Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Vogue VS2

Aloittaja altea, 16.04.10 - klo:20:59

« edellinen - seuraava »

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Plom - 01.06.10 - klo:22:23
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.04.10 - klo:12:02
Siinä tuli ajaessa pidettyä jalkoja siinä tasolla eikä polkimilla, jotka huolettivat kanttaillessa hieman.

Oikeaoppisestihan sisäkaarteen puoleinen poljin on aina yläasennossa jolloin voi kanttailla vapaasti. 8)
Ajattelin silloin siihen jotain sydeemiä millä kammet pysyisivät vaaka-asennossa. Oi niitä aikoja kun mopon ja minun yhteispaino oli 95 kg.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jorma68

#16
Riittäisköhän tarpeeksi potkua liikuttamaan meikäläistä, kun on tuota painoa kertynyt lähemmäs sata kiloa? Heh, olisihan se näky kun nelikymppinen äijä päristelisi tuolla menemään :D Fortecon sivulla kehutaan kahden vuoden tauuaikaa, mutta ei koskekaan tuota mallia: "Takuuaika 6 kk, ilman kilometrirajoitusta.". Onkos tuossa Peugeotin oma valmistama kone? Tuon kanssa voisi verestää mopoilumuistoja, edellisessäkin piti sotkea itse öljyt bensan sekaan (noin 25 vuotta sitten)..

Coastside

On tuota myyty 32 kiloisenakin samalla moottorilla, mutta pienemmällä teholla 40 v sitten ja euroopassa noita viritellään paremmin kuin skoottereita. Siinä on 2 kW ja 55 kg painoa jolla se hakkaa useimmat skootterit teho/paino-suhteessa nytkin. Jos haluaa ketterän ja kestävän pikkumopon niin tuo on hyvä. Se taas miten iso mies sen päälle kotiutuu, on eri juttu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

http://www.youtube.com/watch?v=fH2BZaD6qYQ&feature=related

Jos ei kulje niin rälläkkää vaan lohkoon ja pyttyyn ... No, akkupora vinkuna taas, heh

http://www.youtube.com/watch?v=EnSRLS5A9T0&feature=related

Hieman muutakin niin näyttää ...

Se on niin vakavasti otettava kuin haluaa
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Vogue

#19
Ostin eilen käytetyn Voguen, jolla ajettu 2000km. Itse ajanut jo yli 100km. Mitä olen useita laatumopoja omistanut (suzuki, solifer, tunturi, helkama), myöskin yhden kiinalaisen crossimopon, voin kertoa, että peugeotin laatu on eri planeetalta kuin näissä kiinan halpatuontimopedeissa. Osat ovat kestävää metallia, eikä ole käytetty huonoja muttereita/ pehmeitä metalliseosvaluosia kuten kiinalaisissa. Muoviosia on suhteellisen vähän(katteet). Mopo on lisäksi hyvin yksinkertainen tekniikaltaan ja täten helppo oppia käyttämään, sekä purkaa ja huoltaa. Kettingin kiristäminen /renkaan irroitus onnistuu mopon oman seisontatuen ollessa alhaalla.

Ajotuntuma on hyvä ja mutkiin voi mennä lujaa, sekä kanttaukset onnistuvat polkimista huolimatta.

Vakiona mittari näyttää ajonopeutta max. 50km/h.

Peugeotissa on ranskalaisille tuttuun tyyliin hieman omaperäisiä ratkaisuja, kuten takavanteen lukitsemiseen käytettävä "tankolukko", jousitettu/säädettävä penkki, sekä moottorin kiinnitykset mahdollistavat, että moottori voi hieman liikuskella kaasuttamisen aikana.

Itse käyttäsin mielummin yli 2% öljyseoksia, sillä manuualissa lukee, että 4%. Liika öljy taas voi lisätä karstoittumista, puhumattakaan kärystä.

Kaiken kaikkiaan lujan oloinen perusmopo, jossa miellyttävän hiljainen ääni, eikä haise vaatteissa ajon jälkeen 2T!





pikkusöpö

Kävin keväällä Pariisissa ja ihastuin Vogueen, ajattelin ettei tälläsiä suomesta saa kuitenkaan.
Hotellin partsilta oli kiva kattoa kun "kuuman ryhmän" Mösjööt kaasuttelivat Bossin puvuissaan liikennevaloissa, meno oli kuin speedway kisoissa.

Alkukesästä menin mökille Ruovedelle ja: "rukous vastaus" Kaikkosen koneliikkeen ikkunassa oli musta Vogue. Ostin sen enkä ole katunut hetkeäkään. Paras mopo evö (olen 44v ja mopoja ym on todellakin ollut): erittäin nopea tyylikäs hyvä ajettava jne.
Pariisissakin näytti olevan 1960 l syntyneiden suosikki (pysyy nääs vielä ruuvari käsissä tällä sukupolvella jne.)
Helsingissä ihan paras työmatkaväline.

Ainoa harmi on ollut (oli) kaasarin kiinnitysklämpin löystyminen (ruuvilukite) ja etupolttimon toistuva palaminen.

