Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari ongelmia, kertokaa tietävät?

Aloittaja Eki, 06.08.24 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Eki

#30
Kaikille kauniit kiitokset, mutta erikoiskiitokset mopotinx3:lle, sinun vinkistä rupesin ihmettelemään sitä lohkon nipukkaa ja nyt kaikki on paremmin kuin hyvin. Elikä tein niin, että otin ns alipaineletkun (punertava) pois kaasarin nipasta, minulla oli kaasarin mukana tullut niitä nipansulkutulppia, suljin sen alipainenipan kaasarista ja sen letkunpään tukin väliaikaisesti, lähdin koeajolle ja kaikki toimii aivan viimeisenpäälle, ajettu nyt sillä virityksellä noin 20km, TOIMII! Elikä se on ollut kaikenaikaa väärin jo myyjänkin laittamana, koska hänenkin jäljiltään letku meni 14mm kaasarin nippaan, toimi toki hiukan paremmin kuin omassa tässä 17.5mm kaasarissa. Nyt lähden fixaamaan kaikki, avaan variaattorin kopan ja tarkistan taas että voitelu toimii, merkkiviivat kohilleen, säädän tyhjäkäynnin 2000 kierrokseen, nyt liian lujalla (3000), mutta käy todella vakaasti, viisari kierroslukumittarissa pysyy kuin tatti samassa lukemassa, tyhjäkäynti ok, näköjään cdi boxidssa on rajoitin, mikä on hyvä asia, nyt fixaus ja kaikki kiinni sekä loppusäätö. KIITOS KAUNIS! Eki :)

Skopeen ostettu: teghnics silent pro putki, 17.5mm kaasari, vilkun katkaisija, uusi käyttämätön mittaristo tämäkin tarjouksesta, samalla korjattu rämisevä etupää (kateruuveja puuttui), varaattorin koppaan maalinpoistoainetta ja maalaus mattamustaksi, tarranpoistoainetta ja sivukatteiden irroitus, hionta sekä maalaus, alkuperäiset peilit tarjouksesta ja variaattorin korjaus kokonaisuutena, alkaa näyttämään tyylikkäältä ja kulkupuoli timmissä, eiköhän se tästä?
Ollut vuodesta 1997 alkaen 28 skootteria.

Eki

#31
Vielä olisi kysyttävää, kuuluuko kaasuvaijerin siinä päässä mikä menee sen metallisen käyrän kautta kaasariin olla päällyste muovista, mikä toppaa vaijerinkuoreen kun vääntää kaasua? Tämmöinen itsellä oli, mutta kun katsoo myytäviä vaijereita nrg malliin, ei niissä ole mitään muovipäällystä, on vaijeri mikä tietysti kulkee vaijerinkuoren sisällä. Jotenkin tuntuu ettei kaasu aukea täysin ja vaikka kuinka säätää kaasaria, on suht' laiska liikkeellelähdössä sekä melkein ryömii ylämäissä, ei nämä vastaavat ole ennen näin laiskoja olleet? Edit: kuuluu kuulemma olla se muovi, mutta siinä kaasarin käyräosassa, uudessa kaasarissa ei sitä ollut, vanhassa oli ja jumittunut johtoon, nyt se on siellä missä pitääkin. Löytyi myös kiihtyvyyttä, ongelma oli uudessa ilmanputsarissa, olematon vaahtomuovisuodin, laitoin pestyn narakun suotimen, niin johan rupesi pelaamaan, ihan 1.5 kierroksen ilmasäädöllä, voisi tehdä vielä tarkemman, jos saisi alkuvauhtiin lisää kiihtyvyyttä?
Ollut vuodesta 1997 alkaen 28 skootteria.