Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uudet renkaat Vespaan

Aloittaja pasi61, 31.03.15 - klo:08:10

« edellinen - seuraava »

oskuk

#105
6500km oli Bobberien aika lyhyt? ura, tänään löysin riittävästi tietoa ed. vaihdon kilometreistä.

Uusi rengas laitettiin tällä kertaa tasapainottamatta, Bobberissa oli 15g.
Maksoi 40e vaihto, ja minulla oli tarjolla pakarin holkki, mutta sitä ei tarvittu.

...täytyypä käydä motarilla kottamassa tuntuuko mitään värinää...

Partanen

Varmaan olisi ihan hyvä, että se katsastus tulisi pakolliseksi myös skoottereille. Kun ei omistajat itse ymmärrä vaihtaa renkaita ajoissa. Milli on se pienin sallittu urasyvyys, joka sekin on liian vähän sadekelille.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 03.08.17 - klo:08:33
Varmaan olisi ihan hyvä, että se katsastus tulisi pakolliseksi myös skoottereille. Kun ei omistajat itse ymmärrä vaihtaa renkaita ajoissa. Milli on se pienin sallittu urasyvyys, joka sekin on liian vähän sadekelille.

Nimenomaan! Katsastustahan tässä on kaivattu! Olet just oikeassa!

ja kaivattinhan tässä taannoin neuvoa mistä näkee misukan urasyvyyden, mutta eipä sitä paljoa apuja saatu ;-)

Autorengsjutuissahan sanotaan että uusien 7mm urasyvyydestä saa käyttää kaksi, jonka jälken ollaan hiinä ja hiinä, koska 4mm urasyvyydestä alkaa pito märällä huonontua jyrkästi. Joten voi kysyä onko rengasteollisuutta patistettu ikinä yhtään mistään, ainakin jos vertaa johonkin päästöskandaaliin jne?

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 03.08.17 - klo:08:33
Varmaan olisi ihan hyvä, että se katsastus tulisi pakolliseksi myös skoottereille. Kun ei omistajat itse ymmärrä vaihtaa renkaita ajoissa. Milli on se pienin sallittu urasyvyys, joka sekin on liian vähän sadekelille.

Ei se katsastuspakko mitenkään estä ajamasta kumeja loppuun jos kuski niin haluaa.. halusin vaan tuoda esille että kulutuspinnan loppuminen tuo muutakin kuin huonot sadekelin ominaisuudet.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Partanen

Vakuutusyhtiö saisi periä takaisin rahoja vakuutuksen ottajalta, joka ei ole hoitanut renkaitaan kuntoon asianmukaisesti.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Niimpäs, pitäiskö vakuutusyhtiön myös palauttaa rahat asiakkaille jotka ajavat virheettömillä renkailla,
eivätkä ole koskaan olleet edes, syyttöminä, osallisena liikennevahinkoon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 03.08.17 - klo:20:11
Vakuutusyhtiö saisi periä takaisin rahoja vakuutuksen ottajalta, joka ei ole hoitanut renkaitaan kuntoon asianmukaisesti.

Niinhän ne saakin.

oskuk

Kas, rengaskontin nostaessa hintojaan onkin Motonet melko edullinen City-Grip kauppa yllättäen...

viisnelonen

#113
Kävin eilen motonetissä ,Porissa,kysymässä 110/90-13 kumia.. heikosti renkaita varastossa, noin yleensäkin heillä.
Sanoivat että pitää varautua viikon toimitusaikaan. Turun myymälässä kävin pari viikkoa sitten ja vähän oli sielläkin kumeja myymälässä.

Edit:   No, sainpa sieltä kuitenkin  130/70-13 City-Gripin , taakse (Burgman) kun siellä uudestaan kävin tällä viikolla.
      Huom.  renkaita on kysyttävä palvelutiskiltä, ovat poistaneet ne myymälästä/näkyviltä lähes täysin ja netin varastosaldokaan ei
       aina ole todenmukainen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Partanen

Sulla on siis tuumaa isommat vanteet Vespassa? Oon kans joskus niitä katsellut. Menikö heittämällä, vai vaatiko työstämistä?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Joo, aika vähän saatavuuksia, mutta jos ilmaiseksi siirtyy lähilikkeeseen niin houkuttelevaa. Tosin itsellä takanakki ihan ok kunnossa, enemmänkin tulee pohdittua jotain liimakumia Vespaan eteen.

kaukari

#116
Tilasin Michelinin Power Puret netistä ja vastoin kaikkien neuvoja purin vanhan vanteelta, asensin uuden tilalle ja pyörän skootteriin. Kun oli kyseessä takapyörä, niin en tasapainottanut, vaan vanhoilla painoilla mennään. Pakoputken tiiviste oli ihan finaalissa. Sen vaihdoin. Deestonen rengas kesti 5600 km ennen kuin kului slicksiksi. Pari tuntia tuossa meni ährätessä, mutta itsetunto kasvoi monta metriä. Digikello oli antautunut kokonaan talven aikana. Ei auttanut patterin vaihto. Pohdiskelen kellon vaihtoa, mutta eipä juuri kiinnosta toista kertaa just nyt alkaa katteita avaamaan. Lätkäisin tauluun tarrateipillä kympin kello/lämpötilamittarin. Taas mennään.

viisnelonen

Tuon Power Pure SC:n minäkin laitoin viikko sitten eteen 400 Burgmaniin. Ainakin nyt tuntuu hyvältä mutta se edellinen oli niin loppuunajettu Bridgestone että mikä vaan uusi kumi olisi hyvä sen jälkeen..
Tuota Power Puren märkäpitoa maxien omistajat moittii kun taas pienempipyöräisten skodujen kuskit eivät siitä juuri moittimista löydä.    https://www.rengastesti.com/web/pages/moottoripyoeraen-renkaat/michelin/power-pure-sc

Partanen sen uraherkkyyttä on moittinut. Palaan tähän vielä.. on näitten (vespa vs burgman) etupäät niin erilaiset että voi sama rengas toimia paremmin tässä isommassa skodussa.
Tasapainoitukseen meni vain 7,5 grammaa ja laakeripukilla pyöritettäessä totesin kumin olevan michelinimäisen pyöreän. säteisheittoa kun ei ollut lainkaan havaittavissa. Tuo renkaan pyöreys tuntuu olevan valmistajille joskus haasteellinen tavoite.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

oskuk

Lainaus käyttäjältä: kaukari - 17.05.18 - klo:23:22
Digikello oli antautunut kokonaan talven aikana. Ei auttanut patterin vaihto. Pohdiskelen kellon vaihtoa, mutta eipä juuri kiinnosta toista kertaa just nyt alkaa katteita avaamaan. Lätkäisin tauluun tarrateipillä kympin kello/lämpötilamittarin. Taas mennään.

Sama vuosi sitten itsellä...tosin sai siihenkin vaihtaa patterin nyt keväällä.

kaukari

Sulla oskuk oli melkein originaalia tyylikkäämpi ratkaisu tuolle kellolle. En ole päässyt power puree vielä sateella koittamaan, mutta kuivalla se kyllä pitää ihan tautisesti. Työmatkalla on melko paljon jyrsittyä tietä ja pitkittäisuraa, mutta en ole vetelemistä enkä woblaamista kokenut. Tänään testailin vähän pitoa tiemaalausten päältä pujotellen. Hyvin pitävät ja luottoa löytyy. Ajan pienillä  ylipaineilla. Edessä 2.0 ja takana 2.2. On jotenkin parempi perstuntuma tiehen silläviisiin.