Suosittelen lämpimästi (en edusta kauppiaita jne)

samba

Vähän vanha topikki mut en viitsinyt uuttakaan aloittaa...
Ostin moisen voguen ja kaunishan se omaan silmääni ainakin on. Ongelmaksi koituu tehottomuus, hyytyy mäkiin ja ei oikein valoista jaksa lähteä. Syynähän on kuskin massa, mutta asialle pitäisi jotain tehdä. En kauheesti mopoista/moottoreista ymmärrrä mut viritettyä pitäisi saada. Ei niinkään vauhtia mutta vääntöä. Mikähän olisi heloin ja mielellään suht edullinen tapa lähestyä ongelmaa?
BTW: mikäs se raja oli viritetys mopos että joutuu kevariverot maksaan jos polliisisetä huomaa?

Coastside

#22
http://www.1977mopeds.com/product/833/Peugeot-Polini-50cc-Cylinder-Kit/

http://www.1977mopeds.com/product/709/Peugeot-Polini-Engine-Case-/

Viritysosaa saa mutta lailliset jutut sitten on miettävä itse. Kuski vastaa. Tehoa ei ole rajoitettu lailla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

samba

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.06.11 - klo:23:09
http://www.1977mopeds.com/product/833/Peugeot-Polini-50cc-Cylinder-Kit/

http://www.1977mopeds.com/product/709/Peugeot-Polini-Engine-Case-/

Viritysosaa saa mutta lailliset jutut sitten on miettävä itse. Kuski vastaa. Tehoa ei ole rajoitettu lailla.

Kiitos vastauksesta!
Siis tarkoitin että nuoruudesta on muistikuva et jos mopo kulkee esim yli vaikka 57km/h se luokitellaan kevariksi ja joutuu maksaan kauheet verot sakkojen päälle...

Coastside

#24
Olen lukenut että 65 kmh kulkeva 50 cc mopo on aina kevari ja siitä tulee kevarin verot maksuun. Sakothan on tulojen mukaan ja porho saisi maksaa vaikkapa 100000 ekee.

Lain periaatteellinen perusta on oikeus ja kohtuus. Oikeasti se on rankaisun peruste ja eroa ei tehdä virittääkö ehtiäkseen 150 kiloisella ruhollaan mopoa kuormittaen töihin vai vain kiusatakseen kyylämummoja ja iskeäkseen tytön kunnes saa auton.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Sitä varten siinä on polkimet ,että saa lisää vauhtia mäkiin.  :P

samba

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 22.06.11 - klo:10:42
Olen lukenut että 65 kmh kulkeva 50 cc mopo on aina kevari ja siitä tulee kevarin verot maksuun. Sakothan on tulojen mukaan ja porho saisi maksaa vaikkapa 100000 ekee.

Lain periaatteellinen perusta on oikeus ja kohtuus. Oikeasti se on rankaisun peruste ja eroa ei tehdä virittääkö ehtiäkseen 150 kiloisella ruhollaan mopoa kuormittaen töihin vai vain kiusatakseen kyylämummoja ja iskeäkseen tytön kunnes saa auton.

Kiitos vastauksesta!
Lainaus käyttäjältä: Plom1 - 22.06.11 - klo:11:34
Sitä varten siinä on polkimet ,että saa lisää vauhtia mäkiin.  :P
Juuh, mut saa hyytyä alle 5km/h ennenkuin polkimien veivaamisesta on mitään hyötyä...
Valoista lähtöön niistä on kyllä jotain hyötyä, ja tyylikästähän se on polkemalla siitä lähtee liikkeeseen

Coastside

Silloin vanhan mopolain aikaan noissa oli se 1,1 kW ja nyt 2 kW. Eli sen pitäisi olla kohtuullinen liikkuja myös nykypainoisilla kuskeilla. Sehän painaa puolet siitä mitä skootterit, joissa tehot on 2 - 3 kW.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Fenn-O-maniC

Itellä ollut Vogue kohta vuoden. En oo koskaan ollut nii mopoista kiinnostunu ja pitihän sitä ekaa mopoa pitkään miettiä ku kortin sai. Mutta eipä tarttenu enään ku tämän härpäkkeen näin. Suhkoht hyvin pelannu, nyt tosin rikki. Etuhammasratas meni palasiksi ja kyllähän sitä on kylänraitilla mukava ajella ku mopo huutaa ku mikä. Sekin kyllä ihan oma vika...  :-X

tuppu

Hankimme voguen kevättalvella käytettynä. Entinen omistaja ei onnistunut voguen kanssa ja myi  kesämopon talvihintaan. Poikani halusi
rakentaa vogueen vilkut eteen ja taakse. Sopivat ledityyppiset vikut löyttyivät Biltemanliikkeestä eteen mustatpeilit ledivikuilla, ja taakse
tavaratelineen alle pieneenputkeen liitettynä ledivilkut. Vilkkujärjestelmä on 12VDC , 1,2Ah akku (Biltama ) sijoitettuna muovikoteloon tavaratelineen etuosaan istuimenalle kiinnitettynä telineeseen ja istuinputkeen. Lataussäädin on sijoitettu kyseiseen koteloon, jossa on myös ulkopuolinen pääkatkaisin. Koko 12VDC vikkujärjestelmä on kalvaanisesti rakennettu, eli sähköistä yhteyttä voguen runkoon ei ole,
vilkuille kulkee -12V ja +12v samassa kaapelissa. Elekronisen lataus-säätimen suunnittelin ja rakensin itse, latausvirta on rajoitettu noin
100mA ja Max jännite 14V. Koko systeemi on toiminut moitteetta vaikka voguella ajetaan myös talvella, poikani kulkee koulumatkat -10C
asti, kun hankittiin natapyörät alle. (motosport )  Jos on kiinostusta vikuista tai muusta autan mielelläni tv. TUPPU