Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Rific

#1470
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.02.16 - klo:15:40
Vastaisuudessa toivottavasti, vältän tämänkaltaiset "keskustelut" phyi !!

Puolestani voit jättää jatkossa kommentoimatta. Jos kaikkilla olisi sama asenne, tämä foorumi ei palvelisi ketään.

konenikkari

Minäkin pitäisin enemmän, nelitahdista, onhan siinä montakin hyvää puolta, ehkä.
Käytännön syistä, siis en mistään mielihaluista, enkä mielikuvista, olen valinnut kaksitahtisen.
Käytän siinä, parhaita kaksitahtiöljyjä, jotka eivät haise, jos ei halua  ;) (silloin tällöin lirautan joukkoon risiiniä sisältävää R:öljyä  ;))
Riippuen käyttäjistä, ja öljyvalinnoista taitaa nykyisin samoja öljyksi nimettyjä aineita polttaa kaikki moottorit, enemmän tai vähemmän kaikki riippumatta siitä onko moottori 2vainelitahti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Rific - 05.02.16 - klo:16:11
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.02.16 - klo:15:40
Vastaisuudessa toivottavasti, vältän tämänkaltaiset "keskustelut" phyi !!

Puolestani voit jättää jatkossa kommentoimatta. Jos kaikkilla olisi sama asenne, tämä foorumi ei palvelisi ketään.

Niinpä, siis mikä oli sinun mielestäsi, minun asenteeni?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#1473
Lainaus käyttäjältä: Rific - 05.02.16 - klo:15:29
Eipä se muovi niin mainostetun "paperin ohkaista" ollut.
Eihän se kinkeissä ohutta olekaan, vaan haurasta. Otappa kate irti ja pistä takas. Vaikka kuinka hellästi kiristät ruuvit yksi viidestä korkkaa kun muovi sanoo rits. Siksi se on "paperia". Ajanmittaan kun teet korjauksia, on suurin osa ruuvikiinnikkeistä korkanneita ja muovit rämisee yms. Jos joutuu pakkasella muoveja irrottamaan, ne halkee myös äärimmäisen herkästi. Hyväpuoli asiassa on, että ne vaikkakin ovat heikkoja ovat myös halpoja. Sama pätee muihinkin osiin.

Osta kinkin nelari vaan jos haluat. Katumapäälle ei passaa tulla, eipähän kukaan pääse sanomaan että eikös varotettu :) Mutta toivottavasti saat hyvän yksilön. Niitäkin on vaikka vähemmistöä se valitettavasti on. Vähän ajettu + halpa = sohlo yksilö. Hyviä on vähemmän käytettyjen markkinoilla. Yleensä jos on ne on kinkiksi paljon ajettuja.

Rific

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 05.02.16 - klo:16:33
Lainaus käyttäjältä: Rific - 05.02.16 - klo:15:29
Eipä se muovi niin mainostetun "paperin ohkaista" ollut.
Eihän se kinkeissä ohutta olekaan, vaan haurasta. Otappa kate irti ja pistä takas. Vaikka kuinka hellästi kiristät ruuvit yksi viidestä korkkaa kun muovi sanoo rits. Siksi se on "paperia". Ajanmittaan kun teet korjauksia suurin osa ruuvikiinnikkeistä korkanneita ja muovit rämisee yms. Jos joutuu pakkasella muoveja irrottamaan, ne halkee myös ääri herkästi.

Kiitos täsmennyksestä. Onneksi ongelmaan löytyy ratkaisu riippuen paikasta. Kumimutteri, insertti tai rampa. Levyruuvin heittää jorpakkoon ja tilalle konekierreruuvit. Toki se saattaa seuraavaksi lähteä siitä ympäriltä taas ratkeamaan, ellei sitä ympärystää jollain vahvista, esim. epoxilla.

