Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

ko2610


Coastside

LainaaNelarin virhelistaa:
* Tehdään moottori paikkallaan ja katteet riisumatta
* Pesemättä moottoria
* Osille ei ole pöytää asetella ne järjestykseen
* Kannen muttereihin käytetään huonosti istuvaa työkalua joka nulppaa.
   Kierteitä ei puhdisteta öljystä josta seuraa ylikiristys
* Männän sokkien käsittely on epävarmaa tavallisin pihdein
* Venttiilien tiiviyttä ei vesikokeella tehdä
* Nokkapukin asentoa ei huomioida ja asennuksen tökkiminen
   saa yrittämään väärin
* Jätetään ajoitus tarkistamatta
* Ohjuriholkit unohtuvat ja niille ei helposti löydy oikeita paikkoja
* Tiivistepintoja ei puhdisteta hyvin vanhojen jämistä ja öljystä
* Käytetään vanhoja tiivisteitä
* Männän ja kannen välys jää huomiotta
* Ketjunkiristin asennetaan ulos työntyneenä ruuveilla vetäen tai se
   kiristetään ruuvarilla työntäen.
* Jätetään koneen käsin pyörittely tekemättä
* Kaasarin kurkun bakeliitti kiristetään rikki
* Tulppa ylikiristetään
* Pakoputken tiivistettä ei liimata kanteen josta johtuen putken asennus
   vaikeutuu
* Eri osien alkuperää eikä kuntoa kirjata mahdollisten ongelmien varalta

Jotain ehkä unohtui, mutta tuossa jokaisen syntilistaa. Se on oikeasti noin mutkikasta. Kiinankoneiden huonolle maineelle huolimattomuus on osasyy.

Voi vaikuttaa että minulla on asenneongelmana ylimielisyys, mutta nuo ovat itseopittuja ja olen huomannut niitä muidenkin tekevän. Harjaantuneille on kyllä eduksi että koneenrisoja saa kympeillä, mutta turha rikkominen ei oman kulkineen mainetta paranna eikä matkantekoa varmista. Varmuuden tunne on aika ylellistä sekin.
Omaa tekstiäni

Kiinalainen valmistaja tekee osansa moottorien maineelle jättämällä lastuja koneeseen ja harrastelijat kantaa kortensa kekoon. Kone ei ole perimmältään susi vaan sen huolto ja korjaus ei ole ajan tasalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Ajattelin vaihtaa eteen 13 tuuman renkaan, vakio 12 tuumaisen tilalle. Käsittääkseni eturenkaan saa vaihtaa halkaisijaltaan 51mm suurempaan eli periaatteessa voisi vaihtaa vaikka 14 tuumaiseen. Mahtaakohan jarrulevy olla samankokoinen 12 ja 13 tuuman vanteessa? Mietin vain että meneeköhän esim. Soliferin 13 tuuman eturengas heittämällä vaikkapa MTX-2:seen? Pyörimään se kyllä mahtuu mutta jos jarrulevy on halkaisijaltaan suurempi niin eihän se mahdu silloin edes paikalleen. Kenellä on Solifer ja 13 tuuman eturengas voisi mitata onko jarrulevy samankokoinen kuin 12 tuuman renkaassakin eli 22 senttinen.

Juissi

En voi enää mitata, kun ei oo rengas-vannetta enää mulla, mutta Bellaan kun sovittelin 13" etunakkia 10" tilalle, huomasin, ettei se mahtunut pyörimään, 12" joka on nyt paikallaan mahtuu just ja just, eroa on siis vähän.
Kumi vaikuttaa paljon, riippuen profiilista.

Toinen ongelma mikä tuli vastaan, oli vanteiden eri leveys, joka hoitui eri mittaisilla holkeilla, Jarrulevyn taakse piti tehdä korotus rengas, koska levy olisi jäänyt liian sisään.

Mittarinpyöritin ei käynyt heittämällä kumpaankaan, piti rakennella muutospala siihenkin väliin.

Jos jarrulevy on eri kokoinen, voit tehdä tai ostaa jarrusatulan siirtosarjan, mutta jos peukalo on keskellä kämmentä, ei tekemiseen kannata ryhtyä sillä etujarrun pettäessä kiinnityksistään, ei juuri kenelläkään ole kivaa.

