Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kyllä isi osaa.

Aloittaja Jone54, 11.08.20 - klo:08:03

« edellinen - seuraava »

Jone54

Pojalla Peugeot Speedfight 2 vesijäähdytteinen vuodelta 2005. Viime syksynä yht äkkiä lakkas toimimasta, ei käyntiin sitten millään.
Näin se sitten alkoi...väistäs vähän poika...on näitä ennenkin nuoruudessa..turpa kii, kyllä se kohta käynnistyy.
Nyt on vaihdettu:
- Stefat
- Laakerit
- Tiivisteet (kuumankesto silikoonilla varmistettu)
- Puola
- CDI (5 napainen)
- Sylinteri
- Mäntä
- Tulppa
- Staattori
- Kaasutin (Vaihdoin kiinni olevan samanlaiseen, eli 17mm. Alkuperäinen on ollut ilmeisesti joku 13mm)

Ei edes yritä käynnistyä:
- Tuppa kuiva
- Kipinä hyvä
- Ei käynnistyksen estoa, eikä killerkytkintä
- Jarruvalo palaa
- Saa pensaa
- Kokeiltu kahta eri suutinta (koosta en tiedä, kun ei ole numeroita leimattu, kuitenkin kaksi eri kokoista)

Molemmat ruuvit kaasuttimesta kun täysin auki, niin vähän yrittää käynnistyä (käynnistys spray)
Kuinka aloittaisin tuon kaasuttimen ruuvien säädön.

PS. Maine mennyt, eikä auttanut viikkorahan tuplaaminen.
Kaasutin on 101_Octane -kaasutin, Peugeot Speedfight (Gurtner)

Coastside

Ota kaasari pois ja tilkka bensaa läpille. Ensin voit kokeilla ettei kammiossa ole jo bensaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jone54

Siis onko tässä Peugeotissa läpät.
spiidfight 2 vuosi 2005 vesijäähdytys.
Miten en tuollaisia havainnut.

KIITOS PALJON, SIIS PALJON.

Coastside

Kaksitahtisen käymättömyyteen on hyvä kokeilla kaksi perusasiaa. Saako kipinää ja toimiiko kaasari. Helpointa se on Kokeilemalla kipinä uudella tulpalla ja ottamalla kaasari pois ja ryypyttämällä suoraan. Kunnossa oleva moottori noin käynnistyy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jone54

Moi
Koitan noitakin neuvoja.
Kaasari siis uusi ja uusilla pensoilla.
Kipinäntuottoon vaihdettu CDI, staattori, puola ja useampi tulppa.
Kokeillaan tuota sinunkin neuvoa.
Kiitos paljon.

tapiovuorent

Nyt kun tiedät , että läpät löytyy , niin tarkasta läpät: Onko ehjät ja tiiviit läppärunkoa vasten . "Päivä " ei saa paistaa läpi.
Jos läpät ei sulkeudu kunnolla ,niin sitten "läppäkaupoille"
Tarkista myös imukurkku ja sen tiivisteet, onko ehjät.

Jone54

Kiitos Coastside ja tapiovuorent. Pistin läpät heti tilaukseen. Nyt viilailen omituisiin pultinpäihin viiltoa, että saan läpän vaihdettua.
Oliskohan kannattanut kysyä vastauksia ongelmaan heti täältä. Kiitos vielä.

tapiovuorent

En tiedä syytä tuohon yhteen pultinkantaan, jonka valmistaja on siihen laittanut.
Eihän nuo läpätkään ikuisia ole , joten aukihan ne on saatava.
Jos jollain työkalulla , esim. pienellä askarteluhiomakoneella saat siihen hahlon lattaruuvimeisseliä varten tai ohuella viilalla.
Kannattaa kuitenkin irroittaa ne kolme muuta pulttia ensin , niin tuo vaikea aukeaa helpommin.
Jos on hyvät papukaijapihdit tiheällä hammastuksella ( jonkun olen niilläkin saanut irti)niin voi kokeilla.
Tilahan on kyllä melko ahdas pihtien käyttöön.

miccomus

No minäkin...

Tulppa kuiva, mutta saa bensaa...mihin asti bensa tulee? Onko kohokammio täysi starttailun jälkeen?
Eikö tässä joudu irroittaa imukaulaa/läppärunkoa jos koneen halkaisee laakeriremonttiin? Stefat vaihdettu? Pitikö tässä mitata stefojen paikka samoin kuin uudemmissa?
Ja se pultinpää kannattaa mielestäni porata pois ja sitten loppupultti pihdeillä kiertämällä.

Jone54

Kohokammio on täynnä starttailun jälkeenkin.
Ei tarvinnut irroittaa imukaulaa, kun rungon halkaisin.
En tiedä tuosta stefojen mittauksesta, tuo tuli puskista minulle.
Läpät tilattu.
Pultinpäähän sain nakerrettua kolon, millä pultti irtosi.
Ilmoittelen miten kävi, kun läpät paikallaan.

A_sentaja

Kun nyt otat sen läppärungon irti niin katso paistaako päivä läppien välistä. Jos siinä on originaali peltiläpät, niin ne voi kääntää ympäri. Stefojahan ei lyödä pohjaan asti,vaan jätetään voiteluvara, ellei stefassa ole selkeää kaulusta joka tulee lohkoa vasten. Esim magneeton puolella usein on stefa jossa kaulus ,mutta varin takana ei.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

miccomus

Ja jos mopo on 15v ikäinen niin melkein se imukaulakin kannattaa vaihtaa... olis kannattanu jo 10v sitten  8)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 12.08.20 - klo:20:06
Ja jos mopo on 15v ikäinen niin melkein se imukaulakin kannattaa vaihtaa... olis kannattanu jo 10v sitten  8)

Tota,nuo kumiset imukaulat on kyllä murheenkryynejä, olen montakin pinnoittanut rubberfixillä hätävarana,sihen asti kunnes on saatu uusi tilalle. aina löytyy jotain mikrohalkeamia ja niistä se ilma sitten horii..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

joni_k

suosittelen sen vaihtoa parin vuoden välein vaikka ois ehjäkin. ikävä jos ratkeaa kesken ajon. itellä yks kaula kesti vuoden ja alkoi halkeilemaan.

tapiovuorent

Noissa 2-tahtisissa , kuten k.o. Peugeot imukurkku on mielestäni hiukan laadukkaampaa tavaraa, kuin tyypilliset 4-t kiinalaisten kaareva imukurkku.
Yhtä tärkeä tietysti myös niissä on tarkistaa mahdolliset halkeamat.