Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ei käynnisty syy epäselvä

Aloittaja Puuro, 08.01.23 - klo:03:12

« edellinen - seuraava »

Puuro

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 08.01.23 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 08.01.23 - klo:19:05Mistä tietää että puristukset on kunnossa? Vain mittaamalla puristuspaineen, T:Nimimerkillä kokemusta on  ;D
Muutamaan 2T mopottimeen vaihdettu "kaikki" ja viimeisenä uudet männänrenkaat kun mielestämme oli puristuksia  :o

"Taino ainakin pyörii kankeesti"


Käsin on vaikea pyörittää, magneetossa on 3 mutteria johon vesipumpun hyrrä kiinnittyy niin niistä saa avitettua kun pyörittää.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Puuro - 09.01.23 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 08.01.23 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 08.01.23 - klo:19:05Mistä tietää että puristukset on kunnossa? Vain mittaamalla puristuspaineen, T:Nimimerkillä kokemusta on  ;D
Muutamaan 2T mopottimeen vaihdettu "kaikki" ja viimeisenä uudet männänrenkaat kun mielestämme oli puristuksia  :o

"Taino ainakin pyörii kankeesti"


Käsin on vaikea pyörittää, magneetossa on 3 mutteria johon vesipumpun hyrrä kiinnittyy niin niistä saa avitettua kun pyörittää.

Sahan vetonaru kiinni yhteen mutteriin ja pyöräyttää pari kierrosta ympäsri, sitten vain vetää tasaisesti.. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

tapiovuorent

Jospa minäkin laittaisin lusikkani tähän "puuroon"
Mainitsit että magn. kiilan pitäisi olla ehjä ja paikallaan. Siis onko ?
Oireet viittaisivat kyllä , ettei kipinä tule oikeaan aikaan !
Mikä idea on käyttää jarruspraytä ?.
On siinä DC tai AC sytytys , niin kyllä kipinä pitää tulla ilman akkuakin , jos käyttää poljinkäynnistystä , tai pyörittää konetta jollain muulla konstilla.
Eikös tässä skootterissa ole myös poljinkäynnistysmahdollisuus.
Vielä kysymys: Kuinka normaalisti mielestäsi kone pyörii , ettei kasausvaiheessa ole tullut virhettä , esim. lohkot liian tiukasti kiinni , jolloin laakerit "jumittaa"
Lohkothan olet kasannut tiivisteliimalla . Onko se alkuperäinen tapa , vai kuuluuko niihin tiivistepaperi.

Puuro

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 09.01.23 - klo:10:03Jospa minäkin laittaisin lusikkani tähän "puuroon"
Mainitsit että magn. kiilan pitäisi olla ehjä ja paikallaan. Siis onko ?
Oireet viittaisivat kyllä , ettei kipinä tule oikeaan aikaan !
Mikä idea on käyttää jarruspraytä ?.
On siinä DC tai AC sytytys , niin kyllä kipinä pitää tulla ilman akkuakin , jos käyttää poljinkäynnistystä , tai pyörittää konetta jollain muulla konstilla.
Eikös tässä skootterissa ole myös poljinkäynnistysmahdollisuus.
Vielä kysymys: Kuinka normaalisti mielestäsi kone pyörii , ettei kasausvaiheessa ole tullut virhettä , esim. lohkot liian tiukasti kiinni , jolloin laakerit "jumittaa"
Lohkothan olet kasannut tiivisteliimalla . Onko se alkuperäinen tapa , vai kuuluuko niihin tiivistepaperi.
Moi, alunperin on ollut massaa, kasauksessa on laitettu kammen päihin mutterit ja keskittetty kampiakseli ja samalla otettu jännitys pois.Kone pyörii normaalisti eli ei tarvitse väkivaltaa saadakseen vähän pyörimään. Itse olen huomannut että esim baotian skootterit eivät tarvitse akkua mut tämä tarvitsee. Mg kiila oli kasauksessa paikallaan joten jos ei ole lähtenyt pois jostain syystä, niin on se siellä. Jarruspray syttyy helposti joten sitä käytetään usein samassa tarkoituksessa kuin starttispräytä. Itsekkin epäilisin jotenkin sytytyksen ajoitusta. Mietin jos pyörittäisin porakoneella hiljaisella vauhdilla ja seuraisin millon kipinä tulisi. Tekisin siis merkinnät niinkuin joku aiemmin sanoi että milloin mäntä on yk kohdassa.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Puuro - 09.01.23 - klo:10:50
Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 09.01.23 - klo:10:03Jospa minäkin laittaisin lusikkani tähän "puuroon"
Mainitsit että magn. kiilan pitäisi olla ehjä ja paikallaan. Siis onko ?
Oireet viittaisivat kyllä , ettei kipinä tule oikeaan aikaan !
Mikä idea on käyttää jarruspraytä ?.
On siinä DC tai AC sytytys , niin kyllä kipinä pitää tulla ilman akkuakin , jos käyttää poljinkäynnistystä , tai pyörittää konetta jollain muulla konstilla.
Eikös tässä skootterissa ole myös poljinkäynnistysmahdollisuus.
Vielä kysymys: Kuinka normaalisti mielestäsi kone pyörii , ettei kasausvaiheessa ole tullut virhettä , esim. lohkot liian tiukasti kiinni , jolloin laakerit "jumittaa"
Lohkothan olet kasannut tiivisteliimalla . Onko se alkuperäinen tapa , vai kuuluuko niihin tiivistepaperi.
Moi, alunperin on ollut massaa, kasauksessa on laitettu kammen päihin mutterit ja keskittetty kampiakseli ja samalla otettu jännitys pois.Kone pyörii normaalisti eli ei tarvitse väkivaltaa saadakseen vähän pyörimään. Itse olen huomannut että esim baotian skootterit eivät tarvitse akkua mut tämä tarvitsee. Mg kiila oli kasauksessa paikallaan joten jos ei ole lähtenyt pois jostain syystä, niin on se siellä. Jarruspray syttyy helposti joten sitä käytetään usein samassa tarkoituksessa kuin starttispräytä. Itsekkin epäilisin jotenkin sytytyksen ajoitusta. Mietin jos pyörittäisin porakoneella hiljaisella vauhdilla ja seuraisin millon kipinä tulisi. Tekisin siis merkinnät niinkuin joku aiemmin sanoi että milloin mäntä on yk kohdassa.

