Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

jalat

Voisko olla myös niistä kiinan bensaletkuista? Ne kun on sellasta hapertuvaa sorttimenttia. Metri 3.2mm sisähalkaisijalta olevaa kumista bensaletkua maksaa noin 6e. Kannattaa vaihtaa samantien sellaiseksi alipaineletku sekä bensaletku. Alipaineletku emännän zhongyusta ainakin oli jo halkeillut ostettaessa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

Ihan mahdollista, bensaletkuthan minä vaihdoin jokin aika sitten ja samalla putsasin bensansuodattimen. Nyt sen suodattimen korkki on auennut tarpeeksi jotta valuttaa bensaa, todella vähän kylläkin.
Pitää kohta menää korjaamaan se ja samalla voisi katsoa onko suodattimessa nyt sitä mustaa mujua. Jos on, ei voi syyttää bensaletkuja. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: karkulainenSamaa mustaa mujua oli myös minulla, kaasarikin piti puhdistaa 12km kohdalla jatkuvan käyntioikkuilun takia.
Mulla oli myös tuon Kymcon kanssa alussa kaasari tukossa. Silloin arveltiin, että johtui vanhasta bensasta, mutta liekkö ollut kuitenkin sama homma siinäkin. Ilmeisesti näistä kannattaisi puhdistaa kaasari ensitöikseen oston jälkeen...

Lainaus käyttäjältä: jalatVoisko olla myös niistä kiinan bensaletkuista? Ne kun on sellasta hapertuvaa sorttimenttia. Metri 3.2mm sisähalkaisijalta olevaa kumista bensaletkua maksaa noin 6e.
Paljon mahdollista, täytyykin hommata tuota bensaletkua ja vaihtaa suosiolla nuo alkuperäiset.

Tänään jatkoin hieman tuon Kinroadin parissa ja kunnostin toimiattoman bensamittarin. Vika oli sähköissä, tankin luota yksi karva oli pullahtanut pois liittimestä. Vika ei vielä tuolla korjaatunut, vaan toinen samanlainen vikakohta löytyi vielä mittariston läheltä.

Tässä mallissa ei ole mitään suojaa takarenkaan päällä, eikä kaasutintakaan ole mitenkään suojattu, niin vakiona kaikki kura roiskuu esteettä kaasarin päälle. Tein vanhasta auton kuramatosta tällaisen patentin, joka ei ole välttämättä hieno, mutta toimii:


Kävin tänään myös koeajolla ja ihan hyvin tuo tuntui nyt liikkuvan. Jossain vauhdeissa takapää tuntui jotenkin lievästi vipattavan. Vika selvisi kun pyöritin takarengasta mopon ollessa keskituella: takarengas tosiaan vipattaa aikalailla! Mittailin että heittoa on muutaman millin verran, mutta onneksi vain kumissa, vanne on suora. Katselin täältä foorumilta vähän keskustelua renkaista, ja pistin tilaukseen Michelin S83 -renkaat.

Samalla reissulla, kun kone oli lämmennyt tarkistin seosruuvin asennon ja se oli 2,5 kierrosta auki. Huomasin myös että mopo ei sammu, jos seosruuvin vääntää kiinni. Tarkistin kaikki liitokset ja ruuvit, ja imuvuotoja ei kyllä pitäisi olla. Kannattaako tuosta stressata, jos mopo kuitenkin käy tasaisesti tyhjäkäyntiä ja lähtee hyvin käyntiin?

Mää

No sulla on nyt sitten tuningunder tuossa skodessa ja pääasiahan on, että se toimii.  Aika paljon siinä on tuntunut olevan laittamista vaativia kohtia, mutta hyvä on että itse olet saanut ne korjatuksi.

jalat

Lainaus käyttäjältä: Jamppa - 16.04.09 - klo:21:13
pistin tilaukseen Michelin S83 -renkaat.

Samalla reissulla, kun kone oli lämmennyt tarkistin seosruuvin asennon ja se oli 2,5 kierrosta auki. Huomasin myös että mopo ei sammu, jos seosruuvin vääntää kiinni. Tarkistin kaikki liitokset ja ruuvit, ja imuvuotoja ei kyllä pitäisi olla. Kannattaako tuosta stressata, jos mopo kuitenkin käy tasaisesti tyhjäkäyntiä ja lähtee hyvin käyntiin?

