Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin hihnan vaihto Vespa 250GTS

Aloittaja pasi61, 17.07.13 - klo:21:21

« edellinen - seuraava »

pasi61

Vaihto tehty
Aikaa meni n.2h mukavassa aamuauringossa.
Vaihtoon meni hihna, etu-takalautaspaketti rullineen. ja prikat ja mutteri
Aika surkean näköiset oli alkuperäiset osa ja kuluneet.
Outoa oli se, että kaksi rullaa oli asennettu tehtaalla väärin päin.
Ainakin Vespan ohjekirjassa rullan aukinainen pää on moottorin kiertosuuntaan päin.
En tiedä onkä tällä mitään merkitystä ?
Ja sitten suunta Porvooseen koeajolle

khaosaming

Hyvä juttu, että kaikki meni parhain päin ja osat tulivat nopeasti. Otitko yhtään kuvia?
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

pasi61

Muutama kuva tuli otettua
Miten ne saa tälle sivulle?

Palosella

Lataat ne kuvat vaikka aijaa.com-palveluun ja linkit laitat sitten tänne :)

pasi61

No niin
Koeajo tehty ja hyvin toimii.
Tuntuu, että toimisi nyt vähän rivakammin ja ainakin jonkinlainen kolina loppui kertalaakista.
Olisiko kolinat lähteneet vanhoista rullista. Varsinkin siinä vaiheessa kolisi kun löysäsi kaasun nopeasti kovassa vaihdissa.
Pistin muutaman kuvan http://aijaa.com/D7cVt3 palveluun


khaosaming

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Vespister

Tilasin Vespa 300:aan juuri Hollannista uuden variaattorihihnan ja eturullat ynnä nipsut. Kunhan kylmässä tallissa alkaa taas tarkenemaan, aikomus on laittaa ne paikalleen. Tilasin nimittäin ne vaihtoon tarvittavat työkalut samalla kertaa.
Näyttää olevan Suomessa uusi? Nettikauppa dreamz.fi, josta alkuperäisen hihnan olisi saanut hintaan 89 euroa. Siellä on kaupan muutakin Vespakamaa, jotem kannattaa tutustua siihenkin.

En viitsinyt ruveta tekemään kokeita eripainoisilla variaattorinrullilla. Ajattelin tehtaan ne jo valmiiksi kokeilleen ja parhaan kompromissin seuloneen. Ei tuo painojen vaihto Vespassa kuitenkaan niin pieni toimenpide ole, että sitä turhaan monta kertaa haluaa tehdä.
Tai ehkä jos sattuu kesällä liikaa aikaa olemaan, niin voisihan sitä vähän koklata...

GTS300SS

Olikos tuosta muuten tietoa, että käykö nuo GT-mallin variaattorin lukitustyökalut myös GTS:ään? GT:tä varten ne aikoinaan ostin
ja nyt pitäisi ajokauden aluksi vaihtaa rullat GTS:ään.




Partanen

Dreamz.fi on ilmeisesti/näköjään Sumekon verkkokauppa. Ihan hyvä että menevät nettiin.

GT:n variaattorin työkalut käynee Gts:ään, vaikka saattaa riippua työkalun valmistajasta. Mulla on Buzzetti:n työkalut 5428 ja 5442. Niiden luvataan sopivan molempiin, Sip:in sivujen mukaan. Ja moneen muuhunkin ajopeliin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

vmmattil

Ostin Vespisterin hyväkuntoisen 300cc Vespan ja kaupan päälle sain tuon variaattorihihnan jota hän ei vielä itse vaihtanutkaan :). Kiitos Vespister hyvistä kaupoista.

Vaikka vaihtotyö olisi vain 2-3 tuntia, niin hieman vierastan vielä toistaiseksi tuon tekemistä itse. Onko suosituksia mille korjaamolle Espoossa viedä Vespa ja osat vaihdettavaksi?

Partanen

Huoltoliikkeelle tuo on sillä tavalla yksinkertainen juttu, että ei ne kovin pahasti sitä voi sössiä. Eli varmaankin sama mihin huoltoliikkeeseen vie.

Arveluttaa mitään erityisesti suositella, kun ei ole omakohtaisia kokemuksia. Mutta jos et mitään liikettä löydä, niin sano, niin etitään porukalla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pasi61

Moi
minulla on työkalut hihnan vaihtoon
Tervetuloa pihalle joku kaunis päivä niin vaihdetaan hihna kimpassa
säästät siinä 300-400€ ja osaat tehdä sen seuraavan kerran itse
t. pasi
P.S paikka on Meilahdessa

Vespister

Haikein mielin katsoin kun Vespan perävalo häipyi näkyvistä..

Mitenkäs se kotimatka sujui? Keli oli melko "haasteellinen" , noin 6 astetta lämmintä ja vettä tuli hissukseen. Ajovarustuksesi kun oli kuitenkin hiukan kevyempi kuin minun.
Olen siis nyt ilman Vespaa ainakin pari vuotta. Sitten on tuo poikani oikeassa iässä ajamaan satapiikkiä. Oliskos se sitten tuo Vespa gts 125 vuorossa...? Aika näyttää, isälle kyllä sopii!!

Hyvää skootterikevättä kaikille!

vmmattil

Lainaus käyttäjältä: Vespister - 13.04.14 - klo:13:31
Haikein mielin katsoin kun Vespan perävalo häipyi näkyvistä..

Mitenkäs se kotimatka sujui? Keli oli melko "haasteellinen" , noin 6 astetta lämmintä ja vettä tuli hissukseen. Ajovarustuksesi kun oli kuitenkin hiukan kevyempi kuin minun.
Hyvää skootterikevättä kaikille!

Kiitos kysymästä, hyvin se sujui, parilla tauolla meni 100km mukavasti vanhaa Turuntietä ajaen. Veikkaan että Vespan uutuudenviehätys + "kelin ignorointi" oli hyvä kombo tuohon kotimatkaan.

Kiitos Pasille ja muille kommenteista tähän ketjuun! Sovitaan joku aurinkoinen päivä sitten tuo vaihto sun pihallasi Pasi :) Onpas tämä kiva foorumi ja yhteisö.

vmmattil

Vaihdatin Vespisterin entiseen 300cc Vespaan variaattorihihnan (ja öljyt+suodatin) tuolla mp-control.fi paikassa hintaan 134e. Voin suositella paikkaa.

Pieni kolina lähti aiemmin pienissä nopeuksissa. Näköjään hihnan rullista, koska nyt ei lähde enää!