Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Love

Aloittaja Love82, 30.05.07 - klo:19:23

« edellinen - seuraava »

Kytölä

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 21.11.21 - klo:14:48
Onko Kytölä Suomen Lovessa valmiina johdotukset / rele vilkuille?

Olisi yksi vilkkusetti tuossa tarjolla ja vilkkuvivullinen kahva jo varastosta löytyy.

Ei ole näissä kolmessa ainakaan ollut, jotka mulla on.
IG: @mattieeerikki

Suzuki Love '83
Suzuki Love  '84
Suzuki R  '89
Suzuki PV  '92
Honda Z50 '70
Honda Z50 '84
Honda Dax ST70 '82

Samppa

Onkohan nekin revitty irti enimmäispainorajan vuoksi.  ;D

Kaikkea hullutusta sitä on aikoinaan ollut...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Minä vuonna se 50kg poistui, 1998 tuli aprilia rx50, pidin sitä ihmeenä  :)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

1995 tuli rekisteröintipakko eli silloin tuli euromopot.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Alibabasta tilattu Mikunin öljypumppukopio osoittautui vitsiksi. Tiputtaa öljyä lävitse seisonnassa enemmän kuin yli 30 vuotta vanha alkuperäinen. Parissa viikossa varmasti noin desi huvennut mystisesti.  :D

Edelleen olisi siten uudelle falskaamattomalle öljypumpulle tarvetta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Usein vuotaa letkuliitännöistä.
Valuuko lattialle vai moottoriin päin,
monessa laitteessa on, öljylähdössä jousi/kuula venttiili, usein kaasuttimella,
joka aukeaa vasta kun pumppu tuottaa pienen paineen.
Käyttörattaan akselin stefatiiviste on vaihdettavissa
mistä semmosen löytää onkin toinen juttu
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.11.21 - klo:19:00
Minä vuonna se 50kg poistui, 1998 tuli aprilia rx50, pidin sitä ihmeenä  :)

Minulla oli tuo ensimmäisen sukupolven rx50, Mopohistorian tehokkain vakiosylinteri ja ei mitään sähköisiä kuristuksia ollut. Vei raavasta miestäkin 80kmh tasaisella ja lievään myötäiseen 100kmh. Vakiovälit oli liian pitkät,sillä vauhtivaroja kyllä oli.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 28.11.21 - klo:15:39
Usein vuotaa letkuliitännöistä.
Valuuko lattialle vai moottoriin päin,
monessa laitteessa on, öljylähdössä jousi/kuula venttiili, usein kaasuttimella,
joka aukeaa vasta kun pumppu tuottaa pienen paineen.
Käyttörattaan akselin stefatiiviste on vaihdettavissa
mistä semmosen löytää onkin toinen juttu
Moottoriin. Kampikammio täynnä öljyä. Minulla on kolme vähemmän falskaavaa alkuperäistä. Täytyy katsottua, saisiko niistä kursittua kokoon yhden toimivan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#338
Oletko löytänyt sen venttiilin, moottorille menevästä putkesta,
joka aukeaa vasta kun pumppu tuottaa pienen paineen.
Tuosta venttiilistä ei yleensä ole korjaamokirjassakaan mitään mainintaa
se on kuitenkin lähes kaikissa joissa säiliö on moottorin yläpuolella.
Pumpun päällä oleva pienempi nippa voi sisältää jousen ja kuulan, tai
esimerkiksi tuossa kaasuttimessa jousi ja kuula on tuon kartiokiinnitteisen nipan sisällä
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Sivusta.jfif?img=medium
Onko sinulla nettiosoitetta josta voi ladata ko. laitteen korjaamokirjan.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Samppa



Loven tuoreöljyvoitelujärjestelmän rakenne on siis seuraava. Säiliöltä tulee suoraan letku öljypumpulle, josta lähtee syöttö oikealle petarille. Tästä öljy kulkeutuu kampikammioon ja yläkertaan.

Itse pumppu ei ole säädettävä, mutta toki purettavissa. Muistaakseni mitään korjattavaa siellä ei kuitenkaan ole, mutta täytyy uudelleen vielä tutustua. Toki pumpussa on nippa, mutta ainakaan tässä kiinalaisessa kopiossa se ei ole millään lailla irroitettava ilman pumpun lopullista hajottamista. Alkuperäisessä Mikunissa voi olla tai sitten ei. Itse korjaamokäsikirjat (löytyy kaksi kappaletta) eivät tällaista jousi / kuulasysteemiä tunne. Kuulostaisi kyllä fiksulta systeemiltä, mikäli olisi. Täytyy tutustua myös itse lohkoon tarkemmin, sillä minulta löytyy yksi varaosa-alakerta hyllystä ja tosiaan pari falskaavaa alkuperäistä Mikunin pumppua. Jahka tässä vaan ehtii.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#340
Vois selvitä putkistoon hellästi puhaltelemalla,
sama venttiili toimii myös takaiskuna kampikammion paineille.
Taisi olla öljytkin vähän jäykempiä loven syntymän aikoihin.
Itse käytin H2 Mach IV 750 kawassa noita öljyjä ja oli mielestäni melko paksuja mömmöjä.
Kawassa meni oma putki kaikille sylintereille ja jokaisessa oli ko venttiili ::) muistaakseni
Tuolla ajelin v.72 kesät talvet ja muistan huonosti...

...taisin muistaa oikein


Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Samppa

Kuva ei jostain syystä näy.  :)

Veikkaan, että se suurin ongelma tulee nimen omaan näistä nykyöljyistä. Tiedä sitten, mikä 2-tahtiöljy omaisi suuremman viskositeettiluokan.
Minä olen käyttänyt ihan perus Castrollia ja välillä Teboilia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Sepi6

Olisikos nuo mineraaliöljyt hieman paksumman oloisia kuin synteettiset.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

#343
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 30.11.21 - klo:14:41
Kuva ei jostain syystä näy.  :)

Veikkaan, että se suurin ongelma tulee nimen omaan näistä nykyöljyistä. Tiedä sitten, mikä 2-tahtiöljy omaisi suuremman viskositeettiluokan.
Minä olen käyttänyt ihan perus Castrollia ja välillä Teboilia.

Näettekö nyt kahtena :D aiemmin lähettämäni kuvan.
Tai näkyykö ylempi vai alempi
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Sepi6

näkyy kahtena ensin pieni sitten isompi
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.