Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Coastside

#600
Huohotus kannattaa asettaa roikkumaan että se mössö valuu pois. Kantapään kautta opittua. Se voi puhaltaa stefan irti tai öljyt muuta kautta ulos.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meisselix

Ahistaa kun aina kun pytyn aukasee on männän päällä yllättävän paljon karstaa. Venttiilinohjurit ja männänrenkaat kuitenkin kunnossa. Melkosia hiilitehtaita nää on.. ???
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

konenikkari

#602
Aivan totta tuo tulpattu letku on tarkoitettu tyhjennettäväksi aina määräaikaishuollossa, tai tarpeen mukaan?!?  ::)
Suomen kesässä sitä pitäisi tyhjennellä alvariinsa.
Jos haluaa hyvän omantunnon, voi sen myös johtaa avoimen pulloon, jota tyhjentelee aika ajoin.
Moottorin imupuolella kiertävällä kosteudella kun on tapana kertaantua, eli lisääntyä potenssiin,
kosteus tukkii ilmansuodatusta ja näin syntyvä alipaineen lisääntyminen lisää kosteuden muodostumista.
Lähiaikoina kun keskilämmöt laskee alle plus neljän, aiheuttaa kaasuttimen ja kampikammion tuuletuksen jäätymistä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Karsta syntyy, aina, korkeissa lämpötiloissa palavasta öljystä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#604
Se että keräisi huohotusöljyt talteen on perusteeton. Asfaltti on öljypikeä ja kaksitahtinen tupruttaa kaiken voiteluöljyn tielle, jos siinä ei ole katalysaattoria.

Jäteöljyä käytettiin seitkytluvun alkuun saakka tiepölyn sidontaan kunbes joku levitti muuntajaöljyä ja muutama hevonen kuoli. Moottoriöljystä ei ilmennyt haittoja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Alaspäin se mulla onkin niinku pitää ;D ei sieltä paljoa mössöä tullu putsasin sen.

Ite tein vertailua venttiilikumeista ja osa on löysiä venttiilivarteen,toisissa kumiseos on selvästi kovempaa.ottaa nyt selvää mikä on hyvä. Kova ja tiukka  voi valskata vs löysä joka on pehmeä ja tiivistää hyvin.

Meisselix

#606
Lainaus käyttäjältä: konenikkariKarsta syntyy, aina, korkeissa lämpötiloissa palavasta öljystä.
Mistähän sitä öljyä oikein pääsee sinne kun ohjurinkumit ja pytty/mäntä/renkaat on 100% kunnossa? Ilmeisesti valskaa renkaista kuitenkin jonkin verran.

Lainaus käyttäjältä: joni_k...osa on löysiä venttiilivarteen,toisissa kumiseos on selvästi kovempaa.

Tuo on hyvä hypoteesi  :) Täytyypä asiaa tutkiskella tuolta kantilta. Epäilisin että pehmeämmät on tiiviimpiä  ???
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Nuukailija

Pienkonebensiiniä, niin ei tule karstaa, raivaussahassa käyttänyt tuota ja mäntä on kirkas kuin uutena, ei tule sitä hiilikarstaa.

Seokset joutuu tietty säätämään uusiksi ja on se niin ihanan halpaa, liki 4 euroa litra, mutta karstoittuminen ei tule ongelmaksi.

joni_k

Kalliiksi kilometrit tulee tolla ellei lantraa perus 98lla.

konenikkari

#609
Minun mielenkiintoni aina herättää, polttoainekeskustelut.
Nuukailijan raivaussaha liennee kaksitahtinen.
Ei ehkä suoraan  voi verrata nelareitten karstanmuodostukseen.
Mutta tuosta tulee mieleen, pienentäisikö pieni määrä,laadukasta 2T öljyä käyntilämpöjä, nelarissakin.
Jos karstaa muodostuu nelarin polttoaineesta, se yleensä on polttoaineessa olevaa palanutta rikkiä,
jota ei polttomoottorissa kannata,energiasisällöstään huolimatta, polttaa.
Rikin palamistulokset ovat öljyn joukkoon joutuessaan, voimakkaasti syövyttäviä, ja poistavat öljyn voiteluominaisuuksia.
Jos seos on laiha, moottori kuumuu ja polttaa öljyjänsä, jos seos on liian lihava se huuhtelee pois sylinterin seinämistä, öljyt.
Siis todella tärkeää on 4T moottorin kestävyyden kannalta että seokset kaikilla kierroksilla ovat tarkalleen oikeat.
Noita pienkone bensoja vois joku oikeesti tutkia, mutta koska markkina on niin pieni, ei suuria valmistajia kiinnosta.
Lähes kaikissa pienkoneissa kun, esim saastuttamiseen, enemmän kuin esim katalysaattorit vaikuttaa se, toimiiko moottori optimisti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Pari tankillista ajeltu Putinin pensoilla ja hyvin kulkee. Lieneekö viinattomuus syynä, mutta joutui vaihtamaan suuttimen pari numeroa pienemmäksi?

