Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Meitä rahastetaan oikeen huolella?

Aloittaja Eki, 19.05.09 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

Eki

Baotian varaosissa on todella hirveitä hintaeroja, pari esimerkkiä: kevlar hihna 12.00â,¬+pk5.25â,¬ postiennakkomaksuineen, kun taas täsmälleen sama hihna maksaa muualla noin 35.00-40.00â,¬ + postikulut noin 10.00â,¬ postiennakon kanssa! Toinen esimerkki vaikkapa käynnistinpolkimen käynnistysakseli, täällä ajoneuvohuollossa 37.00â,¬, kun taas tietyssä paikassa 12.00â,¬+ennakkomaksulla postikulut noin 3.0â,¬ ja se tietty paikka on täällä! Itse tilasin tuon kevalarhihnan ja edellinen oli powerlink, mikä ei vastaa mainettaan, minulla reunat rispaantuivat jo 1000km:n paikkeilla, vaikka kaikki varin lautaset ovat taatusti kunnossa! :)

karkulainen

Olen minäkin huomannut nuo hintaerot, joskus aika isojakin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 19.05.09 - klo:11:26
Olen minäkin huomannut nuo hintaerot, joskus aika isojakin.
On juu ja kun monet osamyyjät rokottavat pienestäkin osasta hurjat postimaksut, niin tämä yksi kyseinen puoti ottaa todelliset ja puhelimessa voi sopia ennakkomaksusta, niin jää postiennakkokulutkin sillon pois!

karkulainen

Eräässä tuotteessa hinnat on monesssa paikassa tasaiset; malossi multivar. Lähes kaikkialla se on 71e.
Tilasin omani moposportilta, rahat oli käteisenä joten otin postiennakolla. Tavaran halusin mahdollisimman nopeasti, oten otin pikapakettina joka maksaa 5e ekstraa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

ilborg

easypartsilla malossin hinta oli tipahtanut 51â,¬ tasolle. Itse maksoin maltaita kymco(tm) talvisuuttimesta joku 8â,¬, mutta en jaksanut alkaa seilailemaan ympäri kaupunkia, joten tyydyin sitten siihen. Tosin vältän vastaisuudessa tuota liikettä, että kannattaapa ihan mopoliikeiden itsensäkkin miettiä, mihin hintaan yrittävät tavaraansa myydä.

Sitäkin suuremmaksi ongelmaksi olen huomannut osien, ja tarvikkeiden tilaamisen hankaluuden, kun esimerkiksi työkaluja saa vain ulkomailta, ja ne firmat jotka myyvät työkaluja, eivät myy esimerkiksi kaasariin osia jne. Saksalaisilla liikkeillä on myös hupaisa tapa jättää sivujen kääntäminen aina kesken, että sivut ovat jotain saksan ja englannin sekoitusta, tai niin kuin easypartsin tapauksessa, sivut ovat helpommin selattavissa englannin kielellä, sillä niistä on suurempi osa käännetty. Mopoliikkeiden nettikauppojen suuri synti on myös sekavat, tai jotenkin muuten huonosti toteutetut sivut. Easyparts on jopa parhaasta päästä, vaikka siellä kääntämistyö varmaan monta vuotta ollut kesken.

pugt200

Sivut on varmaan sekavat koska myyjien pitää säästää hinnoissa, eikä ole varaa kunnon käännöspalveluihin. Mopojen omistajat kun on niin hakkeja halvimman perään ;D

