Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio NRG Power DD , vm. 2005

Aloittaja tapiovuorent, 06.06.24 - klo:16:32

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

Minun täytyy nyt vuorostani pyytää apua .
Siis skootteri on Piaggio NRG Power DD. Vuoosimalli 2005. Vesijäähdytteinen.
Kaasutin on Dellòrto PHVA 17,5. vesiliitännöillä.
Minkä kokoiset suuttimet siihen kuuluu vakiona.
Nyt on : Pääsuutin 70. Tyhjäkäyntisuutin 32.Edellisen korjaajan toimesta ( ilmeisesti ei ole toiminut ! )Kaasutin on puhdistettu perusteellisesti , kanavat myös paineilmalla .
Suurin ongelma on , ei suostu käymään tyhjäkäyntiä millään säädöillä.
Moottori korjattu: sylinterisarja ja kampiakselin laakerit uusittu.
Tarkistettu : Imuläpät , imukurkku, ilmansuodatin . Kaikki on siis vakiota.
Epäilen vahvasti että suuttimien koko on väärä , ainakin tyhjäkäyntisuutin.
Kierroksia ottaa kohtuullisen normaalisti.
Kellä tietoa , niin kiitoksia  , jos vastausta saan, en viitsisi ryhtyä tuohon "arvaa mikä koko olisi sopiva"

konenikkari

#1
Täältä täysin veikkauksena, alipainevuoto
stefoista,kampikammion saumasta tai muualta.
Poista ilmansuodatin koteloineen,
pistä käsi kaasarin kurkun peitoksi,
imeekö, startilla pyörittämällä, mainittavasti ilmaa/bensaa.
Toisena veikkauksena, tarkasta bensan pinnankorkeus .
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/No%20joko%20ny.JPG?img=img4k
Tuolla menetelmällä.
Jos tulppa on musta voi alipainehanan kalvossa olla reikä.
Jolloin imisi bensiiniä hanan alipaineletkusta, vähän.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tapiovuorent

Kiitos ,Konenikkari .
Imuja on , kuten 2-tahtisiin kuuluu.
Tässä piaggiossa on Bensapumppu , ei siis alipainehana.
On nyt niin paljon kiireellisempiä projekteja , etten ole ehtinyt tutkia lisää.
Kerron , miten kävi , kun ehdin syventyä asiaan.

konenikkari

#3
Taitaa se bensapumppukin toimia alipaineella.
Muistaisin että tankilta lähtevässä bensiini putkessa
on suodatin tankin sisällä.
Ja olikohan tuo se kaasutin josta ei kannata
poistaa sitä reikälevyä imupuolelta.
Olen tavannut noissa jopa 38 tyhjäkäynti suuttimia.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tapiovuorent

On se suorastaan paskamaista : Edellinen omistaja oli puheittensa mukaan laittanut korjaussarjan kaasuttimeen.
Siis vääränmallinen neula , luisti ja pääsuutin . Ei tietenkään reikälevyä kurkussa.
Eipähän kyllä ollut "korjauksen " jälkeen sitä edes kokeillut.
Ratkaisin asian helpommalla tavalla , laitoin uuden kaasuttimen.Nyt pelaa.
Korvauskaasuttimessa ei kyllä tuota reikälevyä ole , mutta rakenne ei sitä näköjään kaipaa. Ei ole siis Dellorto.

Kiitos. Ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja.

konenikkari

Hienoa kuulla että nyt toimii
minäkin tulin iloiseksi  :)
Ja vanhastakin tulee hyvä kaasutin
kunhan sen saattaa ennallensa  :D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

#6
Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 13.06.24 - klo:18:05On se suorastaan paskamaista : Edellinen omistaja oli puheittensa mukaan laittanut korjaussarjan kaasuttimeen.
Siis vääränmallinen neula , luisti ja pääsuutin . Ei tietenkään reikälevyä kurkussa.
Eipähän kyllä ollut "korjauksen " jälkeen sitä edes kokeillut.
Ratkaisin asian helpommalla tavalla , laitoin uuden kaasuttimen.Nyt pelaa.
Korvauskaasuttimessa ei kyllä tuota reikälevyä ole , mutta rakenne ei sitä näköjään kaipaa. Ei ole siis Dellorto.

Kiitos. Ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja.
Edellinen omistaja oli konerempan tehtyään laittanut jostain syystä takavariaattorin akseliin öljyropun kupariprikan, ettei takavariaattorin lautaset hankaa lohkoon, ei kertonut minulle asiasta, sillä kaiken piti koneen osalta olla timmissä, antoi jopa paperilapun mihin oli listattu kaikki tarkistukset sekä tehdyt rempat. Miksi ostaja on estetty viestittelemästä myyjälle ja miksi myyjä ei sanallakaan infoa miksi se prikka on laitettu edellämainittuun akseliin, mikä oli niinkuin syy? En hauku myyjää mistään, olisin kaivannut vain faktaa variaattorin ongelmasta, kaupan mukana tullessa todistuksessa oli että mm variaattoriin on lisätty holkki ja tarkastettu, kuten koko moottori remppoineen.
Ollut vuodesta 1997 alkaen 28 skootteria.