Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

kiinan skootteri gy6 4t perävälitys

Aloittaja jokke57, 13.08.20 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

jokke57

Käykö gy6 4t 50cc 12" renkailla olevan peränvälitys 10 tuumaisen renkailla olevaan ja päinvastoin?

joni_k

FinShoot

etä käykö super 8 perävälitys
 rattaat ja akselit agility cityyn. Kumpi on parempi vino vai suora Hammastus?

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: FinShoot - 08.08.24 - klo:13:24etä käykö super 8 perävälitys
 rattaat ja akselit agility cityyn. Kumpi on parempi vino vai suora Hammastus?

Osien sopivuutta pitää tutkia varaosakuvastoista.
Suora hammastus on äänekkäämpi,
vinohammastus hieman hyötysuhteeltaan huonompi.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

tapiovuorent

Minulla on muistiinpanoissani ,että 10 " pyörillä variaattoripituus 40 cm ja 12" pyörillä Var. pituus 43 cm.
on esiintynyt välityssuhde perässä 13/1.   Ja 12/13 " pyörillä Var. pituus 46 cm. välityssuhde 11/1.
Nämä on sellaisia ,joita olen purkanut.
Siis esim. Kun variaattorin akseli pyörähtää 13 kierrosta , niin pyörän akseli 1 kierroksen .
Jos olen väärässä , niin oikaiskaa !

Kari69

Agilityn rattaat ja välityssuhde on 53/15 x 54/13 = 13,60.

Super8 kulkee samoilla moottorin kierroksilla samaa vauhtia kuin Agility. Koska Super8:n pyörä on isompi, niin vaihteen jakosuhde pitäisi olla vastaavasti suurempi, eikä pienempi. Näin minä arvelen.

Se akseli, johon pyörä kiinnittyy on Superissa erilainen, kuin Agilityssä. Superin akseli on pidempi, koska akseli on tuettu lisälaakerilla pyörän ulkopuolella. Rattaat voivat silti olla samanlaisia.

ps Vaikka Superin varikoppa on pidempi, kuin Agilityn, niin niissä on kuitenkin yhtä pitkä hihna.

purgiaali

Soliferissani oli 15:1. Kymcossa vakiona 13:1 ja vaihdoin 10" pyöräisen 10:1 välitykset soliferiin ja Agilityyn. Myöhemmin vielä kiinasta 9,8:1 rattaat Agilityyn. Epäilen että nämä osat ei sopisi super8 tai city. Varaosakuvissa vaihteiston rakenne näyttää erilaiselta. En sitten osaa sanoa olisiko city ja super8 keskenään yhteensopivia.

Kari69

Cityn pyörä on 16" ja Superin 14", joten niissä pitäisi olla eri välitys.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 10.08.24 - klo:22:56Cityn pyörä on 16" ja Superin 14", joten niissä pitäisi olla eri välitys.

Esim. kokonaisvälityksiä laskiessa
vannekoko ei ole kovin merkityksellinen.
https://www.tacomaworld.com/tirecalc
renkaan ulkokehän pituus muuttuu esim.
renkaan profiili merkinnän mukaisesti.
Esim. pistämällä super8 120/100 renkaan,
molemmissa on samat välitykset  :-)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Kari69

LainaaEsim. pistämällä super8 120/100 renkaan,
molemmissa on samat välitykset  :-)
En ymmärrä, mikä välitys on sama?

Kun laittaa 120/100 renkaan 14" ja 16" vanteelle, niin 16" vanteella renkaan kehä on noin 8% pitempi.
Jos välityssuhde kampiakselilta pyörän akselille on sama, niin mopo kulkee 16" vanteella 8% kovempaa kuin 14" vanteella, jos moottorin kierrosluku on sama.

konenikkari

https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Rinnakkain.JPG?img=img4k
Siis kun 14" vanteelle pistää korkeaprofiilisemman renkaan
renkaan ulkokehän pituus on lähes sama kuin
matalaprofiilisen renkaan kanssa 16" tuuman vanteella. :)

Coastside

Baotian oli sallittu 10" ja 12" vanteille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

"Final drive gy6" AliExpress hakuun, niin löytyy valikoimaa. Katsoo vaan että selailee 50cc 139qmb osia eikä 125 ja isompien.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 10.08.24 - klo:17:35Soliferissani oli 15:1. Kymcossa vakiona 13:1 ja vaihdoin 10" pyöräisen 10:1 välitykset soliferiin ja Agilityyn. Myöhemmin vielä kiinasta 9,8:1 rattaat Agilityyn. Epäilen että nämä osat ei sopisi super8 tai city. Varaosakuvissa vaihteiston rakenne näyttää erilaiselta. En sitten osaa sanoa olisiko city ja super8 keskenään yhteensopivia.
Laskin Super kasin vaihteiston välityssuhteen akselia pyörittämällä. Se on 19:1.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 13.08.24 - klo:12:03
Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 10.08.24 - klo:17:35Soliferissani oli 15:1. Kymcossa vakiona 13:1 ja vaihdoin 10" pyöräisen 10:1 välitykset soliferiin ja Agilityyn. Myöhemmin vielä kiinasta 9,8:1 rattaat Agilityyn. Epäilen että nämä osat ei sopisi super8 tai city. Varaosakuvissa vaihteiston rakenne näyttää erilaiselta. En sitten osaa sanoa olisiko city ja super8 keskenään yhteensopivia.
Laskin Super kasin vaihteiston välityssuhteen akselia pyörittämällä. Se on 19:1.

Hassua, servicmanuaaleissa lukee 4T on 11,05 ja 2T 14,69
kumpi tämä super8 on 2vai 4T ja kuinka lujaa kulkee