joni_k


Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.09.17 - klo:12:52
Minun mielenkiintoni aina herättää, polttoainekeskustelut.
Nuukailijan raivaussaha liennee kaksitahtinen.
Ei ehkä suoraan  voi verrata nelareitten karstanmuodostukseen.
Mutta tuosta tulee mieleen, pienentäisikö pieni määrä,laadukasta 2T öljyä käyntilämpöjä, nelarissakin.
Jos karstaa muodostuu nelarin polttoaineesta, se yleensä on polttoaineessa olevaa palanutta rikkiä,
jota ei polttomoottorissa kannata,energiasisällöstään huolimatta, polttaa.
Rikin palamistulokset ovat öljyn joukkoon joutuessaan, voimakkaasti syövyttäviä, ja poistavat öljyn voiteluominaisuuksia.
Jos seos on laiha, moottori kuumuu ja polttaa öljyjänsä, jos seos on liian lihava se huuhtelee pois sylinterin seinämistä, öljyt.
Siis todella tärkeää on 4T moottorin kestävyyden kannalta että seokset kaikilla kierroksilla ovat tarkalleen oikeat.
Noita pienkone bensoja vois joku oikeesti tutkia, mutta koska markkina on niin pieni, ei suuria valmistajia kiinnosta.
Lähes kaikissa pienkoneissa kun, esim saastuttamiseen, enemmän kuin esim katalysaattorit vaikuttaa se, toimiiko moottori optimisti.

Palaminenhan on jokseenkin epätäydellistä aina ja epätäydellisestä palamisesta tulee nokea, joka mielestäni sitä mustaa töhkää kerryttää moneen paikkaan. Osansa sitten tietty öljylläkin, mutta tätähän voi testata ottamalla uuden tulpan ja ajamalla tankillisen pienkonebensiinillä.

Raivuri on tosiaan 2 tahtinen, 50 kuutioinen, iso ero savun määrässä, vaikka lisään pienkonebensaankin vähän 2t-öljyä, niin perinteisellä bensalla savuaa kovasti ja mustuu mäntä että tulppa.

Miksi pienkonebensasta ei sitten tule nokea on viisaampien arvailtavissa.

Joskus skootterillakin ajoin pienkonebensalla, kun loppui perinteinen eikä muuta ollut saatavana, muttei tullut tutkittua sen tarkemmin miten karstaa tuli. Toki 4t versiota pienkonebensasta käytin skootterissa, ruohonleikkuria olen käyttänyt kyllä 2t bensallakin, muttei se oikein anna tehoja ulos, verenimijät pysyvät kylläkin kaukana :)

openflow



Ihme alkoi hyytymään kesken ajon ja lopulta ei kulkenut kun 20 km/t. Tuntui kun sytytys olisi kymmeniä asteita myöhässä, ja sitä se tutkimisen jälkeen oli. Magneeton mutteri ilmeisesti ollut löysällä ja sutaissut tyhjää. Lopputulos kampurasta lähti sentin palanen sekä kiila säpäleinä. Ei auta kun kampuraa hitsata ja katsoa mitä tulee. Täytynee kokeilla myös onnistuisiko kiilan valmistus pultista työstämällä.

konenikkari

Todella ikävältä näyttää, tosin kiilan tarkoituskaan ei ole pitää vauhtipyörää paikassaan.
Vauhtipyörän kartio kyllä pitää paikkansa kunhan kartio on virheetön,
kiilan tarkoitus on vain lukita vauhtipyörä oikeaan paikkansa, kuten havaitsit ei kiila pelkästään mitään voimia kestä.
Mutta tuon vaurion kun tietää on vastaisuudessa vaikea luottaa ko. kiinnitykseen, ja lähteä rautaperse ajoihin.  ::)
Kun saat molemmat akselin sekä vauhtipyörän kartiot puhtaaksi, todennäköisesti kestää ajaa,
kunhan kiristät mutterin oikeaan momenttiinsa.
Mielenkiinnosta, joskus kiinnitin vauhtipyörän kokonaan ilman kiilaa, oikeaan paikkansa, hyvin pysyi.
Idean sain debin moposta jossa ensiövedossa oli kiilaura pelkästään akselilla, eikä kiilaa ollenkaan.
Niissä laitteissa on ongelmana, jos on jotain erikoisia lämmönvaihteluita,tai vaihteisto menee lukkoon,
tahi teini polttaa kumia
ratas menee niin helvatan piukkaan ettei tahdo irrota kirveelläkään, eikä sorkkaraudalla eikä rautakangella  ::)
Mutta on siihenkin jo konsti keksitty  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)