Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4-tahti piaggion kierrosrajoittimen ohitus

Aloittaja J@K, 05.06.07 - klo:19:28

« edellinen - seuraava »

J@K

Niinkun näkyy aiheesta ohitin Piaggio Liberty S:n kierrosrajoittimen, koska tuo 3500 rpm maksimissaan on melko alhainen  . Eli jos jotain kiinnostaa niin kuvia löytys minulta kyseisestä operaatiosta.

fillaripongari

Mitä tuolla toimenpiteellä saavutetaan käytännön tasolla hyötyä?

J@K

#2
No huippunopeus kyllä nousee, kiihtyy paremmin ja ei hyydy ylämäkeen niin paljon eli ajettavuus paranee. Polttoaineen kulutusta en ole vielä tsekannut mutta luutavasti nousee hieman.

Remmiveto

Morjes.. Onko kyseinen toimenpide miten vaikea??
Ja onko variaattorissa rikka olemassa siinä mallissa??
Ajattelin jos vaihtais samanlaisen mopon kun se on vähän aikuisempi malli näin reilulle kolmekymppiselle kuin 06 pure-jettini. 8)

Miten kulkee 2 päällä?? jaksaako mennä 50 kymppiä?
Toisaalta nykyinen on mukavan tehokas 2 päälläkin.. ;)

Suzuki uk 110

J@K

Ei se vaikea ole, on siinä rikka. En ole itse kokeillut 2 päällä mutta epäilen että ei kulje 50, mutta yksinään noin 60 suoralla jos ei ole vastatuulta.
Totta puhut kyllä 2 tahti on huomattavasti tehokkaampi.
Ps. voin laittaa kuvia jos tarviit niitä.

Remmiveto

Morjes...
Tuli tilattua kyseinen laite ja varmaan ens viikolla on pihassa..
Kävin myös koe ajamassa kymcoa mut sen nitinät ja natinat ei oikein vakuuttaneet ja meinas hyytyä kesken koe ajon.. :o

Mut laita kuvia sähköpostiin jos milloin kerkeät... Onko siinä sit vielä toinenkin kierroksen rajoitin et ei venttiilit sekoa?? (se normaali)???
Miten olet muuten tykännyt laitteesta??
Kiitoksia jo etukäteen...... :D
Suzuki uk 110

J@K

Onneks olkoon vaan, oikeen mukava ajella isopyöräisyyden takia mukava kanttailla, rajoittimen poisto ei lisännyt polttoaineen kulutusta, eka huollossa käytetty justiinsa imuventtiili kuulemma vähän kantoi, nyt mittarissa 1800km ei valittamista. Laitan kuvia tulemaan.

Remmiveto

Morjenttes.....

Tässä olen ajellut kyseisellä vehkeellä reilut 2000km ja innostuin aukaisemaan variaattorinkopan. Yllätyin tukevuudesta koska verrattiin kaverin 250 kuutioiseen vespaan niin päällisin puolin samaa tekoa on koppa ja varin runko.
Myös ihmetytti varin kopassa oleva tukilaakeri toisiohihnapyörään.

Liekkö kaikissa sellaista.???
Entisestä 2t piaggiosta otin rikan pois ja nopeus nousi reilusti mut kiihtyvyys laski.
Mietin pitkään et koskenko koko rikkaan kun tämä nelari on jo muutenkin verkkainen kiihtymään.
No tuli kuitenkin otettua... :P Yllätys oli suuri.. 
Ensinnäkin rikka oli hirmuohut kuin köyhä kihlasormus, noin2mm.
Ja vaikutus oli erittäin positiivinen, kiihtyvyys parani noin puolella ja nopeus nousi sopivaan 60km/h. Ilmeisesti rikka ja sähköinen rajoitin oli huono yhdistelmä, mut tosin mittasin kierrokset ja kone kiertää semmoiset reilut8000 kierrosta/min joten tässä mallissa ei ainaakaan ole niin raju rajoitin mitä j@k on.... ???
Mistähän sais 4t sopivan varin lukitustyökalun??
Paikallinen huoltoliike ei ole kuullutkaan joten he luottavat pulttipyssyn voimaan...
Suzuki uk 110

Samppa

Lukitustyökalu löytyy Easypartsista. Tilaa samalla magneeton ulosvetäjä (jos joskus sattuu vaikka tarttemaan). Vespa ja Piaggio on rakenteiltaan melko lailla sama tuote, eli tukevuutta kyllä löytyy.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

J@K

Lainaus käyttäjältä: Remmiveto - 12.09.08 - klo:08:14
Morjenttes.....

Tässä olen ajellut kyseisellä vehkeellä reilut 2000km ja innostuin aukaisemaan variaattorinkopan. Yllätyin tukevuudesta koska verrattiin kaverin 250 kuutioiseen vespaan niin päällisin puolin samaa tekoa on koppa ja varin runko.
Myös ihmetytti varin kopassa oleva tukilaakeri toisiohihnapyörään.

Liekkö kaikissa sellaista.???
Entisestä 2t piaggiosta otin rikan pois ja nopeus nousi reilusti mut kiihtyvyys laski.
Mietin pitkään et koskenko koko rikkaan kun tämä nelari on jo muutenkin verkkainen kiihtymään.
No tuli kuitenkin otettua... :P Yllätys oli suuri.. 
Ensinnäkin rikka oli hirmuohut kuin köyhä kihlasormus, noin2mm.
Ja vaikutus oli erittäin positiivinen, kiihtyvyys parani noin puolella ja nopeus nousi sopivaan 60km/h. Ilmeisesti rikka ja sähköinen rajoitin oli huono yhdistelmä, mut tosin mittasin kierrokset ja kone kiertää semmoiset reilut8000 kierrosta/min joten tässä mallissa ei ainaakaan ole niin raju rajoitin mitä j@k on.... ???
Mistähän sais 4t sopivan varin lukitustyökalun??
Paikallinen huoltoliike ei ole kuullutkaan joten he luottavat pulttipyssyn voimaan...

Joo oli varmaan joku lukivirhe tuo kierrosluku mitä sanoin. En muista mistä sen edes katsoin.

Hiiri

nyt täytyy tyhmänä kysellä aloittelevana variaattoristina että missäs sellainen prikka on ja mites sen poisto onnistuu?jos siitä olis apua tuollaisessa et4 125:ssa.jos vaikka saisi sen vähän pirteämmäksi ensi kesäksi.
Mika
Vespa Sprint 150 -71,Vespa Sprint Veloce -76,Yamaha Majesty 250 / Suomen Skoottericlubi

karkulainen

Se prikka on etulautasten välissä, siellä se estää lautasten pääsyn lähelle toisiaan jolloin myös huippunopeus jää alhaisemmaksi kuin siinä olisi potentiaalia. TÄSSÄ on jonkinmoiset ohjeet siihen.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Hiiri

kiitoksia linkistä jossa hienot ohjeet.täytyy talven aikana ottaa ja kattoa mitä kopan alta löytyy.
Mika
Vespa Sprint 150 -71,Vespa Sprint Veloce -76,Yamaha Majesty 250 / Suomen Skoottericlubi

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Hiiri

totta...voishan ne rullat samalla vaihtaa kun ei paljoa kuitenkaan maksa.
Vespa Sprint 150 -71,Vespa Sprint Veloce -76,Yamaha Majesty 250 / Suomen Skoottericlubi