Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ei käynnisty syy epäselvä

Aloittaja Puuro, 08.01.23 - klo:03:12

« edellinen - seuraava »

Puuro

PAHOITTELUT KAIKILLE EN LÖYTÄNYT SUORAA SOPIVAA KESKUSTELUA JOTEN LOIN UUDEN
___________________________________________





APRILIA SR 2001 2T MORINI/APRILIA MOOTTORI, NESTEJÄÄHDYTETTY, KAASUTIN VERSIO.
VIKA: EI KÄYNNISTY
ISTUNUT PIHALLA 5-10 VUOTTA. OLLUT JOSKUS KÄYNTIKUNTOINEN, KERRAN LÄMPÄNNYT JA SEN JÄLKEEN EI OLE TOIMINUT. SUURIN OSA OSISTA VAIHETTU MINUN JA KAVERIN TOIMESTA KENELLÄ VUOSIEN KOKEMUS. VESIPUMPPU EIKÄ JÄÄHDYTIN LETKUT OLE PAIKALLAAN. TÄLLÄ HETKELLÄ JOS LAITTAA BRÄKKISTÄ TULPANREIJÄSTÄ TAI KAASARISTA NIIN ISKEE LIEKKIÄ PAKOAUKOSTA, BENSALLA EI OIKEIN SANO MITÄÄN. IMUVUOTOJA EI OLE LÖYTYNYT.  KOITETTU ILMAN PAKOPUTKEA JA PAKOPUTKELLA, TÄLLÄ HETKELLÄ PAKOPUTKI EI OLE KIINNI. TUOREVOITELUA EI OLE JOTEN BENSAN JOUKKOON LAITETTU ÖLJYT 2% SEOKSILLA. TERMOSTAATTIA EI OLE. BENSAA PITÄISI SAADA, PURISTUKSIA ON JA ILMAA SAA. SILTI EI EDES YRITÄ KÄYNTIIN. SÄHKÖT OVAT VAKIOSÄHKÖT JOTEN AJOITUSTA EI OLE SÄÄDETTÄVISSÄ MITENKÄÄN HELPOSTI. STAATTORIA EI OLE VAIHETTU JOTEN SIITÄ EI TIETOA ONKO VARMASTI TOIMIVA, KIPINÄN ANTAA. PUOLAAKAAN EI OLE VAIHETTU MUTTA VAIKUTTAISI TOIMIVAN. MG KIILA PITÄISI OLLA PAIKALLAAN JA EHJÄ.

VAIHDETTU:
SYLINTERI, MÄNTÄ, MÄNNÄNRENKAAT, SYLINTERIN TIIVISTEET
PINNAPULTIT VAIHDETTU ISOMMIKSI JOTTA SYLINTERI ON TIIVIIMPI, SAMALLA MYÖS SYLINTERIN KANTEEN TULEVAT MUTTERIT OVAT SUURENTUNEET JOTTA KANSI EI VUODA. M7 KOKOISET KIINNI.
LOHKOT, LOHKOJEN TIIVISTEET MASSALLA,
 LÄPÄT, LÄPPÄRUNKO, LÄPÄT TIIVISTETTY MASSALLA JA TIIVISTEPAPERILLA, IMUKAULA, KAASUTIN, ILMANPUTSARI VAIHDETTU VAPAA VIRTAAVAKSI.
 KAMPURA, KAMPURAN LAAKERIT JA TIIVISTEET,
TULPPA BR9ES/BR8ES, TULPANJOHTO, TULPANHATTU, SÄHKÖT VEDETTY VAIN SYTYTYKSELLE, VIRTALUKOLLE JA ETUVALOILLE , VEDETTY LISÄ-MAADOITUS MOOTTORISTA AKULLE. STAATTORI PUTSATTU, CDITÄ KOKEILTU 2 ERILLÄ, ALKUPERÄISELLÄ JA PURKUOSANA OSTETTUA SAMANLAISTA, MOLEMMILLA SAA KIPINÄÄ.
VARIAATTORIN TIIVISTE, RULLAT, KYTKIN, HIHNA, LOPUT VARIAATTORIN OSAT PUTSATTU, ÖLJYTTY JA TODETTU EHJIKSI
JÄÄHDYTIN LETKUT, VESIPUMPPU
BENSAHANA ON/OFF TYYPPISEKSI, BENSALETKU, BENSAT TUOREET

Coastside

Palstan ennätys sarjassa "kaikki on vaihdettu".

Jos antaa kipinää ja bensaa suoraan antaen, ilman kaasaria, ei käynnisty, on mekaaninen vika. Se on joko ajoitusvika tai puristukset on heikot. Jos kampikammio ei ole tulvinutta bensaa täynnä.

Nykyiset bensat ei kestä vuosien säilytystä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

 ;D AAMU NAURAA YSEINKIN YÖN TOILAUKSILLE  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

#3
Kuten edellä jo mainittiin, mekaaninen vika on todennäköinen, kun ei hörähdä jarrusprayn avulla. Puristus- tai kampikammiopaine ei riitä käynnistymiseen. Mittari vaan käyttöön, sillä saa kampikammionkin tyhjättyä, kun laittaa pelkän letkun ja peukalon sen päähän. Mittari rikkoutuu jos erehtyy pyörittämään ja kova nestepaine puskee mittarille.
Gilera Runner Black Soul

Puuro

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.01.23 - klo:08:16Palstan ennätys sarjassa "kaikki on vaihdettu".

