Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Coastside

Jokainen mopolla aloittanut räpeltää ja tuhoaa mopon tai pari. Sen on hyvä olla siksi halpa. Jokainen kunnon moka syöpyy mieleen ja voi olla ainoa asia minkä myöhemmin siitä ajokista muistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

janite2

Ja tää mopojen kanssa räpeltäminen poikii viä elämässä eteenpäin...
Kuitenki kiinnostut tekniikasta, edes jotenki. Joten et aina vie sitä laitetta, mikä se sillon lieneekään, merkkihuoltoon tai huoltoon, vaan tutkit kannattaako tehdä ite. Samalla saat jo hieman realiteettiä siitä, kannattaako joku työ "ulkoistaa" suosiolla, ihan millä alalla tahansa.

Tekemällä oppii.
(ja parhaiten ehkäsee uusavuttomuutta...)

Jamppa

No niin, Kinroadin kaksipaikkaisuus -asiaan tuli tänään selvyys: sain AKE:lta kirjeen, jossa luki seuraavasti: "Tässä liitteenä uusi rekisteröintitodistuksen tekninen osa, johon korjattu ohjelmistovirheiden vuoksi puuttunut istuimien lukumäärä. Vanhan rekisteröintitodistuksen teknisen osan voitte hävittää." Nyt "istuimien lukumäärä" -kohdassa lukee "2", eli tämä asia on nyt kunnossa.

Nyt kaipailisin enää niitä uusia katteita kuljetusvaurioisten tilalle. Taidan soittaa myyjälle viimeistään ensiviikolla, jos osia ei kuulu.

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: WalleNoniin "tietokone" mokas :). Jotenkin arvasin ton.
Sillehän se syy on helppo vierittää :) No pääasia, että homma on nyt kunnossa eikä ylimääräisiä kuluja tullut.

jalat



Osaako joku sanoa mitkä ovat nuo 2 liitintä tuolla taustalla. Toiseen liittimeen ei ole kytketty mitään. Ja toiseen tulee hirveä määrä johtoja ja siinä on liittimessä vain yksi valkomusta lenkkijohto. Vehje toimii hienosti ja kulkee liki 60kmh gps:llä. Mietin vain että onkohan noista irroitettu joku rajoitin tms.

Huomansin että aika sujuvasti edellinen omistaja on tulpannut kannesta tuon mikäli paineenkierrätysputken tuollaisella metallilevyllä ja kahdella pultilla.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: jalat - 11.04.09 - klo:10:36
Huomansin että aika sujuvasti edellinen omistaja on tulpannut kannesta tuon mikäli paineenkierrätysputken tuollaisella metallilevyllä ja kahdella pultilla.
Onko tuosta jotain hyötyä?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 11.04.09 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: jalat - 11.04.09 - klo:10:36
Huomansin että aika sujuvasti edellinen omistaja on tulpannut kannesta tuon mikäli paineenkierrätysputken tuollaisella metallilevyllä ja kahdella pultilla.
Onko tuosta jotain hyötyä?

Tuo tulpattu juttu kuuluu saasteidenvähennys -systeemiin, jossa pakokaasujen sekaan syötetään puhdasta ilmaa. Siitä keskusteltiin enemmän tuolla secondary air cleaner -ketjussa.

karkulainen

Tuon tiesin kyllä. ::) Mutta onko siitä nyt siis oikeasti jotain hyötyä, ei?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: karkulainenMutta onko siitä nyt siis oikeasti jotain hyötyä, ei?
Tuolla mainitussa ketjussa ainakin on kirjoiteltu, että sillä ei ole merkitystä mopon käytökseen, oli se paikallaan tai ei (vaikuttaa vain päästöihin).

jalat

Juu en osaa sanoa onko siitä hyötyä. Tuo ostettiin tuollaisena ja minulla ei ole niitä osia jolla sen saisi takaisin alkuperäiseksi. Sen tiedän että muuten vehje on ihan vakio-osilla (paitsi kevyemmät rullat) ja kulkee gps:llä mitattuna noin 60kmh. Mietin vaan kun siellä on nuo 2 liitintä johdoissa. Toisessa ei mitään, että onko siinä mahdollisesti ollut joku rajoitin? Kun jotkut puhuu että rajoitin olisi jossain tuollaisessa johdossa oikean kyljen katteiden alla kiinni. Ja että sen kun irroittaa niin kulkee paremmin. Rupesin vain katselemaan vanhoja kuvia ja huomasin nuo ja rupesin miettimään että onko siinä syy miksi tuo kulkee noin kivasti. Vehje siis on vuosimallia 2003 zhongyu fude.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Pätmän

Mulla se rajoittimen piuha on ainakin ihan sellanen yksinkertainen johto.

