Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

-Zone-


agee

Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

Coastside

#482
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 30.04.14 - klo:14:07
Mun baotian classic maksoi vuonna 2004 499€.
Mitä siitä on nyt jäljellä?

On kaksi taktiikkaa: Ostaa uusi parin vuoden välein ja säilyttää vanha varalta vuoden josko tarvitsee osia tai ostaa varakone ja muuta sälää mistä saa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.04.14 - klo:14:14
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 30.04.14 - klo:14:07
Mun baotian classic maksoi vuonna 2004 499€.
Mitä siitä on nyt jäljellä?

On kaksi taktiikkaa: Ostaa uusi parin vuoden välein ja säilyttää vanha varalta vuoden josko tarvitsee osia tai ostaa varakone ja muuta sälää mistä saa.
Joka päivä on valmis ajoon.

agee

Kyllä toi munkin ihan ajokuntoinen toisaalta on. Kylmäkäynnistysongelmat on kiusannut nyt parisen vuotta, enkä oo vaan laiskuuttani tehnyt muuta kun vaihtanu tulpan ja öljyt. Ja tietty varihihnan.

Jos se nyt tulis kondikseen kun saa sen ryypyn ja ilmanputsarin letkun. Kun ei millään jaksais irrottaa tota kaasaria ja kattoo niitä suuttimia.
Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

openflow

Lainaus käyttäjältä: tommi - 27.04.14 - klo:09:30
Mitkäs laakerit vaihdoit tilalle, jotkut "laatulaakerit" vai ihan normi kiinalaiset?
Fagin laakerit -- pitäisi olla kohtuu laadukkaita. Ostin kivijalkakaupasta ja taisi maksaa vielä pitkälle yli 30 €.
Lainaa
Taidat olla ainoa foorumilainen jolla on hajonnut nokan laakerit jo kaksi kertaa  :o
Luulen kanssa, että näin on. Nokan laakerit ei joudu kovinkaan suurelle rasitukselle ja pyörii vielä kohtuullisen hitaasti, että pitäisi kestää koko mopon iän.

Coastside

Löysin kuitteja ja laskin ostamieni osien hinnan summan: 1620 kuudessa vuodessa, vuotta kohden keskim. 270. Skodet maksoivat 550 ja 220, eli keskimäärin 136 per vuosi. Vakuutuksiin on mennyt noin 1300.
Osat merkitsevät asennustyötä joka ei ostettuna olisi millään kannattanut. Jollakin tapaa harrastuskuluinakin laskettuna ei niin kallis harrastus.  Kuluja keventää ympärivuotinen käyttö ja liikkumisen vapauden tuomat edut muissa kuluissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.04.14 - klo:14:14

On kaksi taktiikkaa: Ostaa uusi parin vuoden välein ja säilyttää vanha varalta vuoden josko tarvitsee osia tai ostaa varakone ja muuta sälää mistä saa.

Niin tai miettii mitä tekee, ettei tarvitse ostaa turhaan esimerkiksi uutta moottoria.
Koneitahan saa kinkkeihin käytettynäkin alle satasella.
Jos mopoilu maksaa 400 vuodessa + vakuutukset, on ehkä mahdollista että itse huoltamalla saa enemmän vahinkoa aikaiseksi kuin mopoa kuntoon.

Coastside

#488
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 13.05.14 - klo:10:07
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.04.14 - klo:14:14

On kaksi taktiikkaa: Ostaa uusi parin vuoden välein ja säilyttää vanha varalta vuoden josko tarvitsee osia tai ostaa varakone ja muuta sälää mistä saa.

Niin tai miettii mitä tekee, ettei tarvitse ostaa turhaan esimerkiksi uutta moottoria.
Koneitahan saa kinkkeihin käytettynäkin alle satasella.
Jos mopoilu maksaa 400 vuodessa + vakuutukset, on ehkä mahdollista että itse huoltamalla saa enemmän vahinkoa aikaiseksi kuin mopoa kuntoon.