Vaihtoehtoisesti otat magneeton irti ja tarkistat,että kiila ja pohjalevy on paikoillaan. Sitten vasta etenee vianhakukaavion mukaan, se että sen "pitäisi olla" ei ole tae toimivuudesta..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Puuro

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 09.01.23 - klo:11:01
Lainaus käyttäjältä: Puuro - 09.01.23 - klo:10:50
Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 09.01.23 - klo:10:03Jospa minäkin laittaisin lusikkani tähän "puuroon"
Mainitsit että magn. kiilan pitäisi olla ehjä ja paikallaan. Siis onko ?
Oireet viittaisivat kyllä , ettei kipinä tule oikeaan aikaan !
Mikä idea on käyttää jarruspraytä ?.
On siinä DC tai AC sytytys , niin kyllä kipinä pitää tulla ilman akkuakin , jos käyttää poljinkäynnistystä , tai pyörittää konetta jollain muulla konstilla.
Eikös tässä skootterissa ole myös poljinkäynnistysmahdollisuus.
Vielä kysymys: Kuinka normaalisti mielestäsi kone pyörii , ettei kasausvaiheessa ole tullut virhettä , esim. lohkot liian tiukasti kiinni , jolloin laakerit "jumittaa"
Lohkothan olet kasannut tiivisteliimalla . Onko se alkuperäinen tapa , vai kuuluuko niihin tiivistepaperi.
Moi, alunperin on ollut massaa, kasauksessa on laitettu kammen päihin mutterit ja keskittetty kampiakseli ja samalla otettu jännitys pois.Kone pyörii normaalisti eli ei tarvitse väkivaltaa saadakseen vähän pyörimään. Itse olen huomannut että esim baotian skootterit eivät tarvitse akkua mut tämä tarvitsee. Mg kiila oli kasauksessa paikallaan joten jos ei ole lähtenyt pois jostain syystä, niin on se siellä. Jarruspray syttyy helposti joten sitä käytetään usein samassa tarkoituksessa kuin starttispräytä. Itsekkin epäilisin jotenkin sytytyksen ajoitusta. Mietin jos pyörittäisin porakoneella hiljaisella vauhdilla ja seuraisin millon kipinä tulisi. Tekisin siis merkinnät niinkuin joku aiemmin sanoi että milloin mäntä on yk kohdassa.

Vaihtoehtoisesti otat magneeton irti ja tarkistat,että kiila ja pohjalevy on paikoillaan. Sitten vasta etenee vianhakukaavion mukaan, se että sen "pitäisi olla" ei ole tae toimivuudesta..
Ei ole pohjalevyä tässä skootterissa. Pitäisi ottaa joo, kuhan vain saisi ulosvetäjän ensin.

konenikkari

"Ei ole pohjalevyä tässä skootterissa. Pitäisi ottaa joo, kuhan vain saisi ulosvetäjän ensin."
Jos et ole saanut irti vauhtipyörää, mistä tiedät että kiila on paikoillaan eikä staattorilla ole pohjalevyä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Puuro

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.01.23 - klo:23:14"Ei ole pohjalevyä tässä skootterissa. Pitäisi ottaa joo, kuhan vain saisi ulosvetäjän ensin."
Jos et ole saanut irti vauhtipyörää, mistä tiedät että kiila on paikoillaan eikä staattorilla ole pohjalevyä.
Mulla on ollut aikasemmin monesti ulosvetäjä lainassa. Juuri nyt en ole vielä sitä saanut lainaan . Huomasin että ajoitus on myöhässä kun tänään tein merkintöjä. Ongelmana on se että kun magneetossa oleva läpyskä jonka kuuluisi antaa kipinä kun osuu impulssikäämiin niin se mg läpyskä on reilusti väärässä kohtaa kun antaa kipinän eikä tietoa miksi näin.

