Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot speedfight 3 käyntiongelmaa

Aloittaja -Jarkko-, 05.08.22 - klo:14:34

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#15
Tuossa on tankki kuskin jalkojen alla.
Eikä ole ollenkaan hanaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Joo kolmas kuminen imukaula ja samasta kohtaa aina halki, tekantista tilattu ja jo edellisen jälkeen kaveri pisti sinne viestiä että mitä hittoa kun eivät osat kestä.

Imukaulaan ei tule alipaineletkua.
Nyt tehty metallinen imukaula, uudet tiivisteet läppien / imukaulan / lohkon väliin, liiman kanssa paikalleen.
Kaasari ym osat paikalleen ja kas kummaa, ei toimi.
Sahaamalla kaasu pohjassa taas sai käyntiin, ei käy tyhjäkäyntiä, tk ruuvilla ei mitään vaikutusta, eikä ilmaruuvilla.
kaasua pitäen ns tyhjäkäynnillä ja siitä kun kääntää kaasun täysille niin kierrokset nousee tooooodeeeellllla hitaasti, kiertää 9t.

Nostan kädet pystyyn, tämä oli tässä.


konenikkari

#17
Se alipaineletku menee suoraan lohkoon siihen imukaulan lähelle
OBS! älä riko muovinippaa johon se on kiinnitetty OBS!
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Alipaine.jpg?img=img2048

Tuleeko siis halvalla myyntin, käymätön mopo?
https://www.tekant.fi/fi/tuote/18905665   :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Ei viitti enää uutta kumikaulaa tilata kun ei ne näytä jostain kumman syystä kestävän.

Scatterille tuo menee, ne ostaa purkuun.


konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Koitin muuten imasta sitä letkua mutta ei tule bensanmakua.

konenikkari

Ok tästä taisi tulla "ratkaisematon"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

#22
No mä en enää keksi mikä vois olla vikana, kaasaria epäilen koska mitkään säädöt ei vaikuta mitenkään. Jos siinä olis kaikki ok niin mopon pitäis lähteä käyntiin ilman kaasua ja lyhyellä startilla.

Mietin vaan taas tuota kaasaria, olisko pääsuutin liian pieni tai ilmansuodatinkoteloa muokattu eli sais liikaa ilmaa?

Samppa

Mulla itselläni on näiden ongelmatapausten osalta tapana mitata aina ensimmäisenä puristuspaineet. Oli edellinen omistaja sitten vaihtanut juuri sylinterin / männän tai minä itse. Tätä kautta voi kuitenkin vikapaikkoja tiputtaa mukavasti pois. Mikäli kaikki OK koneen puolella, niin huomio kiinnittyisi kyllä suoraan kaasariin. Olisiko skodea mahdollista kokeilla toisella kaasarilla?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-Jarkko-

Tuota kokeiltiin keeway 2t kaasarilla ja toimi hieman paremmin, ei kuitenkaan täydellisesti.

Kokeilin ajaa tuolla äsken ja kaasu pohjassa sahaamalla vaikeasti käyntiin, kaasua piti pitää pohjassa hetken että pysyi käynnissä, kierrokset oli vajaa 2000.
Pikku hiljaa tuosta alkoi kierrokset nousta niin että pääsi liikkeelle, kaasu edelleen pohjassa, liikkeelle päästyä mentiin 20km/h ja sitten mooas ja meinas sammua, sain kaasuttelemalla (kun ei tyhjäkäyntiä käy) pidettyä käynnissä ja uusi lähtöyritys ja sama juttu, 20km/h ja kuin joku sammuttais virrat / bensansyötön, Mitkään valot ym ei kuitenkaan pätkineet eli ei liity ainakaan niiden virtajuttuihin.

Ilmansuodatinkotelo on vakio, siellä ei ole mitään muokkauksia, kokeilin pienetää ilmanputsarin ilmanottoreikää, ei mitään vaikutusta.
Tuohon on vaihdettu sellainen uusi tarvikepyttysarja joissa on pakoaukossa huomattava kuristus, toisen kaverin keewaystä vingutin sen pois ja se kulkee lähemmäs 60 pelkästään sillä muutoksella.
Olisko sillä tekemistä tämän vian kanssa kun tässä on se kuristus.



Samppa

Mikä on pääsuuttimen koko?

Yksi sellainen asia, jonka olet varmaan huomionutkin. Onhan tässä tuoreet bensat tankissa, mikäli ollut pidempää käyttämättä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-Jarkko-

#26
On tuoreet bensat.
Suuttimessa ei ollut mitään merkintöjä eli en tiedä kokoa.
Joku 54 taitaa olla vakio niin jos 58-60-62 kokoja kokeilis, pitää vaan käydä ostamassa suurennuslasi kun en näe suuttimien pieniä numeroita.


Coastside

Pikku porasarjalla tai neuloilla ja työntömitalla saa suuttimen koon. 54 suutin on 0,54 mm.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Otin vielä ryypyn irti kaasarista ennenkun alan suutinta vaihtamaan ja sähköryyppy ei toimi, pistin siihen suoraan 12v mutta ei mitään liikettä neulassa.


A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 11.08.22 - klo:16:20
Otin vielä ryypyn irti kaasarista ennenkun alan suutinta vaihtamaan ja sähköryyppy ei toimi, pistin siihen suoraan 12v mutta ei mitään liikettä neulassa.

Esim sf2 ryyppyongelmat korjaantuu suurelta osin vaihtamalla sen hajoilevan sähkömötikän suosiolla manuryyppyyn, dellun manusarja käy heittämällä ainakin gurtnerin kopiomalleihin.
Näin tein omassakin projektissa ja käynnistyvyys kylmillä ilmoilla parani huomattavasti,kesäkelilläkin se oli laakin peli polkaistessa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...