-Zone-

Mä itse olen jonkin verran edellisen rakkineen kanssa viitsinyt tehdä parannuksia kiinnityskohtiin. Nykyisen kanssa en ole jaksanut niinkään. Edellisessä halkeemat korjasin yleensä sillä, että popniiteillä kiinnitin katteen takapuolelle palan 1mm peltiä ja päälipuolen korjasin lasikuidulla. Kohta kesti, mutta lähes aina hajosi ennenpitkää vierestä. Vetelä runkoputki rasittaa hauraita katteita myös. Jokusia runkoja on ihan katkennutkin, mutta taitaa kaikki olla mopopoikien käsittelyn jäljiltä kun vetävät runnoen kuuttakymppiä metsäpolkuja. Takaiskarin kiinnike rungossa oli täällä jollain revennyt ihan maantieajossa. Oli kuva täällä jossain ketjussa.

Kun suhtautuu, että kiinalainen on jotain mikä muistuttaa skootteria ja hyväksyy sen että useimmat niistä on heikkoja sekä osaa itse tehdä remontteja sen kanssa pärjää. Pelkkää kulkupeliä hakeva pettyy. Siihen on olemassa ihan oikeita skoottereitakin.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Rific - 05.02.16 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 05.02.16 - klo:16:33
Lainaus käyttäjältä: Rific - 05.02.16 - klo:15:29
Eipä se muovi niin mainostetun "paperin ohkaista" ollut.
Eihän se kinkeissä ohutta olekaan, vaan haurasta. Otappa kate irti ja pistä takas. Vaikka kuinka hellästi kiristät ruuvit yksi viidestä korkkaa kun muovi sanoo rits. Siksi se on "paperia". Ajanmittaan kun teet korjauksia suurin osa ruuvikiinnikkeistä korkanneita ja muovit rämisee yms. Jos joutuu pakkasella muoveja irrottamaan, ne halkee myös ääri herkästi.

Kiitos täsmennyksestä. Onneksi ongelmaan löytyy ratkaisu riippuen paikasta. Kumimutteri, insertti tai rampa. Levyruuvin heittää jorpakkoon ja tilalle konekierreruuvit. Toki se saattaa seuraavaksi lähteä siitä ympäriltä taas ratkeamaan, ellei sitä ympärystää jollain vahvista, esim. epoxilla.

Alkaa mennä jo kaikilta osiltaan hjumorin puolelle tämä keskustelu.

;D OSTA ikiomama kiinalainen moposkotun valmistussarja, rekka toimittaa aihion pihalle, ja lopputulos on vain oman mielikuvituksesi varassa  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Rific

#1477
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.02.16 - klo:16:59

Alkaa mennä jo kaikilta osiltaan hjumorin puolelle tämä keskustelu.


Hieno mies, ei voi muuta sanoa.  8) Mielestäni tarjosin asiallisia ratkaisuja hajonneiden ruuvipohjien korjauksiin, niistä voi joku jopa jotain oppia.

konenikkari

#1478
Ratkaisusi on asiallinen, siitä pojot.
Minulla vaan kun ei ole moisia ongelmia 1998 roxin kanssa.
Minäkun olen vain oppinut välttämään, moisia ongelmia.
Jotenkin minusta tuntuu että jotkut vaan osaa etsiytyä ongelmiin, joita välttämättä kaikki ei edes osaa kaivata, tai etsiä.
"Kiitos täsmennyksestä. Onneksi ongelmaan löytyy ratkaisu riippuen paikasta. Kumimutteri, insertti tai rampa. Levyruuvin heittää jorpakkoon ja tilalle konekierreruuvit. Toki se saattaa seuraavaksi lähteä siitä ympäriltä taas ratkeamaan, ellei sitä ympärystää jollain vahvista, esim. epoxilla."
Mites oot Rific oppinu tuon kikan, sinullahan oli aiemmin vain se NRG  :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Rific

#1479
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.02.16 - klo:17:15
Mites oot Rific oppinu tuon kikan, sinullahan oli aiemmin vain se NRG  :o

En nyt lähde yksityiselämääni täällä sen kummennin selvittämään, mutta kerrotaan sen verran että tulee ihan ammattini puolesta muiden kuin MOPOJEN kautta. Muovisia ruuvipohjia kun sattuu olemaan monessa muussakin kuin kiinan skootterissa.

