Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

joni_k

Ois tyrkyl aprilia sr ditech 2013 12tkm ajettu HP 950€. Onkoha hinta kohdillaan jos tarjois jotaki..

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k


tapiovuorent

Tuli tuossa katsottua 29 tuhatta ajettu 2-tahti vesijäähdytteinen Peugeot Speedfight 2.Alkuperäinen mäntä ja sylinteri.
Terve ja puristuspaineet kunnossa.
Onko sitten niin , että vesijäähdytteisessä lämpötila pysyy "Optimaalisena" ja kuluminen on vähäisempää.
Tietysti myös hyvä voitelu ja bensiinilaatu voi vaikuttaa kestoon.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 12.02.20 - klo:08:40
Tuli tuossa katsottua 29 tuhatta ajettu 2-tahti vesijäähdytteinen Peugeot Speedfight 2.Alkuperäinen mäntä ja sylinteri.
Terve ja puristuspaineet kunnossa.
Onko sitten niin , että vesijäähdytteisessä lämpötila pysyy "Optimaalisena" ja kuluminen on vähäisempää.
Tietysti myös hyvä voitelu ja bensiinilaatu voi vaikuttaa kestoon.

Ajotapa on myös kestoon vaikuttava seikka, pidemmät matkat ja tasainen kaasunkäyttö tunnetusti auttaa. Minullakin 30.000 ajettu ollut ja kone hyvässä kunnossa, kun ajomatkat järestään pitkiä ja enimmäksen tasakaasulla vedetty, eikä kytkintä rasitettu.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Vesijäähy lämpiää hitaammin. Jos ajaa lyhyttä, se on vain haitta kulumisen kannalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

ZX ja LX kymco ehkä tyrkyllä Toinen GY6 koneella ja toinen hondan 2 t kopio? Myyjä ei tunnu varmalta kumpi. Toiseen olisi varaosia omista. ja toiseen saisi tehoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kluput

Lainaus käyttäjältä: kluput - 06.09.19 - klo:17:20
Vanha skootteri alkaa olemaan sen verran huonossa kunnossa että olisi aika harkita seuraavan skootterin ostoa. 10 vuotta ja 2 skootteria (4t kiinanskootteri uutena ja Peugeot 2t-Vivacity käytettynä).

Vaatimuksena ainakin:
-Vähävikainen ja luotettava. Suuri osa ajoa Helsingin keskustassa (paljon täriseviä kivikatuja).
-Kypärän mahduttava penkin alle.
-Hyvä kiihtyvyys, ketteryys ja mukava ajaa.
-Hyvä iskunvaimennus?
-Sopiva aikuselle (180/75).
-Saisi pienellä vaivalla kulkea hieman vakiota kovempaa.

Kiinanskootteria sai olla vähän väliä korjaamassa mutta tuo Vivacity on ihan hyvin pelannut mutta jotain upgradea ehkä vielä kaipaisi.

Luultavasti sisäänajettuna olisi tarkoitus ostaa mutta mitään varsinaista budjettia ei ole. Mahdollisimman hyvää hinta-laatusuhdetta haetaan :)

Tuli hommattua edullisesti reilu 10 000km ajettu Piaggio Fly 4T (vm 2009 tai 2010). Tyyppinimi C44. CDI-boksi uusittu ja rullat vaihdettu kevyempiin. Todella fiksun oloiselta peliltä vaikuttaa vaikka hieman laiska kiihtymään onkin johtuen 4T koneesta (vrt. 2T), varsinkin ylämäessä. Paljonko näiden 4T skoottereiden moottorit yleisesti kestää? Oikeastaan ainoa huono puoli tuossa mitä olen havainnut on peilit, mietin jos noihin löytyisi kohtuuhintaan joku fiksumpi peiliratkaisu?