A_sentaja

Kuvaan viitaten, näin äkkiseltään sanoisin kyseessä olevan hyppylanka ko liittimessä.. Edellyttäen, että se on cdin kanssa yhteydessä. Langan siirtäminen toiseen reikään saa aikaiseksi sytytyskäyrän muutoksen, jolla saadaan, joko lisää nopeutta tai vähennetään sitä.. Kiinanskodesta en mene sitä satavarmasti vannomaan, mutta esim kilpaenduroissa menetelmä on yleinen. Jos näin ei kuitenkaan ole, niin viisammat voivat sitten arvailla lisää...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kenzy

CDI:n kanssa nuo johdot on tekemisissä, ylimääräisiä liittimiä löydät kiinalaisesta muualtakin, koska siinä on käytetty samoja johtosarjoja muiden mallien kanssa, ja ylimääräiset on vaan jätetty kytkemättä. Rajoittimen piuha on yleensä väriltään vaaleanpunainen ja lähtee variaattorin kopalta kaasuttimen suuntaan, jossakin kaasuttimen päällä se on putki/työntöliittimellä liitetty yleensä vihreään tai vihreä/mustaan johtoon, tuollainen hienostunut valkoinen klipsiliitin se ei ole, vaan semmoinen silikoniletkusuojattu putkimainen pikaliitin. Löytyy jostakin penkin runkorakenteiden seutuvilta.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Jamppa

#268
Tänään soittelin kone-glans:lle, ja kyselin Kinroadin katteiden perään, onhan niitä kuitenkin jo kuukauden päivät odoteltu. Niiden kuulemma piti tulla lentorahtina, mutta ei sitten tulleetkaan, joten nyt eivät pysty yhtään sanomaan milloin ne tulevat. Toukokuussa tulee joku erä osia, mutta eivät osanneet sanoa sen tarkemmin, että tuleeko se alku- vai loppukuusta ja lisäksi ei ole varmaa ovatko osat edes siinä erässä :-\ Pyysin kyselemään, miksi ne eivät sitten tulleet lentorahdilla jos oli kerta luvattu, ja lupasivat selvittää asiaa.

Mainitsin maalivikaisesta tarakasta sekä rikkinäisestä takaboxista, ja lupasivat laittaa nekin samaan lähetykseen (jos niitä vain löytyy). Palvelu on kyllä ollut ystävällistä, mutta saas nähdä miten kauan menee, ennenkuin lopulta saan luvatut osat.

Eilen kävin vähän ulkoiluttamassa tuota Kinroadiakin, jotta akku pysyisi kunnossa. Hieman nihkeästi se lähti käyntiin: sähköllä ei luvannutkaan, mutta parinkymmenen polkaisun jälkeen lähti ja kävi ihan nätisti. Ajoin sillä kymmenisen kilsaa ja loppuvaiheessa se ei enää pysynyt tyhjäkäynnillä, ja lähti aina sammuttuaan tosi nihkeästi käyntiin. Tyhjäkäyntiruuvi ei auttanut asiaan, eli seosruuvia joutuu varmaan alkaa säätämään. Täytyy myös tarkistaa venttiilivälykset. Olisi vaan nyt ne katteet tulleet, niin voisi tehdä siinä samalla kaikki muutkin hommat ja saisi viimein luovutettua mopon käyttöön, nyt kun kelejäkin alkaa kohta olemaan...

EDIT: päätin selvittää tänään tuon käyntihäiriön ja putsasin kaasarin seka säädin venttiilivälykset. Hieman "yllättäen" uudessa vehkeessä pääsuutin oli likainen (ei kokonaan tukossa, mutta lähes). Kohokammion pohjalla oli myös jotain mustaa mujua. Asiaa tarkemmin selvitellessäni huomasin, että samaa mustaa murua löytyi myös bensansuodattimen kaasuttimen puoleisesta päästä:

Murut olivat siis sisäpuolella valmiina siirtymään kaasariin. Puhdistin suodattimen testiä varten bensalla, mutta lienee viisainta hommata uusi.

Venttiilivälysten säätö meni muuten normaalisti, mutta imupuolen lukitusmutteri oli tajuttoman tiukalla, aukesi lopulta paukahtaen. Imupuolen välys oli tosi pieni: 0,05mm liuska ei mennyt väliin. Säädin tiukan 0,1mm molempiin. Nyt laite lähtee sentään taas käyntiin helposti (ainakin kylmänä, en ole vielä tehnyt koeajoa).

karkulainen

Samaa mustaa mujua oli myös minulla, kaasarikin piti puhdistaa 12km kohdalla jatkuvan käyntioikkuilun takia. Kaasaria puhdistaessa tuli järkyttävän paljon valkoista hilettä. Tuttu korjaaja (joka silloin tuli katsomaan sitä vikaa silloin takun takia) sanoi sen olevan yleinen vika näissä, suoja-ainetta.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.