Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopon kaupan teosta ja rekisteröinnistä

Aloittaja pattery_, 19.05.09 - klo:15:50

« edellinen - seuraava »

pattery_

Ostin kaverilta porukoilta fuden ilman papereit, luovutuspaperit kyllä tehtiin mutta olen 16v niin voiko se olla pitävä eli pitääkö isän nimi siihen luovareihin laittaa? :D Niin mutta asiaan, sitten pitäisi käydä teettään paperit jossain vakuutusyhtiöllä että se on kans meidän porukoiden/mun nimissä ja siinä ois paperit tallessa. Ja sitte jos joskus haluaa kilpiin nii ois paljon helpompaa ku jostain luovareista rueta taiteileen. Onko kokemuksia teillä ? Ja neuvoja että onnistuko kaikki ?

cusse80

Sun pitää mennä sen luovarin kanssa katsastusasemalle ja pistää se sun nimiin. Ei pitäis olla merkitystä vaikka olet alaikäinen. Ostaahan
porukat autoja lastensa nimiin...
Lievää väkivaltaa ja vaseliinia niin kaikki onnistuu!

pattery_

Lainaus käyttäjältä: cusse80 - 19.05.09 - klo:16:51
Sun pitää mennä sen luovarin kanssa katsastusasemalle ja pistää se sun nimiin. Ei pitäis olla merkitystä vaikka olet alaikäinen. Ostaahan
porukat autoja lastensa nimiin...
Onko hinnasta tietoa? Kai ne siittä jotain velottaa. :D

janite2

Sen luovarin kans kats.konttorille ja siellä uudet paperit... Nää joutuu tekeen sen "vaikeimman kautta", mutta onnistuu.
Hintaa tälle operaatiolle tulee ainakin 20.20e, jos ei enemmänkin...
(nämä on viranomaismaksuja, ja kaikkialla saman hintaisia)
______________________________________________________________________________________________________________

Sitten jos tästä laitteesta vielä puuttuu kilpi, sitten se pitää rekisteröintikatsastaa, josta tuleekin laskua sellanen rohkee 100e, riippuu konttorista kun saavat vapaasti hinnoitella tämän katsastuksen...
Ja tähän vielä sitten kilpimaksu...
Että ei kannata ostaa halpaa mopoa, josta on kilvet palautettu...

pattery_

Tuskimpa mä sitä rekisteröin, kunhan omiin nimiin vain pistäis ja jos joskus myy pois. :D Toi mopo makso 10e  ;D

pattery_

Lainaus käyttäjältä: Walle - 19.05.09 - klo:22:21
No ei sitä omiin nimiin tarvi sitten laittaa. Teet vaan luovarit sille kuka ostaa ja annat molemmat sille ostajalle. Siis sen millä ostit ja millä myyt.
Jos sillä miltä ostit ei ole koskaan ollut omissa nimissään rekisterissä, on se sellanen mopo mitä ei oikeesti kannata rekisteröidä. No aika vaikeeta kuitenkin. Hommaat kilvissä olevan ehjän rungon halvalla ja siirtelet siihen osat. On noita konevikasia aika halvalla välillä.
On se ollu sillä aikasemmalla omistajalla kilvissä mutta otettu pois. Tiedä sitte onko se kovin pitävä jos mulla ei oo omistustodistuksia siihen runkoon ja jos myyn vaikka kaverille niin sitte sil on 2 luovutustodistusta : D

tommi

Mites on kun ostin juuri käytöstä poistetun MTX-2 moposkootterin (vm 2009) niin vakuutusyhtiöstä sanottiin ettei sitä voi ottaa uudelleen käyttöön seuraavaan 12 kuukauteen? Pitääkös tämä todella paikkaansa?

FrozenCorpse

Ok, kertokaapa ensikertalaiselle mitä tarvitaan, kun myydään mopo?
Mitä papereita, kauppakirjat, rekisteriotteen omistajanosat yms?
Tarvitaan kaikki tieto :P
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

pugt200

AKE:n sivuilta löytyy Luovutuskirja-pohja, jota kannattaa käyttää, Nettimotosta kauppakirjapohja ja itselta pitäisi löytyä Rekisterointitodistuksen ilmoitusosa. Niihin kannattaa tutustua. Luovari+ilmoitusosa ovat ne asiakirjat, joilla homma hoituu. Tekninen osa annetaan myös uudelle omistajalle mutta hän saa uudet paperit kun rekisteröi koneen itselleen.

Coastside

Viikko on aikaa rekisteröidä ja ottaa vakuutus, muuten ne lätkäisee lisämaksuja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Myyjällä on bonuksia niin hänen piikkiinsä ajelussa on mieltä jos erotus huomioidaan kaupassa. Silti kyse on vain kympeistä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Ei joudu myyjä makselemaan mitään jos hänellä on esittää päivätty kauppakirja ja luovari.

Midland

Ota aina kopiot kaikista-ne kelpaa pitkälle. Ei se poliisin tietokanta ole aina ajan tasalla. Mulle kävi autoveron kanssa -et tuli maksuun vaikka oli myyty. Hyvin nopeesti asia selvis sitten kuitenkin. Ne paperit..

FrozenCorpse

Vääntäkkee mulle rautalangasta, miten homma hoidetaan kun ostaja pelmahtaa pihalle ja mulla on paperit valmiina. Kysyn tietysti henkkarit (jotka olen jo ennen paikalle tuloa pyytänyt ottaa mukaan).
Mitä laitan vakuutusyhtiölle ja missä vaiheessa (paperit on allekirjoitettu, peli luovarin mukaan toisen nyt)?
Jos mopolla ei aja kukaan (edes omistaja, ainut omistaja) ennenn omistajanvaihdosta, niin mistä maksuista te puhutte?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

pugt200

AKE:n sivuilla sanotaan näin:

Ajoneuvolle tapahtuvista muutoksista, kuten omistajan tai haltijan vaihtumisesta tulee ilmoittaa ajoneuvoliikennerekisteriin viimeistään 7 päivän kuluessa muutoksen tapahtumisesta. Muutoksista ilmoittaminen määräajassa on laissa määritelty velvollisuus.

Normaalisti uusi omistaja rekisteröi mopon itselleen viikon sisällä mutta voit käydä näyttämässä luovarin omassa vakuutusyhtiössäsi, jotta saat varmasti maksut poikki. Kerro myös ostajalle, että teet niin, jotta hän ei viivyttele rekisteröinnissä, koska tietää vanhan vakuutuksen varmasti katkeavan.