Puuro

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.01.23 - klo:23:14"Ei ole pohjalevyä tässä skootterissa. Pitäisi ottaa joo, kuhan vain saisi ulosvetäjän ensin."
Jos et ole saanut irti vauhtipyörää, mistä tiedät että kiila on paikoillaan eikä staattorilla ole pohjalevyä.
Eikai niitä lohkoja tai kampiakselin laakereita yms vaiheta jos mg on paikallaan ;). Ei tässä nyt kumminkaan peukalo keskellä kämmentä ole.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Puuro - 10.01.23 - klo:00:20
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.01.23 - klo:23:14"Ei ole pohjalevyä tässä skootterissa. Pitäisi ottaa joo, kuhan vain saisi ulosvetäjän ensin."
Jos et ole saanut irti vauhtipyörää, mistä tiedät että kiila on paikoillaan eikä staattorilla ole pohjalevyä.
Mulla on ollut aikasemmin monesti ulosvetäjä lainassa. Juuri nyt en ole vielä sitä saanut lainaan . Huomasin että ajoitus on myöhässä kun tänään tein merkintöjä. Ongelmana on se että kun magneetossa oleva läpyskä jonka kuuluisi antaa kipinä kun osuu impulssikäämiin niin se mg läpyskä on reilusti väärässä kohtaa kun antaa kipinän eikä tietoa miksi näin.

Jokin sen ajoituksen heiton nyt aiheuttaa, ja selviää parhaiten purkamalla magneeton puoli. Esim minulla itselläni on pösö, johon tuli käynnistysongelma koeajon jälkeen ja syyksi ilmeni katkennuut kiilatappi veivin päässä, siirtäen näin mg,n pois ajoitusmerkistä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Puuro

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 10.01.23 - klo:11:01
Lainaus käyttäjältä: Puuro - 10.01.23 - klo:00:20
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.01.23 - klo:23:14"Ei ole pohjalevyä tässä skootterissa. Pitäisi ottaa joo, kuhan vain saisi ulosvetäjän ensin."
Jos et ole saanut irti vauhtipyörää, mistä tiedät että kiila on paikoillaan eikä staattorilla ole pohjalevyä.
Mulla on ollut aikasemmin monesti ulosvetäjä lainassa. Juuri nyt en ole vielä sitä saanut lainaan . Huomasin että ajoitus on myöhässä kun tänään tein merkintöjä. Ongelmana on se että kun magneetossa oleva läpyskä jonka kuuluisi antaa kipinä kun osuu impulssikäämiin niin se mg läpyskä on reilusti väärässä kohtaa kun antaa kipinän eikä tietoa miksi näin.

Jokin sen ajoituksen heiton nyt aiheuttaa, ja selviää parhaiten purkamalla magneeton puoli. Esim minulla itselläni on pösö, johon tuli käynnistysongelma koeajon jälkeen ja syyksi ilmeni katkennuut kiilatappi veivin päässä, siirtäen näin mg,n pois ajoitusmerkistä.
Joo, näin on tarkoitus tehdä. Sitä mietin että jos kiila onkin paikoillaan onkohan semmoinen mahdollista että tekisi magneettoon uuden kiilan kolon joka sitten muuttaisi ajoitusta

Coastside

#26
Millä sen kolon tekisi? On oltava tiukka, muuten kiila katkeaa.

Nytkin siinä voi olla katkennut kiila kun kiekko on jäänyt löysälle?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Siis se magneetto pysyy paikoillaan ilman kiilaakin,se on siellä vain ajoitusta helpottamassa.

Onko tässä nyt varmasti paikoillaan orkkismagneetto,eikä joku vaihto-osa?
Ne sähköosatkin kun on tarkkaan specifioitu,niin niitä ei eri merkkien välillä voi oikein ristiin laitella.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Puuro

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 10.01.23 - klo:16:01Siis se magneetto pysyy paikoillaan ilman kiilaakin,se on siellä vain ajoitusta helpottamassa.

Onko tässä nyt varmasti paikoillaan orkkismagneetto,eikä joku vaihto-osa?
Ne sähköosatkin kun on tarkkaan specifioitu,niin niitä ei eri merkkien välillä voi oikein ristiin laitella.
Mun tietooni tullut että oisi orkkis osat

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Puuro - 10.01.23 - klo:23:32
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 10.01.23 - klo:16:01Siis se magneetto pysyy paikoillaan ilman kiilaakin,se on siellä vain ajoitusta helpottamassa.

Onko tässä nyt varmasti paikoillaan orkkismagneetto,eikä joku vaihto-osa?
Ne sähköosatkin kun on tarkkaan specifioitu,niin niitä ei eri merkkien välillä voi oikein ristiin laitella.
Mun tietooni tullut että oisi orkkis osat

Näissä hommissa ei liikaa pidä nojautua kuultuun tietoon, jos on epävarmuutta, niin asia tarkistetaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...