Yhden kokoamisen mokasin niin että kone poksahti. Kaikki muut korjaustarpeet on tulleet ajamalla ja osien huonoudesta.
Käytetyistä koneista on yksi kokemus Wandamoottorilta, jossa oli yhteensopimaton magneetto ja kiinni liimattu takapyörä! Toki kyllä sen toimimaan sain mutta vain pariksi tuhanneksi kilsaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

atk

Mulla on ollut XTR 5vuotta ja suurin ongelma oli ekavuonna epämääräinen vika moottorinkäynnissä ennenkuin hokasin luistin takertelun. Tein kaikki säädöt ohjeitten mukaan ja mikään ei parantanut käynnnin epämääräisyyttä. Hoonattua luistin ja sen vastapuolen, pelannut on kuin enkeli. ajettu 8t.

Coastside

Kiinalaisten hallitseva piirre on vaihteleva työn laatu. Onnella saa kestävän ja kun ajaa vähän saa vuosiakin paljon. Kehnosti kun käy niin korjaa ja korjaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

#491
Ehdotan edelleen, että hetken kannattaa suunnitella, ei välttämättä mene asiat ihan putkeen muuten kenelläkään.
Edelleen, jos joltain tulee vääriä tai jopa vahingollisia neuvoja, oikaisen niitä jatkossakin.
Syy ei ole minun, jos jollain on vääriä käsityksiä tai tiedon puutetta jostain asiasta.



Coastside

#492
Seuraavista neuvojeni laatuarveluistasi ilmoitan ylläpidolle!  Älä siis henkilöi kommenttejasi jos tuon ymmärrys ei vielä ole kirkastunut.

Tuo kululaskelmani osiin tarkentui ollen nyt 2050 euroa osiin 22 tilauskerralla keskimäärin 7 nimikettä per tilaus eli 154 yhteensä. Kaikkea paitsi satula, katteet valot ja runko Jos arvioin työajan määräksi puoli tuntia per osa, olen tehnyt 80 tuntia työtä joka duunarin palkkoina tekisi tuhansia. Kun laskee skootterien ostohinnan mukaan olisin sanut kalliin merkkiskoden enkä olisi raatanut yhtään. Köyhällä ei ole varaa halpaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

#493
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.05.14 - klo:08:43
Seuraavista neuvojeni laatuarveluistasi ilmoitan ylläpidolle! 

Pitäisi muistaa, että kun 15 vuotiaatkin juuri mopon saaneet lukevat neuvoja korjauksiin, ja jos neuvot ovat idioottimaisia, millä aiheuttavat mahdollisesti mopolleen vahinkoa tai lisää hankalia vikoja, onko se sitten oikein jättää kertomatta, että neuvo on väärä?

En nyt tietenkään tarkoita sinua, vaan ihan yleisesti kerron, että JOS kuka tahansa näin tekee, oikaisen väärän kuvitelman jatkossakin.
Kun nimimerkin alla lukee esimerkiksi "konkari", helposti arvelee tyypin olevan pätevä jakelemaan neuvoja jokaiseen ongelmaan, vaikka se kertoo vain lähetettyjen viestien määrästä.
Jokainen toivoo varmasti positiivista palautetta, ainakin jos arvioi itsensä taitavaksi tekemään erilaisia variaattorin kiinnipitotyökaluja tai muita vekottimia, sekä olevansa erittäin pätevä mopoasentaja.
Väärien kuvitelmien oikaisusta pitäisi olla kiitollinen, eikä ottaa vittuiluna.
Tällainen foorumi on erittäin tarpeellinen ja hyödyllinen, mutta samalla haitallinen, jos joku asiantuntijana esittää näkemyksiään joka asiaan, vaikka ei välttämättä edes ymmärrä mistä on kysymys.

Coastside

#494
15 v eivät yleensä omaa juuri minkäänlaista kokemusta ja kokeneiden juttelut lievittää asiaa. Se mitkä ohjeet kukin noteeraa on hänen päätöksensä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04