Kirjoittaja Aihe: Speedfight 2 ac keskijalka ja muuta esiintullutta polemiikkia.  (Luettu 1451 kertaa)

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3293
Projekti etenee hitaasti,mutta varmasti. Päädyin kampuran ja petarit tilaamaan suomalaisesta firmasta. Kampiakselin kanssa kävi vieläpä melkoinen munkki, kun olin Carenzin valmistetta metsästellyt kesästä asti. Ilmaantui sellainen myyntiin, joten tilaukset sisään.

Syyslomalla on hyvät mahdollisuudet sitten pistää kone jiiriin, sen irroitetun kompressorin tilalle tuleva tulppakin on valmiina. Tulee hyvin yksinkertainen tuosta pösön ilmajäähystä valmistuttuaan.

Sen verran modifioidaan, että rumpujarru takana päivittyy levyjarruun, jotta vanneruljanssi olisi vuodenaikojen kanssa sujuvaa. Yksille vanteille suvikkaat ja toisille talvikumekset.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6430
  • Professional mechanic 50V NITROX
Miten projekti edistyy, mulla lähes sama meneillään.
Ekaksi tuli, kampiakseli jolla mäntä tuli n2mm yli sylinteristä,
ei hyvin alkanut mun projekti  ;)
Kauan elääkööt ranskikset jotka osaa sotkea, yksinkertaisetkin asiat.
Sittemmin sain lähes oikeankin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6430
  • Professional mechanic 50V NITROX
Ilmeisesti peugeot on suunnitellut valmistavansa sf2 mallista diteck/purejet version,
projekti ei tainnut onnistua, joten kokosivat ylijäämä osista sf2:ia.
Nyttemmin me voimistelemme, varaosa viidakossa, jossa valmistajakaan
ei taida tietää, mistä osista meille osuneet mopot on koottu.
En voi ymmärtää, miksi muussa tapauksessa normi kaasarimopossa on kompressori :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6430
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vasta tänään oivalsin, että tuohon kapineeseenhan voi esim kampiakselin,
vaihtaa, moottoria rungosta irroittamatta, oikeilla työkaluilla.
Heureka ;D
« Viimeksi muokattu: 09.09.21 - klo:17:29 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3293
Vasta tänään oivalsin, että tuohon kapineeseenhan voi esim kampiakselin,
vaihtaa, moottoria rungosta irroittamatta, oikeilla työkaluilla.
Heureka ;D

Minulle selvisi, että vesikone ja ilmajäähy on lohkoiltaan identtisiä, rumpu ja levyjarruversiot vain mekanismia vaihtamalla samoja.
Kyllä on ranskanpoika miettinyt asioita..😁 pidän pelin kuitenkin ilmajäähynä, mutta vaihdan levyjarrun myös taakse, kun siihen saa vanteita käytettynä helpommin..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3293
Miten projekti edistyy, mulla lähes sama meneillään.
Ekaksi tuli, kampiakseli jolla mäntä tuli n2mm yli sylinteristä,
ei hyvin alkanut mun projekti  ;)
Kauan elääkööt ranskikset jotka osaa sotkea, yksinkertaisetkin asiat.
Sittemmin sain lähes oikeankin.

