Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera DNA 50 vikaa (männänrengas poikki)

Aloittaja w4ttu, 12.05.09 - klo:19:31

« edellinen - seuraava »

w4ttu

Eli mopo ei lähde käyntiin. Skootteristani oli männänrengas poikki ja vaihdoin koko männän. Kaikki tiivisteet tuli kunnolla ja männänrenkaat oikeinpäin. Käynistin mopon ja lähti muutamalla polkaisulla käyntiin. Annoin tyhjäkäydä sen 5min jonka jälkeen lähdin ajamaan, mopo kulki normaalisti kunnes alkoi hyytymään ja "booaamaan" . No se sitten sammui kokonaan jolloin ei lähtenyt enään käyntiin vaihdoin tulpan ja taas lähti käyntiin mutta hyytyi taas eikä lähde käyntiin. Uutta tulppaa on kokeiltu ja eri lämpöarvoisia tulppiakin mutta ei auta. Kokeilin toista tulpan hattua mutta tämääkään ei auta. Hyvä kipinä tulee ja bensaa saa. Kokeilin viellä laittaa tulpan reiästä bensaa, tämäkään ei auta. Läpätkin olivat kunnossa. Alkaa jo niksit loppumaan. Kiitos jos jaksatte vaivautua :)

J@K

Kannattas varmaan tsekata kaikki paikat uudestaan mitä oot irrotellu männän vaihdon takia, tuntus siltä et joku ei nyt ole ihan kunnolla asennettu paikoilleen jos kerran toimi ennen männän vaihtoa. :-\

w4ttu

Huoh! Avasin koko jutun uudestaan. Toinen männänrengas taas katki ja toista ei ollenkkaan varmaan putosi purkaessa tai sitten on jossain kampikammiossa :(. Lisäksi männän päällä oli "koloja" ja aivan kuin se olisi ollut skobassa kiinni 20 vuotta. Mutta uutta osaa vaan ja tarkempaa työtä kasaessa.

openflow

Sylinteri kannattaa syynätä tarkkaan. Männän renkaat katkeaa ,jos pääsevät pullahtamaan liiaksi pakokanavaan(onko viilattu?) tai aukkojen reunat on liian teräviä. Toinen mikä särkee männän renkaita on puuttelinen voitelu...

w4ttu

#4
Pyttyä ei ole minun aikana viilattu, enkä usko että vanha omistajakaan sitä ole tehnyt. Nyt vien pytyn poraukseen ja ostan siihen sopivan männän. 2-t öljyllä voitelin ennenkuin laitoin männän sisään ja laitoin sitä myös bensan sekaan luulen että vika oli minun asennus taidoissa :D.

Samppa

Noh. Näistä opitaan ja samoja virheitä Pyritään välttämään jatkossa. Omakohtaisista kokemuksista voin sanoa, että tämäkään ei aina onnistu.

Todennäköisesti männänrengas on asetettu kyllä alunperin oikein (kohdistustappi männänrenkaiden katkosten väliin), mutta on päässyt liikkumaan mäntää sylinteriin asetettaessa, jolloin rengas on päässyt pyörimään ja takertumaan myöhemmin kiinni pakokanavaan. On käynyt joskus myös minullekin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

w4ttu

#6
No nyt selkis mitä oikein tapahtu. Katselin mäntää hetken ja toinen lukkosokkahan pitää saada irti, että saa männän irti. Kun katsoin kumman lukkosokan irroitin ja kummalta puolelta otin tapin irti huomasin että olin laittanut männän väärinpäin eli nuoli ei ollut pakoaukkoon päin. Toinen männänrengas muuten löytyi pakoputkesta aivan pirstaleina joten eipä tervinnut sitäkään kampikammiosta etsiskellä. Ja kun kirjoitin aikaisemmassa viestissä että männän päällä oli koloja niin ne ovat tietsyti tulleet siitä kun se rengas on ollut siellä irti ja hakannut sitä männän päätä. Näin tämäkin juttu selvisi. Kiitos kaikille avusta. Oli kiva liittyä foorumille :)

Samppa

Toista kertaa et varmastikkaan tee samaa mokaa, eli taas opittiin. Ja ei muuta kuin jatkossakin itse korjailemaan jos tarvetta tulee.  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.