Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari talvella

Aloittaja Pyrres, 21.12.09 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

Pyrres

#30
Tuli tuossa videolle kuvattua kun vika esiintyi. Sanokaa mitä olette mieltä. Lisään linkin kunhan vaan saan sen nettiin ensin.

Videossa siis käynnistän laitteen. Ajattelin että annan koneen lämmitä n. puolen tunnin seisonnan jälkeen. Käy siistiä tyhjäkäyntiä kunnes vähitellen alkaa lisätä itsestään kierroksia kunnes tuloksena on videolla näkyvä. Kaasuun ei koskettu koskaan pidempään kuin pikainen rykäisy kierroksia ja lopun teki mopo itse. Esimerkiksi kun käynnistän videossa koneen uudestaan niin en koske kaasuun ollenkaan.

EDIT: Tuossa olisi videolinkkiä. Tuossa siis videon lopussa kun kone käynnistyy ja alkaa ottamaan kierroksia niin kukaan ei koske kaasuun vaan kierrokset nousevat kunnes oli pakko rajoittaa ettei ala ottamaan liikaa kierroksia. Pahoittelen kuvanlaatua, photobucket heikentää kuvanlaatua varsin pahasti enkä tähän hätään muista youtube tunnusten salasanaa.

Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

Bensan saanti vaihtelee jostain syystä. Luistihan ei liiku minnekkään. Missä kunnossa sen jousi on? Liiat väljyydet voivat tehdä samaa. Suutinkin voi olla irti. Kaasariin se paikantuu kuitenkin ellei imuvuotoja ole muualla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

#32
Itse epäilen samaa, tai siis kaiken järjen mukaan ei muu voi aiheuttaa noin pahoja seosmäärän vaihteluita. Tosin imuvuodon sulkisin pois, koska ei se kaiken järjen mukaan esiintyisi niin epäsäännöllisen säännöllisesti. Työkaveri joka on elänyt 2t laitteiden kera koko elämänsä epäili lähinnä kuoleentunutta luistin jousta.

EDIT: Tänään käyty korjaamolla ja vaihdettu ryyppy toiseen ja pistetty tilaukseen imusarja (pieni halkeama ulommassa kumissa), kaasari ja uusi ryyppy ja jatketaan asiasta ensiviikolla. Vikakin saatiin esille korjaamolta lähtiessä, tosin tällä kertaa kohtuu lievänä. Mutta hyvä että saatiin edes korjaamolla esille. Vaijerit ja niiden takertelut on nyt suljettu pois laskuista. Se selvisi että ryypyssäkin oli vikaa, mutta voi olla vielä jossain muuallakin. Saa nähdä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Pyrres

Tuli tuossa mietittyä tänään pajalla että on noissa ryypyissäkin aikamoisia luonne-eroja. Esim nyt vaikuttaa kovasti siltä että CPI:n oma ryyppy ei ollut luonteeltaan talvikäyttöön sopiva (testattiin korjaamolla että toimi näennäisesti oikein) kun taas jokin kiinalainen kopioryyppy toimii varsin mallikkaasti. CPI:n oma ryyppy käynnisti mopon hyvin, kävi sivistyneesti korkeaa tyhjäkäyntiä ehkä 10sekunttia kunnes laski tyhjäkäynnille, kävi siististi mutta sitten ajossa oireista päätellen veti jälleen päälle vaikka päällä olikin ns tuulisuoja joka esti ajoviiman vaikutusta ainakin hiukan. Kiinalainen taas käynnistäessä repii huomattavasti korkeammille kierroksille hetkeksi 10-20sekunniksi kunnes asettuu. Jonka jälkeen toimii mallikkaasti. Mukavasti pudonnut kulutus tuon ryypynvaihdon jäljiltä ja toimii muutenkin paremmin.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Samppa

Tottahan se polttoainekulutus tippuu kun ryyppy tulee kuntoon ja se on hyvä homma. Kyllä näillä kovemmilla pakkasilla tuo kylmyys on sen verran suuri, että ryyppyyn tuleva virta ei varmasti riitä lämmittämään sitä (vaha laajenee ja työntää mäntää -> ryyppyneulaa) yhtä tehokkaasti kuin kesäkelillä, siis lämpö ei riitä ottamaan ryyppyä yksinkertaisesti pois päältä ainakaan täysin. Silloin tuo käynti voi olla välillä heijaamista ja kyllähän se sitä monessa vehkeessä onkin. Jospa tuossa Kiinalaisessa kopioryypyssä itse ryyppy lämpenee tehokkaammin, jolloin se pysyy myös varmemmin pois päältä?

