Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Fresh

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 18.11.12 - klo:23:52
Mulla on kaikissa koneissa ollut sellainen ohut peltitiiviste. Ymmärtääkseni semmoisia ollut suurimmassa osassa kiinankopio koneista. Jos et semmoisia muualta löydä, niin minulla niitä on joku kymmenkunta. Postikuluja vastaan, voin pari kipaletta pistää tulemaan.

Lähetin yv:tä.

tommi

Lainaus käyttäjältä: Fresh - 18.11.12 - klo:23:35

Onko ton Virijavaran "Tiivistesarja yläpääntiiv 72cc" setin tiivisteet siis peltisiä? Ja onko ne ohuempia kuin vakiot mitä skootteriin on laitettu tehtaalla?

Siis tossa Virijavaran satsissa on nimenomaan samat tiivisteet kuin tehtaalla asennetut, eli peltinen kannentiiviste ja tiivistepaperista valmistettu alapään tiiviste. Eli voit huoletta laittaa tilaukseen.

http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=259


tommi

#767
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 27.10.12 - klo:14:37
Kyselin tuossa hiljan viri ja varasta että mahtaako niille olla joskus tulossa 82cc mäntiä eli 50mm halkaisijalla. Viri ja varan pojat vastasi että heillä on noita mäntiä, vaikka sivustolla niitä ei näykään myynnissä. Männät ja männänrenkaat pitää muistaa mainita, sillä 50mm männän mukana ei muutoin tule männänrenkaita eli ne myydään erikseen. Sähköpostilla onnistuu tilaus. Ihan lisävinkkinä, että firmasta löytyy muutakin mitä sivustolla ei näy. Esim itse otin tuossa hiljattain venttiiliohjurin kumit vaikka niitäkään ei sivustolla näy. Kannattaa siis kysellä suoraan eikä luottaa pelkästään, mitä sivustolla näkyy. Ideaalitilanne olisi, että sivusto päivittyisi sen mukaan miten heillä on tavaraa, mutta ilmeisesti resurssipula tekee kiusaa ajanmukaisempaan sivuston ylläpitoon.

Kysyitkö muuten löytyykö myös 82cc sylintereitä?
Nyt saa tosin myös Gy6 Motorista todella edullisesti 82 & 90 pyttyjä. En muista että olisi koskaan myyty noin halvalla.

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/82ccm-50mm-Tuning-Zylinder-GY6-Motor-139QMA-139QMB-4-Takt-Motor

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/90ccm-52mm-Tuning-Zylinder-forextreme-GY6-139QMA-139-QMB


-Zone-

#768
Lainaus käyttäjältä: tommi - 03.12.12 - klo:07:30
Kysyitkö muuten löytyykö myös 82cc sylintereitä?
En tullut kysyneeksi, mutta: http://www.virijavara.fi/kauppa/news.php?n=1

Eki

#769
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tommi

Jep, allekirjoitan täysin tuon että pitkänmatkan ajoa nämä kiinalaiset eivät kestä isoilla pytyillä. Joko runkolaakerit tai sitten kiertokangen laakerit hajoavat. Eli jos on iso pytty niin kannattaa pysähdellä vähintään 100km välein jäähdyttelemään.

Jos ajelee vaan lyhyitä, alle 100km pätkiä kotikonnuilla niin saattaa kestää hyvinkin pitkään.

latromster

Joo mullakin meni 72cc:stä kampiakselin laakeri ja matka-ajoa paljon takana. Oli vakiokansi kiinni. Puristussuhde? Oliskohan ohuella öljyllä ollut osuutta asiaan. Nykyisin käytän 15w40 rekkaa ja silloin oli 5w40, kun hajosi. Onko tuo 72cc luokkaa iso jo?

tommi

Kyllä 72cc voidaan jo lukea isoksi pytyksi. Mulla hajosi kiertokangen laakeri yhdellä pitkällä reissulla kun en älynnyt pitää taukoja. Paikallaan oli juurikin 72cc pytty ja öljynä 15w-40.

Coastside

Koettakaa laskea kierroksia niillä pitkillä reissuilla käyttämällä raskaampia rullia. Muutenkin kannattaa hyödyntää sitä vääntöä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

7.2g rullia minä olenkin käytellyt juurikin siitä syystä ettei kone huutaisi niin paljon. Mutta eipä tuo ole auttanut, kolme kampiakselia olen saanut ajettua sököksi, viimeisten 3v aikana..

latromster

Onko 6500-7000 rpm sopiva matka-ajossa? Mulla on nokka todennäköisesti puoli hammasta myöhäsellä ja kone herää vasta siinä 6300 rpm. Edellinen 72cc veti jo 5500 rpm todella hyvin

tommi

6000-6500 on matka-ajossa hyvä kierrosluku, siihen kannattaa pyrkiä. Miten nokka voi olla puoli hammasta myöhäisellä? Oletko vaihtanut kampuraan jossain vaiheessa uudet laakerit ja ketjuratas siirtynyt, vai?

latromster

En ole tehnyt rattaalle mitään ja se on ollut sellainen siitä lähtien, kun ostin sen. Jakomerkkejä ei saa millään 100 % kohdalleen niin piti laittaa niin lähelle kuin sai (toinen skootteri, johon olen laittanut jakoa kohdalleen).

tommi

Kannattaa varmaan kokeilla siirtää sitä nokka-akselia piikin vastakkaiseen suuntaan eli se menee silloin puoli hammasta "aikaiselle". Jos tuntuu että toimii huonommin niin siirtää takaisin entiseen asentoon. Jos ketju on venynyt likaa niin ei niitä merkkejä välttämättä saakaan ihan kohilleen. Jos tosiaan vaihtaa kampuran laakerit niin jakomerkit ei välttämättä enää täsmääkään sen jälkeen.

Fresh

Mitään ideoita että mitä pitäisi tehdä kun tuo 72cc pytty ei vaan oikeen istu? Eli siis nokkaketju tulee liian kireälle koska uusi sylinteri taitaa olla hieman vakiota pidempi. Tiivisteiksi on jo vaihdettu ohuimmat mitä löytyy.