Hyvät renkaat pistit tilaukseen. Emännän skootterin etukumi vaihdettiin kans vastaavaan äskettäin ja pito muuttui kyllä uskomattomasti. Itsellä myös samat kumit alla. Ei ehkä katu-uskottavimman näköiset pintakuviot (enemmänkin retrot), mutta järjettömän hyvät niin kuivalla kuin märällä asfaltilla.

Väitän että jossain sulla on jotain imuvuotoa jos seosruuvi on kiinni asti ja ei sammuile. Itse metsästin jonkin aikaa yhtä imuvuotoa ja se oli siinä kaasarin ja ilmanputsarin liitoksen kohdalla. Se ilmaputsarilta tuleva putki pitää työntää oikein sitten voimalla kaasariin. Muistaakseni se oikein kloksahtaa siihen oikein syvälle. Sitten kiristää. Kaverilla oli samassa kohtaa ja neuvoi tuon minulle. Ja saman kohdan uudelleen irroitus ja kunnolla laitto auttoi minulla. Eli siinä tarkistamisen paikka myös, jollei se ole jo kunnolla syvällä kiinni kaasaria vasten.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: MääAika paljon siinä on tuntunut olevan laittamista vaativia kohtia...
Näin on, vaikka olin valmiiksi asennoitunut, että laittamista löytyy, niin silti hieman yllätti miten paljon vikoja on ilmennyt. Mulla toisin on varmaan ollut huonoa tuuriakin tämän kanssa, tuskin kaikki näin huonoja ovat.

Lainaus käyttäjältä: jalatHyvät renkaat pistit tilaukseen.
Juurikin sinun tälle foorumille kirjoittamat hyvät kokemukset saivat tilaamaan ko. renkaat, eli kiitos vaan :) Nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että käyköhän tuo sama rengas eteen ja taakse... Kymcoon kun tilasin uudet Pirellin kumit, niin takarengas oli erilainen, eli kokoeron lisäksi siinä oli eri kuvio.

Lainaus käyttäjältä: jalatSe ilmaputsarilta tuleva putki pitää työntää oikein sitten voimalla kaasariin. Muistaakseni se oikein kloksahtaa siihen oikein syvälle. Sitten kiristää.
Kiitos vinkistä, täytyy huomenna irroittaa ja kiriä se uudestaan, voi hyvinkin olla tuosta kiinni!

Mää

Lainaus käyttäjältä: Jamppa - 16.04.09 - klo:21:34
Nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että käyköhän tuo sama rengas eteen ja taakse... Kymcoon kun tilasin uudet Pirellin kumit, niin takarengas oli erilainen, eli kokoeron lisäksi siinä oli eri kuvio.

No mulla on edessä ja takana Pirellin eturengaskuvio ja hyvin pelittää. Kokoero ei määrittele renkaan pintakuviota vaan käyttötarkoitus. ( tuossa Pirellin tapauksessa)

openflow

Ihme sen kun paranee kilometrien myötä. voitteko kuvitella ,että kun oon ~7t körötellyt niin ihmeen takajarru on ruvennut pitämään. Menee takarengas lukkoon jopa asfatilla. Mitä enemmän on maileja alla sen paremmin näyttää toimivan...


Jos tyhjäkäynti säädetty isolle ,ei ilmaruuvia kiertämällä kone välttämättä sammu. Soppaahan saattaa tulla tyhjäkäynnillä myös hitusen pääsuuttimen läpi.

tarbash

Lainaus käyttäjältä: openflow - 16.04.09 - klo:22:47
Ihme sen kun paranee kilometrien myötä. voitteko kuvitella ,että kun oon ~7t körötellyt niin ihmeen takajarru on ruvennut pitämään. Menee takarengas lukkoon jopa asfatilla. Mitä enemmän on maileja alla sen paremmin näyttää toimivan...

Ei vaan mulla saa takarengasta lukkoon, ajettu n.12500km. Mutta huomenna onkin remppapäivä, ja jarrukengät menee vaihtoon. Sit pitäs jo pysähtyä ;D
Repesin, tuo teippiä!!

