Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: Kappas VaanOiskohan siellä alempana lisätiedoissa infoa asiaan...
Tavasin rekisteröintitodistuksen teknisen osan kertaalleen ja en löydä siitä mitään mainintaa kaksipaikkaisuudesta. Erikoisehdot ja huomautukset kohdassa on vain LTJ-tyyppikoodi (B771200201), LTJ-mallimerkintä (WINDBELL-TCBPA/49) ja rengaskoko. Käsittääkseni merkintä kaksipaikkaisuudesta pitää paperista löytyä, jotta matkustajan kyyditseminen olisi laillista?

Lainaus käyttäjältä: karkulainenSinulle on sattunut vähän huonommassa kunnossa oleva malli.
Lievästi sanottuna "vähän". Ainakin toivottavasti muut ovat saaneet parempikuntoisia. Eiköhän tästäkin vielä ihan hyvä tule pienellä laitolla :)

Zorro

Katsoin tuossa nettimotosta, niin siellä oli kahdelle rekisteröityjä vastaavia. Kaasuvaijeri taitaa olla heikko kohta.
Mitenkäs se ajossa mukana pidettävä rekisteriote , olisko siinä mitään vinkkiä ?

Jamppa

Katsoin juuri siitä mukana pidettävästä osasta. Sen sai katsastuskonttorilta kilven kanssa heti mukaan. Muut paperit tulevat kuulemma jälkeenpäin postitse. Eikös sen maininnan kuitenkin pitäisi löytyä juurikin tästä mukanapidettävästä osasta?

Zorro

Nyt en muista kun se oma rekisteriotteeni on skootterin mukana talvisäilytyspaikassa. Kannattaa varmaan varmistaa katsastuskonttorilta. Kantavuushan on se 150 kg kahdelle rekisteröidyssä, suunnilleen.

Jamppa

Soitan huomenna katsastuskonttorille, jospa se siitä selviäisi. Kantavuus on juurikin sen 150kg (omamassa 83kg ja suurin sallittu kok. massa 233kg), eli sen puoleen näyttäisi siltä että kaksipaikkainen malli on kyseessä.

Zorro

#245
Päivitäpä tilannetta sitä mukaa kuinka asia etenee.  8) Eiköhän se selviä helposti juuri katsastuskonttorilta.




karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Jamppa

#247
Kiitos Walle, kun kirjoittelit kokemuksista. Minäkin olen saanut tähänmennessä ihan asiallista ja ystävällistä palvelua, rahtivaurio asioista kyseiseen liikkeeseen soittaessani. Mopo ei tosiaan tule minulle, vaan hommasin sen äitmuorille, ja hänelle satula on luultavasti ihan hyvä (koska on minua huomattavasti lyhyempi). Kaasarissa muuten lukee Walbro PD19J, liekkö sekin kuitenkin joku CVK kopio.

EDIT: poistin turhan kysymyksen (luin viestin huolimattomasti).

Lainaus käyttäjältä: Kappas VaanPäivitäpä tilannetta sitä mukaa kuinka asia etenee.
Näin teen!

Jamppa

Vaijeri tosiaan lähtee aluksi hieman alaspäin ja tekee senjälkeen aika jyrkän mutkan ylöspäin, liekö sitten se pitempi vaijeri jo vakiona. Täytyykin tutkailla tuota lisää huomenna, hyvä että tuli nyt puheeksi kun mopolla ei ole juurikaan vielä ajettu!

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: Kappas VaanPäivitäpä tilannetta sitä mukaa kuinka asia etenee.  8) Eiköhän se selviä helposti juuri katsastuskonttorilta.

Soitin tänään katsastuskonttorille tuosta kaksipaikkaisuus -asiasta. Kuten vähän arvelinkin, niin mopo on tällähetkellä vain yhdelle rekisteröity. Kyseinen mallin voi kuitenkin rekisteröidä kahdelle. Tässätapauksessä virhe oli kuulemma siinä, että myyjän postitse lähettämät esitäytetyt lomakkeet joilla mopon rekisteröiminen onnistuu, olivat puutteelliset tuon kaksipaikkaisuuden osalta.

Jos nyt haluan mopon kaksipaikkaiseksi täytyy tehdä muutoskatsastus, joka maksaa 50e (mopoa ei tarvitse viedä paikanpäälle). Myyjän tuoteselosteessa lukee kuitenkin isoilla kirjaimilla "rekisteröity kahdelle", joten soitan sinne huomenna ja kysyn heidän mielipidettä asiaan...

Zorro

Totta, myyjän virhe .. Yllättäen ei mikään yllätys. Tsemppiä ja pysy lujana!

Jamppa

No niin, soitin tänään myyjälle tuon kinroadin kaksipaikkaisuus -asiasta. He olivat sitä mieltä, että virheen teki katsastuskonttori. Pyysivät ottamaan uudestaan yhteyttä katsastuskonttoriin, mutta antoivat suoran numeron johon voivat katsastuskonttorilta päin soittaa, jos asia ei selviä.

Katsastuskonttorilla olivat kuitenkin edelleen sitä mieltä, että virhe on myyjän puolella, joten annoin heille myyjän numeron, jotta voivat selvittää asian keskenään. Jonkinajan päästä sain puhelun katsastuskonttorilta, he tiedottivat minulle, että myyjä selvittää nyt asiaa AKE:n kanssa ja palaavat sitten asiaan (siinä voi kuulemma kestää jonkinaikaa).

Saas nähdä miten tässä loppujenlopuksi käy...

Zorro

#252
Aika hankala tilanne , tosiaan. Yksi hyvä syy suhtautua kriittisesti tuota ostospaikkaa kohtaan, mielestäni.

karkulainen

#253
Onko aeroxin jarrupuristin samanlainen kuin soliferissa? Nyt nimittäin saisi hyvän jarrupuristimen (Brembo) suhteellisen halvalla, kyseessä on aeroxin jarru jossa on hyvät palat vielä.

E. Taisi kuitenkin kariutua ja sitäpaitsi rahaa pitää säästää uuteen variin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Riggu

Tuli tässä ykspäivä mieleen että mitä hyötyä näistä kiinan ihmeistä on. Itse oon ainakin oppinut vaikka mitä kun on noitten kiinan skoottereiden kanssa touhunnu, kun kaikenlaista vian korjausta ja säätöä tarvii, ja tietty huollot tehny ite. ;). Jos joku merkkiskodu ois alla, kuten Peugeot Speedfight tai Yamaha Aerox joissa vikoja ei läheskään yhtäpaljon esiinny kuin kiinalaisissa, joten tuskin olisin oppinut läheskään yhtäpaljon esimerkiksi moottoreista, luultavasti olisin huollotkin huollattanut sitten merkkiliikkeessä. Mopon kanssa kuuluu räpeltää ja korjailla ja huoltaa. Noitten kulkupelien kanssa touhuaminen kiinnostaa joten ihan kivaa noitten kinkkien kanssa on touhuta.

Ootteko samaa mieltä kinkkien räpeltämisen hyödyistä?

Solifer Speed -08