Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda Ruckus / Zoomer

Aloittaja qcla, 28.07.09 - klo:14:50

« edellinen - seuraava »

Coastside

#90
http://zoomerboys.freeflux.net/blog/
Sivulla on paljon linkkejä




http://www.youtube.com/watch?v=X0m9Yh0XRO8&feature=player_embedded

Hiton hieno talviajo ruckuksella kaljaa hakemassa. Tuota se on, paitsi ei noin viluisaa ole. Kaveri hytisi kymmenen minsan ajosta pikkupakkasessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sampuli

Itse olen autokoulussa päässyt Zoomerilla kurvailemaan, on paljon parempi kuin mun oma Kymco Agility -08.... Kymcossa kuin etupumppujen tilalla metallitangot :D
Lainaus käyttäjältä: ko2610Kannattaa muistaa vanha totuus... moottoripyöräilijöitä (skobailijoita, mopoilijoita jne.) on kahta lajia: niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.

khaosaming

#92
Thaimaan Honda on tuonut markkinoille uuden skootterin Zoomer X, joka ratsastaa alkuperäisen maineen aallonharjalla. Näin yhden myynnissä Tratissa. Kyseessä on kuitenkin vallan eri pyörä.

Tässä Hondan mainospätkä.

http://youtu.be/DQI2jJwYzx8

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

konenikkari

Mielikuvat ja niiden myynti kiihtyy.
Nauttiikohan kukaan enää scootterilla ajamisesta.
Vaiko onko skotu vain pakon sanelema, ja ainoa
vaihtoehto siirtyä A--B
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.09.12 - klo:18:30
Mielikuvat ja niiden myynti kiihtyy.
Nauttiikohan kukaan enää scootterilla ajamisesta.
Vaiko onko skotu vain pakon sanelema, ja ainoa
vaihtoehto siirtyä A--B

Hmm, miksi myydä mielikuvia, jos se ei käy kaupaksi?

kani

No skopailu aurinkoisella ilmalla on hiton mukavaa. Ja vielä edullista. Pitäis päästä nykyisistä eroon niin sitten sais honda zoomerin kustomoitavaksi :). Ei loppuis tekeminen ihan heti kesken..

lehtijussi

#96
On alkanu toi zoomeri pyöriä mielessä vähän enemmän... :-\
Eikös khaosamingi päästelly sillä talvellakin? Eli tollanen mopo jaksaa mennä nastarenkaillakin? Itelläni ei ole koskaan ollut mopoa, joten ennakkoluuloja kulkujen suhteen jonkin verran. :o

Ajeleeko tollasella hyväpintaisia sorateitä vai onko sekin myrkkyä Zoomerille?

Toisekseen... edelleenkään ei kesäisin linja-autot kulje kylille, (koulu vuorot) joten emännän on hankala päästä töihin...
Vielä kun löytyisi hyvin pidetty käytetty yksilö tyrkylle... ::)

khaosaming

Ajoin Zoomerilla työmatkat pari talvea. Nastoja ei ollut, vaan alla vakiorupukumit (Kenda).

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

lehtijussi

Kävin tänään katsomassa Zoomeria ja ny se pyörii mielessä kaiken aikaa. ::)
Variaattoriin pieni päivitys, niin kulkis enemmän kun vakion hikiset neljäkymmentä. Ja kitkat kannattas laittaa alle talveksi, parempi pito ku nastarenkailla - kuulemma. Samojen kuulemisien perusteella ne kitkat on hyvät kesälläkin, jos ajelee paljon sorateitä.

Maksuaikaa sais kyllä veronpalautuksiin saakka, että senkin puolesta vois... vaikka on se vaan hirmuhintainen moposkodeksi. :P

Coastside

#99
Jos voitte valita kelit niin nastoitta voi onnistua, mutta se yksi kunnon lipsu riittää. Joskus sataa jään päälle pakkaslumi, eikä siinä pidä kuin nastat. Edes liikkeelle ei pääse ylämäkeen. Jo normaalilla kelillä on risteyksissä autojen kiillottama lunta jossa ei ole pitoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

lehtijussi

#100
Mites mahtaa toi Zoomerin jousitus pelata? Lyhyet joustovarat niin jouset pohjaa pienissäkin montuissa?  ???


edittiä... kaupat oli jo sovittu uudesta Zoomerista mutta peruin sen viime tinkaan. Ei alakaan uusi työmaakohde ja vaarana on pakollinen loma vuoden vaihteessa... joten ei uskalla ostaa just ny -mitään.

Partanen

Sen mukaan mitä Googlen kuvahaulla löysin, takajousessa ei ole korkeudensäätöä. Siis sitä jota harhaanjohtavasti esijännityksen säädöksi jostain syystä sanotaan. Mutta jousi näyttää siltä, että on progressiivinen. Toisinsanoen raskaamman kuorman alla jousi tietenkin painuu enemmän, mutta progressiivisuus tekee sen, ettei painu liikaa. Suunnittelijan tavoitteista riippuen saattaa siis toimia riittävän hyvin sekä kevyen, että vähän painavamman kuskin alla. Luotan merkkiin sen verran, että jousitus tuskin aiheuttaa ongelmia, kunhan pysytään kantavuuden rajoissa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 14.10.12 - klo:22:34
Sen mukaan mitä Googlen kuvahaulla löysin, takajousessa ei ole korkeudensäätöä. Siis sitä jota harhaanjohtavasti esijännityksen säädöksi jostain syystä sanotaan.
Korkeuden säätöä? :o Ei tietääkseni missään skootterissa ole korkeudensäätöä, jos ei sitten jossain uudessa mallissa ole ilmajousitus tai erikseen iskunvaimentimelle useampi kiinnityskohta.

Harhaanjohtavasti yrität johtaa harhaan. ;D

Partanen

#103
Useammalla kiinnityskohdalla voitaisiin säätää jousituksen jäykkyyttä kyllä. Semmoista mahdollisuutta ei taida monessa skootterissa olla?

Ja olen kyllä nähnyt korkeudensäätön skootterissa, eli omassa Vespassani. Korkeudensäätö löytyi myös edellisestä Gts Vespasta. Muista skoottereista tietenkään en voi takuuseen mennä. Semmoinen säätörengas jos löytyy jommasta kummasta päästä jousta, niin se on korkeudensäätö.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 14.10.12 - klo:23:09
Useammalla kiinnityskohdalla voitaisiin säätää jousituksen jäykkyyttä kyllä. Ja olen kyllä nähnyt korkeudensäätön skootterissa, eli omassa Vespassani. Korkeudensäätö löytyi myös edellisestä Gts Vespasta. Muista skoottereista tietenkään en voi takuseen mennä. Semmoinen säätörengas jos löytyy jommasta kummasta päästä jousta, niin se on korkeudensäätö.
Voi voi, siitä säätörenkaasta saadaan jousen kantavuutta hienosäädettyä. Korkeuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Nyt kannattaa opiskella jousituksen perusteita ihan huolella! Että ei sitten tule ameriikan malliin miljoona vaateita, kun rinkulaa kiriämällä ei maavara noussutkaan. ;D