Mää

Mulla on levyjarru takana ja alkuperäisillä renkailla lukittui herkästi. Nyt vain jos alamäessä jarrutan voimakkaasti enemmän etujarrua käyttäen ( oikeaoppisesti) - jolloin perä kevenee- takapyörä lukkiintuu.

karkulainen

Kävin illalla puhdistamassa sen suodattimen, siellä oli muutama musta hiutale. Kovasti edelleen vaikuttaa siltä, että tankista se on lähtöisin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Kenzy

Minä puunasin myös eilen kaasarin, purin aivan atomeiksi ja puhaltelin suuttimet auki ja katselin muut irtoroinat bensatiloista pois. Pääsuutin oli n. 50% tukossa, kilometrejä 2800 takana tuolla kiinalaisella... alkuperäisen suodattimen vaihdoin viime kesänä bensaletkun vaihdon myötä uuteen, mutta veikkaisin, että vanhasta on mennyt läpi tuota roskaa, joka oli suutintakin tukkinut. Muuttui meno aivan toiseksi, alle 50km/h ei nopeus tipu kuin jyrkissä mäissä, kun ennen siihen tarvittiin vaan pieni nyppylä... eli vääntöä on, ja käyntiin lähtee todella nätisti.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

tarbash

Lainaus käyttäjältä: tarbash - 16.04.09 - klo:22:59
Mutta huomenna onkin remppapäivä, ja jarrukengät menee vaihtoon. Sit pitäs jo pysähtyä ;D

Eipä juuri houkutellut lumisateessa jarrupalojen laitto, jää siis ensiviikolle.
Repesin, tuo teippiä!!

Jamppa

Kinroadin katteista ei ole kuulunut mitään, mutta kun tässä alkaa ajokeliä olemaan niin ajattelin että josko antaisin sen jo äitmuorin käyttöön, niin pääsisi ainakin harjoittelemaan. Mutta mutta, eihän se suostunut enää lähtemään käyntiin. Sahasin sitä sähköllä yhteensä ehkä minuutin, kunnes huomasin että ilmanputsarista alkoi tipuumaan bensaa :/

No eipä siinä muu auttanut kuin irroittaa taas kaasari, ja purinkin sen nyt samantien ihan atomeiksi ja puhdistin kaikki paikat paineilmalla. Tarkistin varmuudenvuoksi venttiilivälykset uudestaan, ja ne oli edelleen kohdillaan. Sitten vaan kaasari takaisin. Tälläkertaa kokeilin polkimesta käyntiin ja kolmannella polkaisulla lähti käymään (imaisin alipaineletkusta bensaa valmiiksi).

Ajoin mopon lämpimäksi ja tarkistin/säädin tyhjäkäynnin +seokset uudestaan. Nyt lähtee taas lämpimänä sähköllä hyvin. Käynnistelin lenkin aikana varmaan kymmenkunta kertaa ja aina lähti kuin ajatus, kunhan vain hipaisi starttinappia. 

Annoin sitten mopon jäähtyä kolme-neljä tuntia ja kävin äsken kokeilemassa -> eihän se taaskaan lähtenyt sähköllä käyntiin :-\ Sahasin max 10-15 sekuntia, johkajälkeen kokeilin polkimella -> lähti eka polkaisulla. Ryyppy vaikuttaisi toimivan, koska nostaa kylmänä hetkeksi kierrokset.

Kylmänä sähköllä startatessa startti kyllä pyörii, mutta ehkä hiukkasen vaivalloisen kuuloisesti. Akku on uusi mopon mukana tullut (korkillinen), mutta voisiko tämä kylmänä sähköllä käynnistymättömyys olla kuitenkin siitä kiinni? Latasin akun MP-akkulaturilla samalla kun tein muut yllämainitut hommat, eli kyllä siinä pitäisi latausta olla.

Tulipa mieleen että voisin testattua onko akusta kiinni laittamalla hetkeksi apukäynnistyskaapelit autosta mopoon ja kokeilemalla startata. Eikös noin voi huoletta tehdä?

ilborg

Lainaus käyttäjältä: Jamppa - 21.04.09 - klo:22:31
...klip...
Tulipa mieleen että voisin testattua onko akusta kiinni laittamalla hetkeksi apukäynnistyskaapelit autosta mopoon ja kokeilemalla startata. Eikös noin voi huoletta tehdä?

Itse olen ainakin tehnyt noin. Periaatteessa latausvirta voi nousta kait liian suureksi, mikäli avustettava akku on aivan tyhjä, mutta tällöin ei jaksaisi mopon akku enää pyörittää starttia. Kyllä sen liian suuren virran huomaa, mikäli akku alkaa lämmetä, tai kuuluu jotain epämääräistä:)