Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Katana AY50 (ditech)

Aloittaja Friman, 27.08.12 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

Friman

Elikkä kyseinen mopo ei tahdo lähteä käyntiin. Kyseisessä mopossahan on Ditechin tekniikka tehtaalta tullessa, elikkä ruisku kyseessä. Mopoon on uusittu sylinteri, mäntä, ja muut koneen sisäset osat ja ruiskuboksi (Malossin 70cc sarja).
Kone starttaa mutta ei juuri ees lupaile. Puristukset mittasin (6.5kg/cm2) ja kipinän katoin. Samalla huomasin että bensaa tulee koska kastelee tulpan. Ilmakompuraki näyttää pukkaavan ilmaa mitä nyt kädellä kokeilin ottamalla letkun irti ja starttaamalla. Pystyykö tuon mittaan ihan tommosella puristuspainemittarilla? Ja injection check valo vilkkuu kokoajan. Sekä lämpövalo näkyy palavan mutta johtuu luultavasti viallisesta anturasta. Jollaki ideaa mistä kannattas vikaa alkaa kattomaan?

jnd

#1
Ainakin ditechissä toi vilkkuva valo viittaa siihen että tps:n piuha ei olisi kiinni, taikka se olisi hajonnut (pystyy tarkastamaan yleismittarilla suth helposti). Minkä vuoden tuo on?
Tuo puristuspaine kuullostaa aika pieneltä, itse sain polinin 70cc pytystä lukemaksi 9bar auton puristuspainemittarilla
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio

Coastside

Koeta saada ne liitokset ja anturit kuntoon koska se tarvii ne kaikki. Lämpöanturin vika voi aiheutaa sen että se syöttää liikaa bensaa ja se kastelee tulpan (kokeile toisella tulpalla). Se käynnistysvaikeus ilmenee kuumana vai kylmänä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jnd

Muistaakseni easypartsissa makso vähän päälle 300€ pyttysarja ecuineen
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio

Friman

#4
Kylmänähän tuossa näkyy olevan vaikeuksia, kasauksen jälkeen ei ole lähteny käyntiin.  ;D Ja puristuspaine mitattu kylmänä koska eihän sitä lämpimäksi saa kun ei käyntiin lähde... Ja vuosimalli on muistaakseni 04, ja kone mallia morini. Niinku tietääkseni tuon ikäsissä ditukoissaki.
Ruiskuboksi tuli sylinterisarjanmukana, moposportista hommasin makso muistaakseni n.500€ koko sarja erikseen oli kahensaan pintaan mutta näköjään easypartsilla halvemmalla. Ja on siitä vuosi jossei kaksikin ku ite hommasin...

Pittää tuo tps-piuha kattoa, joka ilmeisesti tossa ilmanputsarin jälkeen olevassa mötikässä? Ruiskun liittimet ja muut mitä oon löytäny niin käyny läpi, kattonu että ovat puhtaita ja menee kunnolla paikoille. (tps= throttle position sensor ?) Tuommonen tuli vastaan nyt ku katoin mikä tuo tps on:
If the TPS or ECU has been replaced, the TPS should be reset so the ECU can record the closed throttle return voltage as 0% opening.
Ja tuossahan ECU vaihettu. Pittääpä kokeilla, ohjeetki ku samassa paikkaa oli.

TPS:
1.karvan yli 5V.
2. 4.55V.
3. 0V
4. 0V
Onko oikeita arvoja? Akussa 12.6V

jnd

#5
Itse mittasin noista pinneistä ja katoin et se antaa samat tulokset (käänteisenä) kummaltakin puolelta ja että arvo muuttuu suth tasasesti  läppää kääntäessä http://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=118155&stc=1&d=1254818571

Harmi vaan että tuohon ditechiin ei saa "bolt on" muutakun sporttitason 70cc pytyn (jos haluaa pitää suorasuihkuna). Tuntuu meinaan oma ditechi aika laiskalta yamaha 85yz:n jälkeen :D
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio

Friman

#6
Noniin, pienen tauon jälkeen. Skootteri kävi ammattimiehellä, jossa puristukset saatiin kuntoon. Männäntapin laakeri oli väärää kokoa, paikalla oli 13mm tapille oleva laakeri, joka korvattiin oikealla 12mm. Mutta startti oli jo niin loppu. Että ei siellä saanu testattua joten hain skootterin torstaina kotiin ja laitoin tänään uuden startin mutta vieläkin samahomma. Mistähän kannatais vikaa alkaa etsimään? Ku starttaa niin tuntuu vähän käyvänkin mutta heti kun lopettaa niin lopettaa myös käymästä. Tuo siis äänen ja pakoputki lämpenemisen perusteella pääteltynä.

Noni vika selvisi mutta nyt sais tarjota kompressoria. Oli se sylinteri osa menny halki, ilmeisesti ollu jumissa ku laitoin kasaan ja sen käytin kerran aiemmin irtikkin mutta näytti ehjältä joten laitoin takasin paikoille. Olisko jollaki ehjää kompresoria myytävänä saa olla käytetty kuhan pelittää.

Friman

No olihan se vika siinä kaasuläpän anturassa. Ei kellään ois myydä? Maahantuojan kautta 2vk. toimitus aika.

Peros

jos se on sama kuin gilera runner purejetissä niin mulla ois yks ylimääräisenä...