Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sym Orbit 125 kokemuksia

Aloittaja fudeisti, 03.06.13 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

fudeisti

#30
Ei nyt huvittais ostaa uutta vannetta, ku tähän halpaan skootteriin alkaa upota rahaa turhan paljon. Eikä voi tytöltä salaa vaihtaa ku se on eri värinen.
Lisäys:
Onneksi on T:mi Arto Viitanen Pulkkilassa. Ainut paikka 100 km säteellä, missä pystyy tasapainottamaan skootterin renkaan. 45 grammaa painoja oikeaan paikkaan, eikä tärise enää. Yks turha rengas vaan tuli ostettua, mutta nytpä se on vararenkaana itelle tai tytölle.

fudeisti

Päivitystä: Symi toimii hienosti ja kulkee tasaisesti. Ainoa miinuspuoli on tuo todellinen huippunopeus 85 km/h. Tuntuu, että satastakin tuolla uskaltaisi ajaa jos se kulkisi, varsinkin nyt kun on paremmat renkaat vaihdettu.
Mistähän tuota vois kokeilla virittää?
Insomnia kyllä jo lupaili vinkkejä, mutta perui kun pyysin kertomaan, miten viritetään. Ei nimittäin oo mitään kokemusta noista virittelyistä.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 03.08.13 - klo:16:28
Insomnia kyllä jo lupaili vinkkejä, mutta perui kun pyysin kertomaan, miten viritetään. Ei nimittäin oo mitään kokemusta noista virittelyistä.
http://www.virijavara.fi/kauppa/product_catalog.php?c=17
Tuosta linkistä vinkkiä ja jos on vähän epävarma omista taidoista, niin suoraan tuo alin artikkeli hankintaan. ;)

fudeisti

No ehkei ny kuitenkaan tuota moottoria, mutta mitähän tuo kaasutin vaikuttais? Vai vaikuttaisko mitään?

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 04.08.13 - klo:12:08
No ehkei ny kuitenkaan tuota moottoria, mutta mitähän tuo kaasutin vaikuttais? Vai vaikuttaisko mitään?
Ihan tuosta pyttysatsista kannattaa lähteä liikkeelle. Kaasarin vaihto ei muuta kannen virtauksia miksikään, joten jos kaasarista aikoo jotain hyötyä saada, on kannelle tehtävä taikoja. Ja mieluiten tietysti isoventtiilikannelle, vakio kannesta ei mitään tehokantta saa oikein tekemälläkään.

Kannattaa kuitenkin lähteä helpoimmasta päästä liikkeelle ja vaihtaa isompi pytty. Sitten jos nälkä kasvaa syödessä, niin isoventtiilikansi seuraavaksi hankintalistalle.

fudeisti

Kyllähän tuo 150 cm3:llä saattais jo vähän paremmin kulkea. Mistä tietää, sopiiko se tuohon suoraan? Entä riittääkö sitten vakiokaasari?

InsOmnia

Sopii suoraan, mikäli lohko vaan on ryhdissään. Omassa oli lohkon puoliskot eri paria ja näin ollen reikä lohkossa ei ollut pyöreä. Dremelillä joutui pikkuisen sipaisemaan tavaraa pois.

Se kaasari ei ihan ensimmäisenä ole tehoja rajoittamassa. Toki kannattaa suutinsarja hankkia, niin saat sitten seokset säädettyä kohdilleen. Mutta jos tavoitteena yli 110km/h niin sitten joudut jo kaasarin vaihtamaan ja tietysti myös paljon muutakin.

fudeisti

No 100 km/h todellista nopeutta riittää ihan hyvin. Ei tarttis 80-alueella koko ajan kaasu pohjassa ajella.