Ettei vaan ollut vaakakoneen kampura, tuossa yksi tuttu oli kanssa pösön kimpussa ja sekoitti horisontaalit ja vertikaalit keskenään... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6430
  • Professional mechanic 50V NITROX
Tuonmoisen tilasin ja sain vaan eipäs sopinutkaan,
mäntä tuli yli sylinteristä n.2mm
https://www.duell.fi/fi/kampiakselit/280612-tnt-orginal-kampiakseli-peugeot-pysty-ilma-nestejaahdytys-e2-03-.html
Sittemmin tilattu naraku
https://www.scooter-roller-teile.de/neue-produkte/1539/kurbelwelle-set-naraku-peugeot-elystar-speedake-speedfight-50-ac-e2
On nyt paikoillaan ja toimii.
Vertikaali/horisontaali on tullut tutuksi radio ja laajakaista antenneita, rakennellessa.
Itse katselen nykyisin horisonttiin, iltaisin, keinutuolissa istuen  ;D
Jos käytät tarvike mäntää, paljevälyksen mitaksi 0,8mm,
joten varaa useita altiivisteitä.
Mistä tilasit sen kompressorin tilalle tulevan "täytteen"
« Viimeksi muokattu: 10.09.21 - klo:16:25 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3293
Tuonmoisen tilasin ja sain vaan eipäs sopinutkaan,
mäntä tuli yli sylinteristä n.2mm
https://www.duell.fi/fi/kampiakselit/280612-tnt-orginal-kampiakseli-peugeot-pysty-ilma-nestejaahdytys-e2-03-.html
Sittemmin tilattu naraku
https://www.scooter-roller-teile.de/neue-produkte/1539/kurbelwelle-set-naraku-peugeot-elystar-speedake-speedfight-50-ac-e2
On nyt paikoillaan ja toimii.
Vertikaali/horisontaali on tullut tutuksi radio ja laajakaista antenneita, rakennellessa.
Itse katselen nykyisin horisonttiin, iltaisin, keinutuolissa istuen  ;D
Jos käytät tarvike mäntää, paljevälyksen mitaksi 0,8mm,
joten varaa useita altiivisteitä.
Mistä tilasit sen kompressorin tilalle tulevan "täytteen"

Maxiscootilta tilasin hakusanalla compressor cap peugeot speedfight..😁 En tuota morkulaa arvannut itsekkään syylliseksi, ennenkuin kaveri joka noita pösöjä enemmän korjailee. Mainitsi ohimennen että se kompressori jos sattuu menemään jumiin, jumittaa se koko alakerran. Tuossahan tosiaan oli pakokaasujen kierrätystä varten se, ja letkut irroitettu jo ennenkuin pihaan tuli, joten jumittaminen ilmeisesti tullut ihan pölyn muodossa. Samainen kaveri kertoi muutamaan pösöön tulpanneensa tuolla hatulla kompuran montun, ja pelit toimineet sen jälkeen normaalisti.
Siinä mielessä harvinainen tuo tulppa, että ainoastaan stage6 merkin alla noita myydään. En ainakaan netistä muiden valmistamana tuota löytänyt.

Mulla tulee pytyksi airsalin alu sport, joten välykset saa kyllä säädettyä, ainoastaan variaattorin puolelle etsin sen rajoitinlevyn, kun sen on edellinen omistaja heivannut. Sitä levyä sitten shimmittämällä haen nopeuden sellaiseksi ettei konstaapeli liikaa kiinnostu…😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3293
Variaattorin hihnan pituuden ihmettelyä, koneessa nyt kiinni oleva hihna on merkinnöiltään 755-18, mutta merkkihaulla netissä myydään vain 765-18 alkaen pituuksia.
Erikseen mitoilla haettaessa antaa sitten vaihtoehdoksi tuon 755 hihnankin.
Kumpikohan noista on ns ensiasennushihna??
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6430
  • Professional mechanic 50V NITROX

klik.suurenee

Alkuperäinen varaosanumerolla on tuo 755,
toimii myös tuolla 765
« Viimeksi muokattu: 21.09.21 - klo:07:28 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3293

klik.suurenee

Alkuperäinen varaosanumerolla on tuo 755,
toimii myös tuolla 765

Juu,hihnan merkintöjen mukaan ihan originaali, saattaa olla jopa alkuperäinen kunnosta päätellen.. :) Rulliakin saa vaihdella, kun sain leo vincen sito putken tuohon hommattua. Vinskin manuskassa ohjeeksi pösölle 7.5 gr rullat, originaalit taitaa olla liki 8 gr..
Kohta alkaa puutelista olla jiirissä ja pääsee kasaushommiin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...