Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Vogue VS2

Aloittaja altea, 16.04.10 - klo:20:59

« edellinen - seuraava »

altea

Ajattelinpa aloittaa uuden topicin voguelle kun ei osunut sellaista silmään. Itsellä ollut vasta päivän ja kovasti kysymyksiä mielessä. Muuttunee ajan kuluessa siten että vastauksia enemmän, toivottavasti. Seuraavia asioita mm. mietiskellyt:

- Pitäisiköhän asentaa takavilkut. Virta kenties erillisestä akusta joka asennetaan takaboxiin. Vilkut voisi asentaa takaboxin sivuille. Vai voisikohan virtaa ottaa ajo / perävalosta ?
- Mistäköhän löytyy osia verkosta ? fortecolta tietenkin saa osia, mutta kiinnostaisi löytää webistä tarjontaa myös. Voisi vaikka kokeilla tehoputkea tohon  :D
- Mikä oikea öljyseos %   ? 4% olen nyt laittanut tankkiin, mutta kenties 2% riittäisi ?
- Onkohan tässä mallissa CDI ja onko siinä rajoitus ?
- Onkohan sisäänajo tärkeä, olen ajellut toistaseksi hissukseen. Välillä toki kaasu täysillä.

Luulisi että joku muukin palstalainen on "höyrähtänyt" tähän peliin, rohkeasti vaan esiin  ;D

Plom

http://www.bikez.com/motorcycles/peugeot_vogue_s2_2009.php

Tuossa nyt yksi linkki, jos vilkut laitat niin ledvilkut eteen ja taakse voisivat olla sopivia.
katso manuaalista öljyprosentti eli omistajan käsikirjasta.
tehoputki kannattaa siinä unohtaa
http://www.peugeotscooterspares.co.uk/spares/modelImage.asp?modelID=10501

Googlettamalla löytynee osatoimittajia.

Coastside

#2
https://www.1977mopeds.com/parts/77-Relics/RELI/

Hiilikuituset vilkut löytyy kohtuuhintaan ja muutakin osaa.

Tehoputkikin on väännetty noin solmuun.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

solifermopo

Itsekin ihastuin tähän mopoon tänään mutta tilasin jo kiinalaisen Soliferin 50S,
olisko tämä Peugeot Vogue v2 parempi ostos ja kehtaako aikuinen mies ajella 2-tahtisella kovaäänisellä mopolla?  ;D

Onko tämä aito kestävä Peugeot vai onko tämäkin valmistettu kiinassa?  ??? Ja onko tässä vaihteet?

Hinta ei olis mitenkään paha:

http://www.forteco.fi/t_vogue_vs2.html

Vielä kerkeis peruuta soliferin tilauksen. :)
HELKAMA SC1

altea

#4
Moro, Vogue ei ole kiinassa valmistettu. Solifer on aika ongelmapesä omien kokemusten mukaan. Poikani kaverilla meni puolet viimekesän ajokaudesta hukkaan ylimääräisiin korjauksiin ja lopuksi peli vaihdettiin uuteen. Uudessa samat ongelmat jatkuvat.Ehkä kaksi sutta sattunut samalle kaverille  ???

Voguelle löysin foorumin: http://www.mobcustom.com/   kylläkin Ranskan kielellä, mutta google chrome kääntää hyvin. Mielenkiintoisia virityksiä ja kustomointeja.

Hauskoja youtube videoita:

Vogue burnout: http://www.youtube.com/watch?v=OXdh_Yb90DY

Tuunauksia: http://www.youtube.com/watch?v=UZdaUXANSO4&NR=1

Viri vogue: http://www.youtube.com/watch?v=cDiwbq240n4&feature=related

Viri 2, taitaa mennä 140km/h ? : http://www.youtube.com/watch?v=63g_IqR7sVg&feature=related
;D ;D

EDIT: muuten ei ole Vogue vakiona kovaääninen. Paljon hiljaisempi kuin monet muut mopot. Enivei, tuntuu jakavan mielipiteitä puolesta/vastaan 50/50. Joku yritti tänään jo ostaa Voguen minulta kun tykkäsi kovasti. Sanoin että 2 tonnii käteen niin lähtee  ;D  Ei tullut kauppoja...  Harley kuskit taasen katseli pitkään tänään kun kurvasin kioskille. Ilmeistä päätellen eivät uskoneet silmiään. En tiedä mitä tuumasivat....

EDIT2: Ei ole vaihteita, variaattori kuten skoottereissa.

EDIT3: En tiedä kehtaako aikuinen mies ajella, mutta tällänen 40 kymppinen kuten minä kehtaa varsin hyvin  :D

EDIT4: Voguen kestävyydestä en osaa sanoa muuta kuin että itsellä on nyt 195 km mittarissa. Saattaahan tähänkin tulla yhtälailla ongelmia kuin Soliferiin, kunhan kilometrejä tulee lisää niin ollaan viisaampia. En siis kehoita sinua peruuttamaan tilaustasi, ellet todella itse halua sitä tehdä. Kaikki skootterit/mopot ovat hauskoja !