viitastaavi

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 05.06.13 - klo:22:04
Joo, alko tuntua, että ojasta allikkoon mentiin kun jätin MBK:n ostamatta kihdytystärinän vuoksi. Tämä pentelehän täristää koko ajan ku alkaa olla 80 vauhtia. Vertailun vuoksi ajoin vuorotellen tällä ja tyttären Orbit II moposkootterilla. Mopo kulki tasaisesti sitä 55:ttä mitä se mittarin mukaan menee, mutta tässä kevarissa oli jo siinä vauhdissa havaittavissa lievää tärinää. Pitkälle matkalle ei viitsi lähteä ku se 80 ajo jo on sellaista tärinää, että valkosormitauti uhkaa.
En oikein usko, että renkaista tulis, vaikka ensin niin ajattelinkin. Vaikuttaa, että koko vehje tärisee ehkä moottorin tai varin tärinöistä.
Pitänee vaihtaa tulppa, säätää venttiilit ja putsata vari, jos alkais mennä tasaisemmin.  Voisko ehkä jousituksessa olla ongelmaa? Vai mitä raatilaiset on mieltä? Otanko kaskon ja ajan suohon sen?
Monesti nuo skootterin renkaat ovat vähemmän pyöreitä, siis soikeita, vaikka tasapainoittaa niin jytä jatkuu... takarengas on helppo nähdä ihan silmillä kun skode on keskituella, kaasua niin mopo vispaa niin sathanasti.........

fudeisti

Kyllä se oli kuitenki taavi renkaista kiinni. Molemmat kumit vaihettiin ja viitasarto tasapainotti eturenkaan niin hyvä tuli.

fudeisti

Höh! Vaihdoin akun ja sen jälkeen alko tulla ongelmia, eli pätkimistä. Välillä kiihtyy täristen ja pätkien ja välillä normaalisti. Tyhjäkäynti on tasaista, mutta sammuu yhtäkkiä. Startista taas heti käyntiin. Uusi akku ei varmaan aiheuta tuollaista, mutta siinä akun vieressä oli nippu johtoja joita joutui siirteleen. Oiskohan voinu johonki johtoon tulla jotain taittumista tai liitosvikaa???

fudeisti

Jatkanpa yksinhöpöttämistä:
Vaihdoin tulpan ja käytin kaikki löytämäni liittimet irti. Nyt kiihtyy ok ja tyhjäkäynti pysyy, mutta tasakaasulla hitaasti ajaessa vähän pätkäisee joskus. Eli jos pitää tasaisella tiellä kaasun samassa asennossa, niin yhtäkkiä vauhti hiljenee hetkeksi. Reippaasti ajellesssa ei juuri huomaa mitään vikaa olevan, mutta vähän outoa tuo hiljakseen ajelu nyt on.

pekpel

Voipi olla hyvinkin tuota sähköpuolen ongelmaa..
Naaraspuolet liittimistä joskus löystyvät ja kontakti voi jäädä huonoksi, niitä voi yrittää hieman varovasti väännellä/puristella kireämmäksi jollain pienellä sopivalla työkalulla..
Itse käytän aseöljyä noissa liittimissä, muttta joku kontaktiöljy voisi toimia auttavasti (esim. crc-556, wd-40 ym.).
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Tasakaasulla hyytyminen ja hetkelliset pätkimiset saattaa johtua reippaasti rikkaasta polttoaineseoksesta. Osakaasulla jos moinen tapahtuu, niin luistin neula saattaa olla turhan korkealla ja jos taas täysikaasulla moinen tapahtuu, niin hyvin usein ilmanputsarin vaihto auttaa moiseen. Tukkoinen ilmanputsari rikastaa tietysti myös osakaasulla, joten siitä lähtisin liikkeelle.

Mutta jos taas kyse on terävästä pätkimisestä, niin silloin sähköpuolta tutkimaan tarkemmin. Sivujalan katkaisija, virtalukko, johtoliitokset ja maadoitukset tarkempaan syyniin.

fudeisti

Osakaasulla se nyt nykäisee, ei täydellä kaasulla. Tosin kun vaiva alkoi se nyki kiihdyttäessä täyskaasullakin. Arvelin sähköviaksi kun tyhjäkäynti sammui yhtäkkiä, mutta lähti aina heti startista käyntiin. Nyt ei ole sammunut enää tulpanvaihdon ym. toimenpiteiden jälkeen, mutta tasavauhtinykimistä esiintyy. Saattaa olla tietty 2 eri vikaa, joista toiseen autto tulpan vaihto. Tulppa oli aika musta, eli ei ainakaan laihalla käynyt. Bensaakin menee aika reippaasti.