Helpompaa on todennäköisesti vaihtaa jarrulevy ristiin vanhasta, näissä on usein sama jako pultinreiissä, en oo törmänny kuin yhteen erilaiseen.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

tommi

#454
Juu, jarrulevyn vaihtoa minäkin mietin mutta ajattelin ettei pulttijako passaa kuitenkaan mutta hienoa jos se tosiaankin käy suoraan. Olen jokseenkin varma että pyörimään rengas kyllä mahtuu, tilaa on reilusti. Mutta se jarrulevyn halkaisija kiinnostaa edelleen, melkein veikkaan että se on sama molemmissa? Ja vanteiden leveys on sama sekä 12 että 13 tuuman renkaissa, tietääkseni.

Noissa 10 tuuman renkailla varustetuissa skoottereissa on varmaankin selvästi vähemmän tilaa suuremmille renkaille joten en ihmettele yhtään ettei se 13 tuuman rengas mahtunut paikalleen.

Coastside

Onko kellään kokemusta virijavaran jarrusetistä, jossa on kaikki osat? Baotian kaipaa toimivaa jarrua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Speed

Tuli sitten ostettua kiinan ihme Madcroc 4T. Toivottavasti ei ihan heti leviä käsiin  ;D Mites käykö tuohon öljynmittatikun tilalle ns öljylämpömittari sellainen mallia "kinkkumittari" http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10034300&lang=en eli tuollainen. Ainakin tuolla on moottoripyöriin  sopivia. Aattelin jos tuolta joku sopisi tikun kierteisiin sopiva malli. Tieto lisää tuskaa mutta mielenkiinnosta vaan näkisi öljyn lämpöjä.
Mad Croc Energy skootteri 4t 2013

TemeZi

Kysytty varmaan sen sata kertaa, mutta mistä hyvä/normilaatuset 5.5g rullat baotianiin? Etteivät ois heti tonnin jälkee ihan kulmikkaat ;D Paljonko kulutus nousee rullien vaihdon myötä?
Mitä huomioitavaa tuossa rullien vaihossa on..? Ei varmaan kummempia?

-Zone-

Itsellä alkoi rullat(kin) kestämään kun sai sen variaattorin jäähdytyksen pelaan kunnolla. Tosin käytännössä se vaati ns. läpivetoa, eli mulla on alakatteen etureunassa aukko jonka takana on suppilo ja letku johtaa variaattorinkopan sisäänmenoon. Kun poistin vielä välilevyt kopan sisäpinnalta että sinne pakko-ohjattu ilma pääsee myös kunnolla pois niin alkoi hihnat ja rullat kestämään. Omien kokemusten mukaan variaattorin pahin vihollinen on lämpö.

pekpel

Samoilla linjoilla..
Kuumuus variaattorissa on pahin vihulainen mopoilijalle
Rullista ei mulla ole kestäneet malossi ja top racing..
Pisimpään naraku on pitänyt pintansa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ramba

Kyllähän ne malossin rullat on kestävimmästä päästä. Top Racingiin eikä useimmiten Narakuunkaan kannata koskea..

Top Performancenkin rullat on aika hyvälaatuisia.. RMS:kin menettelee.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Kinkster

Onko kukaan löytänyt netistä mitään hyvää mestaa mistä saisi tilattua kiinasta tmv suoraan kiinanihmeiden osia halvalla?
Täältä löytyy joitain osia:
banggood.com (paypal käy)
Aliexpress.com (paypal ei käy)
dealextremesta lukkoja jne.
ebaysta löytyy samoja osia kuin yllämainituista

agee

Mä tarttisin katteita qinqqiin. Valokate olis aika kova eteen, että toi valo ois ees jossain kiinni. Sit pari sivukatetta (virijavara löytyy)  mut muuten vissiin on kaikki suht ehjää. :)
Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

Coastside

Kiinalaisiin myydään veteenliukenevia tiivisteitä. Pesin koneen ja kurkun tiivisteet oli täysin puuroa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 30.05.13 - klo:06:25
Onko kukaan löytänyt netistä mitään hyvää mestaa mistä saisi tilattua kiinasta tmv suoraan kiinanihmeiden osia halvalla?
Täältä löytyy joitain osia:
banggood.com (paypal käy)
Aliexpress.com (paypal ei käy)
dealextremesta lukkoja jne.
ebaysta löytyy samoja osia kuin yllämainituista

On. Esim tämä:
http://online.mortch.com/

Harmi että tilauserien pitää olla aika isoja ja sitten toimitusvaihtoehtoina on isot kuriirifirmat joten postikulut pompsahtaa.  Kimppatilaustakin jos järkkää niin sen pitäisi olla ISO että suurehkot postikulut tulee hajautettua.