Plom

Siinä ei taida olla tuoreöljyvoitelua jos oikein ymmärsin?

altea

Lainaus käyttäjältä: Plom - 17.04.10 - klo:23:25
Siinä ei taida olla tuoreöljyvoitelua jos oikein ymmärsin?
Ihan tuoretta öljyä sekoitan bensaan tankatessa  :D  Eli tässä ei tosiaankaan ole mitään tuoreöljyvoiteluita, ainoastaan välttämättömät : runko, tankki, kaksi rengasta, moottori, penkki, etu-ja takavalo, ohjaustanko, töötti ja polkimet.

Noi tuoreöljyvoitelut sun muut hienot uutuudet ovat mukavia, mutta saattavat myös vikaantua. Voguessa ei ole mitään ylimääräistä, jolloin vikaantuvia kohteita on myös vähemmän ?

Plom

Siksi kyselin kun siellä fortecon teknisissä tiedoissa lukee : Öljysäiliö 1,3 .. niin sitä pohdiskelin.

altea

Lainaus käyttäjältä: Plom - 18.04.10 - klo:00:33
Siksi kyselin kun siellä fortecon teknisissä tiedoissa lukee : Öljysäiliö 1,3 .. niin sitä pohdiskelin.

No niinpäs näyttää lukevan, taidanpa soittaa maanantaina fortecolle ja kysyä tästä. Luulisin että virhe teknisissä tiedoissa.

Ahkeran googlettelun tuloksena yksi ranskis webbikauppa jossa runsaasti vogue osia:
http://www.la-becanerie.com/scooter,page,univers,mod,boutique,univers,15.fr.html
(valitse valmistajaksi oikeanpuleisesta valikosta peugeot ja malliksi: 103 Vogue)

Hinnat mielestäni aika maltillisia, mm. vakiokaasari 45 Eur, varihihna 11 Eur, vakio pytty + mäntä 49 Eur, vakio putki 49 Eur jne.

Mobcustom foorumilta linkkikokoelma foorumin eri viritys- ja korjausohjeisiin: http://forum.mobcustom.com/tutoriels-pour-mobylette/sommaire-26991/
(paljon muihinkin kuin vogueen liittyviä)

solifermopo

#9
- Löytyykö nykyään mopobensaa joka huoltoasemalta? Ja mitä öljyä bensan sekaan pitää sekoittaa?  ???

- Mitenkäs helposti tolla pyöräilee pari kilsaa  jos kone ei vaan käynnisty?
HELKAMA SC1

altea

Lainaus käyttäjältä: solifermopo - 18.04.10 - klo:11:32
- Löytyykö nykyään mopobensaa joka huoltoasemalta? Ja mitä öljyä bensan sekaan pitää sekoittaa?  ???

- Mitenkäs helposti tolla pyöräilee pari kilsaa  jos kone ei vaan käynnisty?

Meidän nurkilla ei löydy enään mopobensaa ainakaan suoraan pumpusta. 2-tahti öljyä sekaan, itse käytän synteettistä koska ei savuta/haise niin paljon kuin tavallinen.

Ei muuten pyöräile helposti kilsaakaan. Noi polkimet ovat käynnistystä varten. Monet ottaneet pois ja korvanneet jalkatapeilla. Työntämällä silloin käyntiin. Polkimien kanssa on kaksi vaihtoehtoa lisää: poljet seisontatuen ollessa maassa mopon käyntiin paikallaan (takarengas ilmassa silloin) tai sitten lähdet polkemaan eteenpäin ja mopo käynnistyy.

Coastside

#11
Silloin kun ajelin 102 pösöllä sen ainoa häiriö oli kun sen kytkin kastui sateessa ja sain työntää mäentöppyrälle jotta sain poljettua tarpeeksi vauhtia. Ei se mikään fillari ole. Siinä tuli ajaessa pidettyä jalkoja siinä tasolla eikä polkimilla, jotka huolettivat kanttaillessa hieman.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

solifermopo

Ehkä sittenkin ostan vaan sen halvan kiinasoliferin ja korjailen sitä koko kesän.  ;D

Tyylikäs tollanen Vogue kyllä olis.
HELKAMA SC1

altea

Lainaus käyttäjältä: altea - 18.04.10 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Plom - 18.04.10 - klo:00:33
Siksi kyselin kun siellä fortecon teknisissä tiedoissa lukee : Öljysäiliö 1,3 .. niin sitä pohdiskelin.
No niinpäs näyttää lukevan, taidanpa soittaa maanantaina fortecolle ja kysyä tästä. Luulisin että virhe teknisissä tiedoissa.

Soitin fortecolle tänään ja mainitsin asiasta. Vahvistivat että virhe sivuilla. Saas nähdä milloin korjaavat. Huollosta vahvistivat myös että 4% öljyä bensaan. Omistajan käsikirjani on meinaan postissa enkä pystynyt sieltä tarkistamaan.

Plom

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.04.10 - klo:12:02
Siinä tuli ajaessa pidettyä jalkoja siinä tasolla eikä polkimilla, jotka huolettivat kanttaillessa hieman.

Oikeaoppisestihan sisäkaarteen puoleinen poljin on aina yläasennossa jolloin voi kanttailla vapaasti. 8)