Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

P.a.s.i

Milanin tankki sitten vetää tarkalleen 5.82L tuli eilen vahingossa ajettua tankki ihan kuivaksi    :D

Coastside

#436
Kiinalaiset johdot. Baotianista alkoi mennä sähkölaitteita nopeaan tahtiin ja syyksi ilmen johtojen syöpyminen poikki liittimestä eristeen sisältä. Hieman taivutellen liitin on irti.  Ilmiö jota hyvin harvoin näkee muutaman vuoden vanhoissa johdoissa. Yksi syy voi olla kovat pesuainetkin joita siihen on ehkä käytetty (ostin liikkeestä putipuhtaana). Liittimet on jotenkin suojattava niin että hapettuma estyy. Öljykuran töhryiset liittimet ja öljyn liottamat teippaukset ei kiehdo mutta taitaa olla pakko. Baotianin johdot on jäykempi kuorisia kuin muissa näkemäni, josko johtojen laatu on yleistä tasoa heikompi? Ongelmana sähköt ei ole kyllä merkkikohtainen koska näissä vikoja on tullut usein esille.

Asentelen uutta johtosarjaa jossa tuntuu liittimet sopivan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Tuo on se syy miksi juotin kaikki liittimet yksitellen..
Suojauksessa olen koettanyt valkovaseliinia ja akunnapavaseliinia, parhaiten on toiminut aseöljy..

Oikeasti ilmiön takana on kosteus ja sähkögalvaaninen pari..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Mustunutta kuparia on paljon ja johtoparista tuntuu miikka siihen joutuvan. Sitä kun ei voi liittää enää vaan joutuu katkaisemaan paljon. Suihkutin irroitusöljyä joka imeytyy kuin tauti kuoren sisällekkin. Syö kyllä teippien liimat ja joutuu vulkanoituvlla korjaamaan.

Pahinta on tuo myyjien tietämättömyys mitä myyvät *****. Nytkin korjattuani liitoksia lähemmäs oikeaa palaa parkit aina virrat päällä ja kipinä on hukassa. Onneksi vanhaa voi tutkia ja zonerista jäi johtosarja osiksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#439
Kysytääs vaikkapa täällä..
Kyse on tosta viri ja varan halvasta hälyttimestä. ( http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=221 )joka olisi helppo kytkeä vaikka moottoripyörään, mutta keksiikö joku mitä tarkoittaa ohjeissa oleva "virityksen positiivinen napa" ?

pekpel

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 19.01.13 - klo:00:29
Kysytääs vaikkapa täällä..
Kyse on tosta viri ja varan halvasta hälyttimestä. ( http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=221 )joka olisi helppo kytkeä vaikka moottoripyörään, mutta keksiikö joku mitä tarkoittaa ohjeissa oleva "virityksen positiivinen napa" ?
Se piuha johon tulee sähköä vasta kun avaimesta kääntää virrat päälle..

Tämä häläri imaisee mopon akun rutikuivaksi ja latauskelvottomaksi reilussa parissa kolmessa viikossa jos ei aja..
Kannattaa laittaa oma virtakytkin virtalukon ja hälärin välille punaiseen piuhaan..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-


Coastside

Verkkokauppojen anti hieman ihmetyttää. Koneen laakereita ei myydä pakettina eikä kaikissa mitenkään. Samaa sarjaa kuin työkalujen puuttuminen niistä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Sama pätee kyllä aika moneen muuhunkin.. Toisaalta ei RD yammuunkaan saanut, niin tilasin laakerit sen koneeseen kentso.fi stä. Koot täytyy tietty tietää.

etunimi94

Tietääkö joku olisko iso homma sovittaa tommoseen perus Baotian milan sporttiin 10 tuumaset vanteet? Normaalistihan näissä on se 12 mutta
saisin kaverilta halvalla 10 tuumaset nastarenkaineen. Luovuttaja skootterin merkkiä ei oo tiedossa mutta taitaa olla jotai näitä perus baotian/fude/zoner/san remo
akselilta.

Coastside

#445
Sovittamalla se selviää. Etupyörä paikoilleen jarrusatulan (pumppaa palat levyyn) kanssa ilman sovitusholkkejaan. Jarrun vuoksi paikka on tarkka. Sitten mittaat tarkasti "rakotulkilla" minkä paksuiset holkit tarvitaan. Puusta veistäenkin saa mittavälineen. Etuhaarukkaa ei kannata vääntää milliäkään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Kävin polkemassa kiinanihmettä käyntiin niin ei toivoakaan, puristukset täysin kateissa. Sama homma joka vuosi, syksyllä kun laittaa mopon talviteloille niin on normaalit puristukset ja talven aikana ne katoavat tyystin. Turhapa se on yrittää polkea käyntiin kun ei ole puristuksia.

Pitänee odotella vähän lämpimämpiä kelejä, ei oikein innosta tuo pakkanen. Hyväksi koettu keino on valuttaa pyttyyn öljyä, sillä saa sen verran puristuksia että lähtee vihaisella polkaisulla käyntiin. Muutaman minuutin kun käyttelee niin saa ne puristukset taas takaisin.

konenikkari

#447
Kiinan ihmeessä saattaa talviseisonnan ajaksi jäädä jompikumpi tai molemmat venttiilit raolleen.
En tiedä mutta veikkaan että moottori aina sammuu samaan kohtaan eli kun venttiilikoneisto "vastustaa".
Venttiilin varsi saattaa vetää ruostehuurteeseen eikä keväällä heti toimi.
Olen käyttänyt esim. ruohonleikkurissa syksyn viimeisen tankillisen prosenttibensaa.
Siinä oleva öljy jää koko polttoaine kiertoon, venttiileihin,mäntään ja jopa pakoputkeen, estäen ruostetta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tommi

Parilla ensipolkaisulla tuntui olevan ihan hyvät puristukset mutta sitten häipyi tyystin, pystyy kädelläkin ihan vaivatta pyörittämään konetta polkimesta. Näin se aina ennenkin muistaakseni on mennyt että aluksi on puristuksia mutta samantien häviää. Mielenkiintoista, saattaa todellakin olla että venenvarret on ruostehuurussa tai jotain vastaavaa. Sen tiedän jo kokemuksesta ettei mitään varsinaista vikaa ole koneessa, kunhan vaan temppuilee talven jäljiltä. Eiköhän tuon saa taas kerran käyntiin tuolla "öljyä pyttyyn" patentilla..

Edit: Jep, valutin imuaukon kautta kunnon tujauksen öljyä niin tuli niin kovat puristukset että piti hyppiä polkimen päällä. Muutaman polkaisun jälkeen hörähti käyntiin ja taas on normaalit puristukset. Ihan vaan vinkkinä muillekin jos on sama ongelma..

tommi

Voi itku näitä kiinalaisten varaosia, meni viime syksynä moottorikiinnike poikki niin laitoin uuden tilaukseen Saksasta kun en suomesta löytänyt, niin on tämäkin jo valmiiksi sekundaa kun puuttuu pieni palanen sivusta johon on vaan hitsattu piste ettei pääse repeämään. Laitoin kuitenkin paikalleen kun en jaksa lähetellä takaisin Saksaan. Toivottavasti kestää edes tämän kesän.