Tuohon kaasuttimen ja ryypyn ympärille voisi kehitellä jonkin järkevän erillissuojauksen talvenajaksi tai sitten siihen pitäisi saada johdettua paremmin lämpöä. Tietysti valmistajat eivät näin tee, koska markkina-alueena Suomi on niin pieni ja perusoletuksena varmasti on, että skootterilla ei ajeta talvella.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pyrres

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 27.01.10 - klo:09:38
Tottahan se polttoainekulutus tippuu kun ryyppy tulee kuntoon ja se on hyvä homma. Kyllä näillä kovemmilla pakkasilla tuo kylmyys on sen verran suuri, että ryyppyyn tuleva virta ei varmasti riitä lämmittämään sitä (vaha laajenee ja työntää mäntää -> ryyppyneulaa) yhtä tehokkaasti kuin kesäkelillä, siis lämpö ei riitä ottamaan ryyppyä yksinkertaisesti pois päältä ainakaan täysin. Silloin tuo käynti voi olla välillä heijaamista ja kyllähän se sitä monessa vehkeessä onkin. Jospa tuossa Kiinalaisessa kopioryypyssä itse ryyppy lämpenee tehokkaammin, jolloin se pysyy myös varmemmin pois päältä?

Tuohon kaasuttimen ja ryypyn ympärille voisi kehitellä jonkin järkevän erillissuojauksen talvenajaksi tai sitten siihen pitäisi saada johdettua paremmin lämpöä. Tietysti valmistajat eivät näin tee, koska markkina-alueena Suomi on niin pieni ja perusoletuksena varmasti on, että skootterilla ei ajeta talvella.  ;)

Juu no minä tätä perusoletusta olen yrittänyt korjata viemällä kaikki talvikeleistä johtuvat ongelmat suoraan takuuhuoltoon koska pitää nuo saada toimimaan vakiona täällä pohjoisessakin ilman että joutuu kauheasti tappelemaan itse. Ja tosiaan itsellä on tuossa jo tuollainen erillissuojus joka on tarkoitettu Malagutin johonkin skootteriin. Sain Ricarsilta missä käyn aina huolloissa tuon kun epäiltiin jo alussa tuon ryypyn lämpiämistä. Auttoi jonkinverran jo CPI:n omalle ryypylle. Kiinalaisen ryypyn kanssa ei ole tullut ilman sitä "huppua" ajettua edes.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

#36
Retkipatjasta saa tehtyä eristävän hupun johon alufoliota päälle. Siihen ryyppymötikkään. Kontaktiliima puree ja liimaa myös folion siihen pintaan. Jos ei mahdu niin voi vuolla liiat pois.

Saattaa sille koko höskällekin kotelon tehdä pellistä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.01.10 - klo:12:47
Retkipatjasta saa tehtyä eristävän hupun johon alufoliota päälle.
Jep. Tai sitten hakee ihan vaahtomuovia jämäpalan vaikka patjaliikkeestä. Ei maksa varmasti mitään.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Juurikin näin, jesaria nippusiteitä ja superlonia. Niistä askartelee kaasarin ympärille kotelon, niin pysyy sulana ja toimii pakkasellakin. Päitsinkiertäjät tämän konstin jo osaakin.... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Tiina89

Bootissani (fude) oli ihmeellistä nykimistä aika-ajoin ja tuntui välillä hyytyvän ihan normaalissa ajossa ja sit sammuili sinne ja tänne.  ??? Lähti käyntiin, mutta sai startata piiitkäään. Komistus alkoi toimia kun tyhjensin bensatankin. Ajoin sen ensi ihan tyhjille ja loput valutin lasipulloon.  Seassa oli selvästi vettä kun pulloa huljutti!!  ::)