Coastside

10k on paljon mopolle. Mäntää kannattaa alkaa etsimään koska se on kuluvin osa ja suht. pieni työ vaihtaa. Tietysti voisi mitata se mutta samalla vaivalla vaihtaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.04.20 - klo:07:24
10k on paljon mopolle. Mäntää kannattaa alkaa etsimään koska se on kuluvin osa ja suht. pieni työ vaihtaa. Tietysti voisi mitata se mutta samalla vaivalla vaihtaa.

Laatumopolle se ei ole mitään. Mä ajoin Neos 4:llä melkein 20tkm, ja se tuntui vieläkin uudelta myydessä. Tehot tallella jne. Täälläkin foorumilla Eki ajeli Aprilia SR ruiskupelillä yli 40tkm. Mopo oli ulkoisesti ja kunnoltaan uudenveroinen. Siihen tuli joku käyntihäiriö sitten ja vaihtoi sen pois.

Joku Baotian voi olla ihan loppu jo 5tkm kohdalla.

Coastside

Lokiikka vaihtaa mäntä ajoissa, on se ettei sylinteri ehdi kului poraustarpeeseen joka nostaa hintaa. Jostain näin että aprilia (ei baotian ???) suosittaa vaihdon 12 k huollossa.
Tietysti voi vaikka ohivirtausmittauksin seurata ja vaihtaa sekä porata tai ostaa molemmat sitten kun haluaa. Tai niin kuin Eki odottaa kilahdukseen saakka.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Mulla on myös ollut samanlainen Apikka kun Ekillä oli. Vaihdoin siihen männän jossain 12tkm kohdilla muistaakseni, eikä se vanhakaan ollut yhtään huonon näköinen. Kai se riippuu sitten ajotyylistä niin paljon, miten nuo kuluu.

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 07.05.20 - klo:10:52
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.04.20 - klo:07:24
10k on paljon mopolle. Mäntää kannattaa alkaa etsimään koska se on kuluvin osa ja suht. pieni työ vaihtaa. Tietysti voisi mitata se mutta samalla vaivalla vaihtaa.

Laatumopolle se ei ole mitään. Mä ajoin Neos 4:llä melkein 20tkm, ja se tuntui vieläkin uudelta myydessä. Tehot tallella jne. Täälläkin foorumilla Eki ajeli Aprilia SR ruiskupelillä yli 40tkm. Mopo oli ulkoisesti ja kunnoltaan uudenveroinen. Siihen tuli joku käyntihäiriö sitten ja vaihtoi sen pois.

Joku Baotian voi olla ihan loppu jo 5tkm kohdalla.

meilä oli muinoin niitä ihan  ensimmäisiä fude classic skoottereita. en silloin oikein näiden päälle tajunnu ku ilmanputsarin ja öljyjen vaihto sekä bensat tankkiin. reilun 12tkm ajelin sillä ja korkkaamattomana lähti eteenpäin. kova oli kulkemaan. hihna meni kaks kertaa poikki, aboutti sen 5tkm kesti.veikkaus näin jälkiviisaana olisko ollu 44mm männällä. sillon oli vielä sanili.tk niminen foorumi jossa näistä keskusteltiin.

Kvaere

Onko niin että ensi vuonna nää putiikit ei saa myydä uusia "mopoja"  Euro 2  koneella ??
Kymco Agility 125

Sepi6

#1634
Olemassaolevien mopo- ja moottoripyörämallien, jotka on tyyppihyväksytty ennen vuoden 2020 vaihdetta, euro 5 tulee pakolliseksi 1.1.2021.
Eli voi niitä myydä muttei uutena, ne on rekisteröitävä ennen vuodenvaihdetta.
Jotkut erikoisversiot, kuten enduro- ja trial-moottoripyörät, 3-pyöräiset apukäyttöön suunnatut mopot ja kevyet nelipyörät saavat lisäaikaa. Näiden täytyy olla Euro 5 -standardin mukaisia vasta 1.1.2024 lähtien.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.