EDIT: nyt alan haistamaan, luuletko että olen jonkun kiinan skootterifirman työntekijä tms?  ;D Täällä tosiaan olisin puhumassa kiinalaisten skootterien puolesta ja käännyttämässä ihmisiä? Nyt niitä valoja sitten päälle! Lueppa vaikka viestihistoriani jos ei muuten aukea. Nyt ymmärrän myös edellisten viestiesi sävyn syyn.

Coastside

Risoihin katteen kiinnikkeisiin on ratkaisu: magneetit. Kilon vetäviä muutama niin jo pysyy. Jos irtoaa niin asettelee takaisin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#1481
"EDIT: nyt alan haistamaan, luuletko että olen jonkun kiinan skootterifirman työntekijä tms?  ;D Täällä tosiaan olisin puhumassa kiinalaisten skootterien puolesta ja käännyttämässä ihmisiä? Nyt niitä valoja sitten päälle! Lueppa vaikka viestihistoriani jos ei muuten aukea. Nyt ymmärrän myös edellisten viestiesi sävyn syyn."

;D ;D Älä ota mua vakavasti  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jumpingstone

Ostakaa 2 tahtinen Aprilia SR50 Motard. Olen omistanut  Piaggio Fly:n, 50 kuutioisen Sym Symphonyn ja nyt siis taman Aprilian. Katteiden muoveja, kayntiaanta ja savutusta arvioisen sanoisin etta Aprilia on selvasti paras. Sym oli kaikinpuolin hyva, mutta Aprilia on selvasti parempi ja katteiden muovien laadussa ym. on tapahtunut huimaa parannusta muutaman vuoden takaiseen Fly:hyn. Kaytan Castrol TTS 2-tahtioljya ja voin sanoa, ettei haise tai savuta yhtaan. Pakoputken paa on taysin puhdas, ei yhtaan oljyinen tai edes nokinen. Huippunopeus tasaisella variaattorin prikka poistettuna yli 60km/h. Myos Sym kulki ainakin 60km/h variaattorin prikka poistettuna ja rajoittamattomalla CDI boksilla, mutta jo loivaan ylamakeen hyytyi aika pahasti.

Ihan peruskiinalaista skootteria en ole ostanut, mutta jo sivusilmalla katsoen laatuvaikutelma on sen verran  erilainen hieman parempiin verrattuna, etta en kylla edes harkitsisi semmoista.

Coastside

#1483
Totta että kun aprilian hinnalla saa nejä tai viisi kiinalaista, ei laatu ole sama. Kun aprilian kaataa niin muovit maksavat parin kiinanskoden verran. Ei siis verrata samanlaisia skoottereita. Käyttötarkoitus ja lompakon paksuus ratkaisee kumpaan päätyy. Kiinalaisten saumaa on ajokiksi niihin pariin kesään ennen mahdollisuutta suurempiin. Siinä ne jotenkuten pärjäävätkin, mutta kun ajomäärät kasvaa, on tuurinkauppaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jumpingstone

Mina asun Uudessa Seelannissa ja ei taalla Aprilian hinnalla kylla missaan nimessa viitta kiinan skootteria saa.. Aprilia maksaa n. 3000 tata paikallista rahaa. Netista tilaamalla joltain hamaraperaiselta toimijalta saa laatikossa olevan heikkolaatuisen kiinalaisen skootterin suunnilleen tonnilla. Tammoinen tonnin skootteri on mielestani niin huono, etta ei kannata ostaa, eika silla ole myoskaan kaytannossa mitaan toimivaa takuuta. Jostain oikeasta mopo/moottoripyoraliikkeesta voi ostaa n. 2000 - 2500 maksavan Taiwanilaisen skootterin, esim Adly, PGO, SYM tai TGB skootterin. Nama ovat jo ihan toimivia ja kayttokelpoisia ja niilla on ihan toimivaa takuu ja huoltoverkosto. Vespa taasen painii ihan omassa hintaluokassaan maksaen suunnilleen 5000