2. Usein nuoret mopoilijat käyttäytyvät jopa paremmin kuin aikuiset auton ratissa.

FrozenCorpse

No juu, on noita kovia kevaripellejäki, jotka ajaa tosiaa ihan miten sattuu ja sitten ku sattuu oikeasti niin itketään. Voivoi. Kyllä nuo noiden touhut välillä pistääki naurattamaan ja tosi paljon, mutta ei enää jos alkaa vaaralliseks mennä. Kuten ohitellaa oikealta 2 päällä vaikka kuolleessa kulmassa on auto. Moni  autoilija, varsinki nuoret kuskit lesoilee kanssa, vaikka tekevät itsesään vain tosi  pellen. Tytötki on mopoillessa alkanut teke tyhmyyksii viime aikoina..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Kenzy

Minä ohitin eilen Hämeenlinnan sotilaskotiyhdistyksen sodeauton, kun se mateli kaupungilla. Ohitus tosin oli täysin laillinen vilkkua käyttäen kaistanvaihtoineen päivineen, ei siinä mitään, mutta tulipahan vaan mieleen :) Kivasti tuo Baotianikin lähti vääntämään, kun tarjosi vain ruokaa koneelle ohituksessa. Hauskaahan tuommonen ohittelu on, aina sillonkuin siihen on rahkeita, mutta tyhmyyteen asti ei sovi mennä ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

nelitahti

kuten jo aiemmin mainittu jotta näyttelyn piikkiin monesti menee,
mutta joskus tilanne on näyttäny siltä että
se ajopeli meinaa tosiaan karata hanskasta  :o
eli meinaa tulla kalliiksi tuo näyttämisen halu  ???
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...

sstu

Mua taas ärsyttää tää yleistäminen, aiheen otsikosta saa vaikutelman että kaikki nuoret sekoilis mopojensa kanssa, vaikka eihän näin kuitenkaan ole.

Pienempänä tuli aina silmät sädehtien katottua kun isommat tytöt ja pojat meni mopoilla ohi ja kovaa :) Pakko itekki vähän kaasuttaa ku menee muksujen ohi, mut ei sen kummempaa "typerää liikennekäyttäytymistä".
Junan alle mahtuu kaksikin.

FrozenCorpse

Kyllä aivan voi mainosti yleistää, kun taas on 15-v pikkutytöt kuollet mopoillessa, kun eivät osaa ajaa.. Mopojen kanssa loukkaantuu enemmän ku mopoja keritään edes ostamaan..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "