Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

kannen kiristysmomentit 4- ja 2-tahti

Aloittaja haisevahillo, 31.05.10 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

haisevahillo

onko kellään tietoo fuden 4tahti skootterin kannen momentista?

Coastside

20 Nm kuiviin kierteisiin ym. osiin. Pitkät vaarnat tekevät siitä epätarkkaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

haisevahillo

Lainaus käyttäjältä: haisevahillo - 31.05.10 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 31.05.10 - klo:19:19
20 Nm kuiviin kierteisiin ym. osiin. Pitkät vaarnat tekevät siitä epätarkkaa.


Kiitos kaunis. :)


voi olla kyllä että vähempikin riittää nimimerkillä mutterista jengat meni :)

Coastside

Minun kinkin koneen mutterien kulmat ovat heikossa hapessa vaikka olen käyttänyt hyvää hylsyä. Lujaa laatua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

#4
Yleensä tuo momentti on 2-tahtisissa mopoissa 10-11 Nm ja isommissa 20-22 Nm.

Nimimerkki: useita kierteitä tuhonnut.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Renny

Ja on hyvä muistaa sitten kiristellä ristiin tasaisen "puristuksen" varmistamiseksi ;)...

Coastside

#6
LainaaTorque valve Camshaft fixed nut: 2,0 kg-m 15 ft lbs
s.88

Venakopassa on luokkaa 1,2 kg-m (*9,81)

http://www.49ccscoot.com/bbk.html
Noi neuvoo pienemmän arvon 13 ft lbs ja on hyvä kuvasarja isopyttymuunnokseen.

http://www.custom-car.us/metric-conversions.aspx
Muuntotaulukko
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Jaaniin, taas puhuttiin nelareista. Itseasiassa näissä näkyy olevan eroa.. Piaggiossa ja Vespassa nelarilla (mopo) 7 Nm +90 +90 astetta.
Isommissa 28-30 Nm.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#8
Kiinalaisissa on kannen mutterien malli on sellainen ettei kaikki hylsyt pidä niissä vaan nulppaa kulmat. Kannataa kokeilla sormin, onko hylsyssä sopiva tiukkuus ja jos valinnanvaraa ei ole niin ainakin madaltaa hylsyn viistettä ja painaa väännettäessä avaimesta.

Vaarnassa on jenkaa 11,6 mm ja vaarnan päästä pukkiin on kansi irti 11,35 mm. Siihen 2,5 mm väliprikka. Pitkä vaarna venyy niin ettei kiristys onnistu.

Panin kaksi prikkaa ja lopetin suosiolla noin 15 - 17 Nm tiukkuuteen koska 20 asetuksella ei enää naksunut jonka ole aiemminkin huomannut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Ne materiaalit on varmaan sen verran kiinalaisissa epätasaisia, että vanhojen muttereiden kiristys vanhoihin kierretankoihin ei onnistu tehtaan ilmoittamalla momentilla, ellei osia vaihdeta uusiin (venyy / elää).  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.