Jos antaa kipinää ja bensaa suoraan antaen, ilman kaasaria, ei käynnisty, on mekaaninen vika. Se on joko ajoitusvika tai puristukset on heikot. Jos kampikammio ei ole tulvinutta bensaa täynnä.

Nykyiset bensat ei kestä vuosien säilytystä.
Puristukset on kunnossa, ajoitus itselläkin mietinnässä että oisi vikana mutta en tiedä miten säätää kun vakiosähköt jossa ei säätö mahdollisuutta. Olen miettinyt ajoitustyökalun hankkimista jolla teoriassa voisi katsoa onko ajoitus pielessä ja sen jälkeen säätää

Puuro


Puuro

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.01.23 - klo:08:16Palstan ennätys sarjassa "kaikki on vaihdettu".

Jos antaa kipinää ja bensaa suoraan antaen, ilman kaasaria, ei käynnisty, on mekaaninen vika. Se on joko ajoitusvika tai puristukset on heikot. Jos kampikammio ei ole tulvinutta bensaa täynnä.

Nykyiset bensat ei kestä vuosien säilytystä.
Myöskään ei missään lukenut kaikki vaihdettu? Olin kirjoittanut että suurin osa osista vaihdettu.

Puuro

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 08.01.23 - klo:13:52Kuten edellä jo mainittiin, mekaaninen vika on todennäköinen, kun ei hörähdä jarrusprayn avulla. Puristus- tai kampikammiopaine ei riitä käynnistymiseen. Mittari vaan käyttöön, sillä saa kampikammionkin tyhjättyä, kun laittaa pelkän letkun ja peukalon sen päähän. Mittari rikkoutuu jos erehtyy pyörittämään ja kova nestepaine puskee mittarille.
Hörähtää jarruspraylla niinkuin ylhäällä lukee. Tai enemmänki leimahtaa liekkeihin. Puristykset ovat kunnossa.

mopotinx3

#8
Jos se hörähtää kuitenkin, niin tosiaan, voi olla sytytysongelma. Stroboskoopin käyttö ei oikein onnistu, jos kone ei käy. DC-sytytyksellä olisi helppo käsin pyörittää vauhtipyörää ja katsoa milloin kipinä ilmestyy. Tuo Aprilia on varmaan AC-sytytys, niin vaatii koneen pyörimään. Tosi innokas seppä voisi laittaa rinnalle väliaikaisesti DC-sytytyksen, niin voi tutkia sytytyshetkeä helposti. Akku ja DC-CDI vaan vaan lainaksi jostain. Jaa, ei taida onnistuakaan, niillä sytytysbokseilla voi olla ohjelmoituna eri sytytyshetki. Pitäisi siis siirtyä kokonaan DC-sytytykseen.
Gilera Runner Black Soul

Puuro

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 08.01.23 - klo:17:30Jos se hörähtää kuitenkin, niin tosiaan, voi olla sytytysongelma. Stroboskoopin käyttö ei oikein onnistu, jos kone ei käy. DC-sytytyksellä olisi helppo käsin pyörittää vauhtipyörää ja katsoa milloin kipinä ilmestyy. Tuo Aprilia on varmaan AC-sytytys, niin vaatii koneen pyörimään. Tosi innokas seppä voisi laittaa rinnalle väliaikaisesti DC-sytytyksen, niin voi tutkia sytytyshetkeä helposti. Akku ja DC-CDI vaan vaan lainaksi jostain. Jaa, ei taida onnistuakaan, niillä sytytysbokseilla voi olla ohjelmoituna eri sytytyshetki. Pitäisi siis siirtyä kokonaan DC-sytytykseen.
En oo ihan varma mikä täs on, akun vaatii et saa kipinä.

PappaSkootteri

Mistä tietää että puristukset on kunnossa? Vain mittaamalla puristuspaineen, T:Nimimerkillä kokemusta on  ;D
Muutamaan 2T mopottimeen vaihdettu "kaikki" ja viimeisenä uudet männänrenkaat kun mielestämme oli puristuksia  :o
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

mopotinx3

Sen täytyy olla DC systeemi. Nyt vaan teet merkin yläkuolokohtaan ja esim 10 ja 20 astetta kohdalle. Viisari kiinni magneeton kopan ruuviin. YK kohta löytyy tulpan reiästä mittaamalla. Sitten voi pyörittää ja katsot, minkä merkin kohdalla tulee kipinä.
Gilera Runner Black Soul

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 08.01.23 - klo:19:05Mistä tietää että puristukset on kunnossa? Vain mittaamalla puristuspaineen, T:Nimimerkillä kokemusta on  ;D
Muutamaan 2T mopottimeen vaihdettu "kaikki" ja viimeisenä uudet männänrenkaat kun mielestämme oli puristuksia  :o

"Taino ainakin pyörii kankeesti"

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 08.01.23 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 08.01.23 - klo:19:05Mistä tietää että puristukset on kunnossa? Vain mittaamalla puristuspaineen, T:Nimimerkillä kokemusta on  ;D
Muutamaan 2T mopottimeen vaihdettu "kaikki" ja viimeisenä uudet männänrenkaat kun mielestämme oli puristuksia  :o

"Taino ainakin pyörii kankeesti"





Niin itsekkin kuvittelin kun "käsivaralta kiksillä moottoria pyörittelin... mittari kertoi ihan muuta
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

joni_k

jos paineet on oikeasti kohillaan saa jonnin verran olla jerkkua käsissä että ripeästi saa  puristuksen yli. useammalla saattaa jäädä painamatta..