Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huollot skootterille

Aloittaja tero1969, 08.07.07 - klo:22:56

« edellinen - seuraava »

tero1969

Kyselen vaan sellaista kuinka moni teistä tekee itse nuo huolto työt skootterille  ??? Meinaan itse kyllä vien huoltoon vaikka se kyllä kallista onkin  ;D

fillaripongari

Minä huollan itse, siinä oppii tuntemaan oman pyörän tekniikkaa ja kyllähän siinä tulee tietysti säästöäkin.
Skootterin huolto ei ole vaikeaa jos on vähänkin "asentajan vikaa" tietysti on sitten joitain säätöjä joihin tarvitaan erikois laitteita ruisku ym, tuossa omassa kaxtahtisessa ei sellaisia ole.

Samppa

Kyllä kaikki huollot tehdään itse. Samalla oppii ja on paremmat valmiudet löytää oikeat viat, kun "jotain" joskus hajoaa. Ruiskupelejä en omista, joten tuo helpottaa aika paljon  ;D.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Itse tehdään huollot juu. Takuuhan siinä raukesi, mutta sain jo rikkinäisestä ryypystä aiheutuvat kulut korvattua, kun löysin maailmalta uuden kokonaisen kaasuttimen halvemmalla, kuin mitä huolto olisi maksanut. En siis sano, että huollot välttämättä olisi kalliita, mutta se vaiva mopon viennistä huoltoon ei innosta. Mitään niin ihmeellistä mopossa ei ole, etteikö voisi itse huoltaa.

Ruiskua ei varsinaisesti kannata "pelätä". En ole itse mopojen ruiskuihin tutustunut (vielä), mutta autojen ruiskuihin sitäkin enemmän. Ei siellä ruiskussa montaa osaa lopulta ole. Ja periaate on sama kuin kaasuttimessa: Säädetään moottorin saamaa ilmaa, ja jossain vaiheessa sekoitetaan siihen ilmaan polttoaine.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 09.07.07 - klo:11:33
Ruiskua ei varsinaisesti kannata "pelätä". En ole itse mopojen ruiskuihin tutustunut (vielä), mutta autojen ruiskuihin sitäkin enemmän. Ei siellä ruiskussa montaa osaa lopulta ole. Ja periaate on sama kuin kaasuttimessa: Säädetään moottorin saamaa ilmaa, ja jossain vaiheessa sekoitetaan siihen ilmaan polttoaine.  ;)

Tämä on totta. Itselläni kanssa kokemuksia autopuolelta ruiskuista ja niiden säätämisestä, vioista jne. Kuitenkin on mukavaa, että mopo pysyy yksinkertaisena sikäli, että vikaantuvaa ja säädettävää on paljon vähemmän -> se perushelppous. Peruskaasari on melko yksinkertainen laitos. :D ja yleisesti ottaen vikojen diagnosoiminen on helpompaa.

Esim. autopuolella viat ovat nykyään todella epämukavia selvittää, mikäli ei omista diagnostiikkalaitteistoa ja siltikään vikatilanteet eivät aina jää muistiin / ko. vialle ei ole diagnostoitu omaa virhettä. "Esim. johtuuko lisäilmaluistista vai rikkoutuneesta ECUsta..."
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

No mopoissa tosiaan ruiskut taitavat olla sen verran uutta, ettei niitä ohjausboxejakaan löydy ihan joka nurkan takaa. Enpä tullut ajatelleeksi. Hinnat varmasti sen mukaiset, jos joutuu uuden ostamaan. Vähänkin vanhempaa autoon kun löytyy osia ehkä helpommin. Ja vaikka todella mukava oli ajella se uusi 250 kuutioinen ruisku Vespa, niin enpä haluaisi omistaa kyseistä laitetta ilma takuuta, ennenkuin joku muu on taistellut mahdolliset tyyppioireet ilman takuuta.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Kappas Vaan

Luotan vielä toistaiseksi ammattitaitoiseen huoltoon, jossa huolletaan oma skodeni , mutta ei kuulemma oteta enää uusia asiakkaita kiinanskootterilaisista. Kuulemma jos joku kyseisen menopelin omistajista tulee varaamaan aikaa mystisen vian tähden , niin remonttikaveri kehottaa palauttamaan skootterin ostopaikkaan. ;D

Zoner-äijä

Itse huollan skootterin, takuu sen takia jo mennyt umpeen. Siinä yksi syy(laihan lompakon lisäksi), miksi valitsin halvan kiinalaisen.


Tiina89

itse tehdään, isukin opastuksella  ;D

Joona

itse huollan.kohtuu yksinkertaista. :)
Peugeot Speedfight2

dealer

Minä huollan tytön skootterin. ;D

skootteritypy

poikaystävä huoltaa  ;)

Tapsa


FrozenCorpse

Se on pappa betalar huollot merkkiliikkeeseen. Seuraavana 10 000km huolto eessä. Pikkujutut, kuten lamppujen vaihdon, tankkaamiset yms jutut hoituu iteltä.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Kenzy

Itse huolletaan, nyt on 300km Baotianilla rullattu ja on öljyjä vaihdettu, venttiilejä säädetty, tulppaa vaihdettu, jarruja katottu ja pakonomasen tarpeen tuloksena myös variaattorikin tsekattu... ei ollut muuten yhtään pulttia löysällä, vaikka kiinalaisesta moista voisi odottaa ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07