Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sammuu kylmänä ajoon lähdettäessä ja kuumana kierrokset soutaa

Aloittaja keijopel, 31.03.09 - klo:05:53

« edellinen - seuraava »

keijopel

Oireina on mm.sammuminen kylmänä ajoon lähdettäessä josta kuitenkin vaivalloisesti lähtee käyntiin.Sekä kuumana  tyhjäkäynnin muuttuvat kierrokset kaasuun koskematta.Alipainehana on uusi.Kaasutin on myös putsattu.Mikä voisi olla vikana?

Samppa

#1
Eikös sulla ollut Pösö? Laitetaas viesti tänne toiselle puolelle.

Tokihan sitä tarvitsee jonkin verran käytellä kylmillä keleillä, ennen kuin liikkeelle lähtee. Muutehan se sammuu / ei kestä kierroksia. Kuitenkin, jos kiekat heiluu lämpimänäkin jatkuvasti tyhjäkäynnillä ja muuten kaasari on putsattu (eli bensaa tulee), niin imuvuotoja lähtisin etsimään. Tietysti nämä perinteiset pois alta ensin kuten tulpan ja ilmansuodattimen puhdistus.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

keijopel

#2
Kyllä se taitaa sittenkin olla bensapuolessa vika.Käynnistin sen nyt ens.kertaa talven jälkeen.Ensin se rääkäisi koville kierroksille mutta asettui sitten.Lähdettyäni ajamaan se  sammui aina kun kaasua hölläsi.Ei siis käynyt tyhjäkäyntiä ollenkaan.Mun taidoillani ja tiedoillani ei voi asialle mitään.Onneksi Nokialla on yksi huoltopaikka jos kyllästyn itse kokeilemaan.Taitaa vaan maksaa maltaita.

Kesälämpimillä näitä pienten kierrosten vaivoja ei juurikaan esiinny mutta se on laiha lohtu.

A_sentaja

Tankissa vanhat bensat....?????? :o :o
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

keijopel

Bensa oli uutta.Imukaulan ja kaasrin tiivisteet on myös kunnossa ja mutterit tiukalla joten ilmavuotoja ei pitäisi olla.Mistähän vikaa pitäisi hakea? ???

keijopel

Voisiko viallinen automaattiryyppy sekoittaa kaasarin toiminnan kuten olen selostanut?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: keijopel - 06.04.09 - klo:07:30
Voisiko viallinen automaattiryyppy sekoittaa kaasarin toiminnan kuten olen selostanut?
Voi ja voi tehdä juurikin tuota jos ryyppy makaa päällä. Yleensä tuon huomaa kyllä myös tehon puutteena (ei vedä normaalisti). Itselläni teki joskus aikoinaan mopopuolella samaa myös silloin, kun kaasari tulvi...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pommi

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 06.04.09 - klo:09:49
Lainaus käyttäjältä: keijopel - 06.04.09 - klo:07:30
Voisiko viallinen automaattiryyppy sekoittaa kaasarin toiminnan kuten olen selostanut?
Voi ja voi tehdä juurikin tuota jos ryyppy makaa päällä. Yleensä tuon huomaa kyllä myös tehon puutteena (ei vedä normaalisti). Itselläni teki joskus aikoinaan mopopuolella samaa myös silloin, kun kaasari tulvi...

Itse omistan Piaggio Typhoonin ja siinä on samanlaista vikaa, että käynnistämisen jälkeen kierrokset nousevat melko korkealle ehkä 20 sekunnin ajaksi. Johtuuko tämä vain siitä, että kylmillä keleillä on liian pieni suutin ja käynnistäessä automaattiryyppy rupeaa antamaan lisää bensaa, jolloin se saisi ''tarpeeksi'' bensaa ja siitä johtuu kierrosten nousu? Vai onko ryyppy mennyt hajalle?

Samppa

Ryyppy toimii kyllä täysin normaalisti kun noin tekee. Ryypyssähän on neula kylmällä ylhäällä, jolloin ryyppysuutin on auki. Kun neula laskee, sulkeutuu suutin. Neulan liikkeen voi huomata itsekkin irroittmalla ryypyn ja laittamalla sen vaikka vähäksi aikaa pakkaseen. Silloin neulan pituus on jonkin verran lyhyempi kuin tapauksessa, jossa ryyppy olisi ollut esimerkiksi huoneenlämmössä tunnin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pommi

Selvä no hyvä, selvisi sekin. Ei muuten, mutta vähän huolestuin, kun ei enää huvittaisi paljon rahaa tuohon laitella; vaikka eipä ne automaattiryypyt taida kovin kalliita olla..

keijopel

Pääsin sitten tekemään kunnon koeajon.Kulkee ja vetääkin hyvin mutta pienillä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä seos vaihtelee ihan silminnähdenkin.Ilmavuotoja ei ole.Kannattaisiko ryyppy ottaa pelistä pois johdot katkaisemalla?

Samppa

Ryyppyhän on oletuksena päällä, eli jos katkot johdot niin "se on päällä" (näin ainakin Dellortossa ja Weberissä). Tokihan siihen ryyppyneulan asentoon vaikuttaa suoraan myös lämpötila.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

keijopel

Sanokaahan kokeneemmat että mitä mun kannattais tehdä jotta muuten hyvä peli tulisi kuntoon?

Samppa

Epäilen silti edelleen imuvuodon mahdollisuutta..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Kampuran stefat falskaa,,,,, :P
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...