Eki

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 19.05.09 - klo:21:17
Sivut on varmaan sekavat koska myyjien pitää säästää hinnoissa, eikä ole varaa kunnon käännöspalveluihin. Mopojen omistajat kun on niin hakkeja halvimman perään ;D
No jokainen saa maksaa samasta tuotteesta joko 12.00â,¬+5.00â,¬ pk tai vaikkapa sitten 39.90â,¬+10.00â,¬ pk, kumman sinä maksaisit vaikkapa samasta kevlar remmistä? Tarkoitan tällä sitä että suurin osa mopoporukoista ovat nuoria henkilöitä eikä heillä itsellään monillakaan ole varaa, elikä rahat tulee vanhemmilta. Itse olen sen kymmenet mopot jo tähän ikään kolunnut ja osia ostellut sieltä sun täältä, heti tulee mieleen JM-Racing hirmuhinnoillaan, sekä pelkkä soittaminenkin sinne maksaa ihan järjettömiä, elikä vaihtoehtoja löytyy ja kun niitä kerran löytyy, niin itse maksan täsmälleen samasta tuotteesta mielummin kohtuu, kuin kohtuuttoman hinnan! :)

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Eki - 19.05.09 - klo:21:30... elikä rahat tulee vanhemmilta.
Itseasiassa sain isovanhemmilta sen 80e.

Ja asiaan; Itse katson aina mistä saa halvimmalla, moposportilta postikulut on sen 5e (pankkimaksu), mutta Scatterilta 9,5e. Osien hinnat onkin sitten erilaisia, moposportilla yleensä kalliimpia, isommissa hankinnoissa hintaero voi olla iso.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

pugt200

Semmoista on markkinatalous, laatu, palvelu ja hinnat vaihtelevat. Kuluttajalle jää valinnanvapaus ja -vaikeus. Ei kauppias ketään hinnoillaan "ryöstä" ellei hänellä satu olemaan monopolia markkinoilla. Nettikauppahan on kaikenlisäksi armottoman läpinäkyvää eli se joka jaksaa vertailla, löytää kyllä halvimmat romut.

Motopalstat sun muut markkinapaikat laskivat käytettyjen vehkeiden hintoja aikalailla, kun ihmiset saivat käyttöönsä hintatiedot koko maasta. Olen itsekin myynyt yhtä skodea hintaan "Suomen halvin" ... koska siltä se vertailujeni mukaan näytti. Siitäkin hinnasta jotkut urpot halusivat vielä tinkiä. En myynyt vaan vein liikkeeseen ja sain vaihdossa 300 â,¬ enemmän kuin olin suorakaupassa pyytänyt. Heh. Viikon kuluttua kauppias myi sen voitolla eteenpäin eli piaggion hintaa piti nostaa 500 â,¬, ennenkuin se kelpasi suomipojalle. ;D

Kaikki ei halua halpaa?

A_sentaja

Tässäkin tapauksessa nimi Piaggio nosti hintaa... ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

#10
Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 20.05.09 - klo:09:07
Semmoista on markkinatalous, laatu, palvelu ja hinnat vaihtelevat. Kuluttajalle jää valinnanvapaus ja -vaikeus. Ei kauppias ketään hinnoillaan "ryöstä" ellei hänellä satu olemaan monopolia markkinoilla. Nettikauppahan on kaikenlisäksi armottoman läpinäkyvää eli se joka jaksaa vertailla, löytää kyllä halvimmat romut.

Motopalstat sun muut markkinapaikat laskivat käytettyjen vehkeiden hintoja aikalailla, kun ihmiset saivat käyttöönsä hintatiedot koko maasta. Olen itsekin myynyt yhtä skodea hintaan "Suomen halvin" ... koska siltä se vertailujeni mukaan näytti. Siitäkin hinnasta jotkut urpot halusivat vielä tinkiä. En myynyt vaan vein liikkeeseen ja sain vaihdossa 300 â,¬ enemmän kuin olin suorakaupassa pyytänyt. Heh. Viikon kuluttua kauppias myi sen voitolla eteenpäin eli piaggion hintaa piti nostaa 500 â,¬, ennenkuin se kelpasi suomipojalle. ;D

Kaikki ei halua halpaa?
Se on totta, minullakin on edullinen Kevlar remmi vaikkapa baotian rebeliin (792/18), elikä pitkämoottorisiin kiinalaisiin ainakin käy joissa vakio 788/18, hinta postikuluineen selviää täältä myyntipuolelta, hihna on uusi!! :)