Kirjoittaja Aihe: Varttilitra Vespaa  (Luettu 433090 kertaa)

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2351
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Varttilitra Vespaa
« Vastaus #1050 : 22.09.21 - klo:15:40 »
Rikkiä tulee lisää poltoaineesta, niinkuin muutkin palamisjäämät niin niitä kertyy öljyyn. Dieselissä hiukan enemmän mutta kyllä bensakoneessakin öljyn rikkipitoisuus lisääntyy ja veden myötä voi syntyä pieniä määriä rikkihappoa..
Vanhat laivojen raskaat polttoöljyt(HFO) saattoi sisältää rikkiä jopa 2-3 % , mitä halvempi bunkkeri niin sitä enemmän niissä oli rikkiä ja muuta paskaa..

Sinistyksen antama ruostesuojaus ei oo kaksinen. Tosin ammattimainen metallin pintakäsittelyfirma saa kyllä aikaan paksunkin kalvon mutta käyttävät muutakin ainetta kuin öljyä




taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20359
Vs: Varttilitra Vespaa
« Vastaus #1051 : 22.09.21 - klo:19:55 »
No kokeilen ja kaksi kertaa vuodessa on putki irti tehdä se uudelleen.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa Sepi6

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 489
Vs: Varttilitra Vespaa
« Vastaus #1052 : 23.09.21 - klo:09:04 »
Nykyisten polttoaineiden rikkipitoisuus on alle 0,001% eli aika vähäisessä määrin sitä jäte-öljyssä on. Pakoputken pinnoitukseen on saatavana keramista maalin tapaan ruiskutettavaa pinnoitetta (Martelius) joka kestää uunituksen jälkeen korroosiota paremmin kuin "normaali" kuumankesto maali.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.