Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Coastside

#570
Niitä olen nähnyt 42 ja 44 mm. Varmasti. Noissa kokoluokissa on aika hiljaista. Ja se hylsyn reunaviiste täytyy poistaa. Rälläkkä tai pari tuntia hyvällä viilalla. :) ;)

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Hylsyt-sovittimet-ja-jatkovarret/Irtohylsyt-12-2000016672/ Suurin 32 mm.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#571

(Mulla on kaikissa 38mm)

Scooteristi

Eli monen kokoista tuntuu näitäkin olevan. Siinä yhdessä videossa, jossa kaveri käytti jakoavainta, se tais puhua 46 millisestä. Noista bilteman jakoavaimista löytyy kyllä suht edullisesti...samoin motonetin. Bilteman 15 tuumanen näyttää avautuvan 45 milliin, eli se ei ihan riittäis sen videon perusteella kaikille muttereille. Motonetissä näyttäis olevan ihan polkuhintainen 12" jakari, jossa muka avauma 47mm. Taidan ajaa muutaman kilometrin pidemmälle ja käydä motonetissä.

E: Tuo Bilteman jakari on 15.99 ja Motonetin 10.50...eli saa siinä reilusti naftarahatkin vielä  :)

Coastside

Sama noiden takavarien huollettavuuden kanssa. Joku filkka neuvoo kuinka se avataan. Itse en ole saanut auki yhtään niistä monista joita yritin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani


jwalk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.05.16 - klo:11:08
Sama noiden takavarien huollettavuuden kanssa. Joku filkka neuvoo kuinka se avataan. Itse en ole saanut auki yhtään niistä monista joita yritin.
Kaikki on mulla auenneet, tosin kokemusta vain useammasta kiinalaisesta ja parista Taiwanilaisesta. Lieneekö sitten ns. "merkkimopoissa" kovinkin erilaiset?

openflow

Lukkopihdit ja vasara. Tällä yhdistelmällä lähtee takavarin mutteri auki ilman ruuvipenkkiä.

Joissain ihmeissä takavarin hylsy on hyvin tiukka, ja siihen apuna vasara ja muutama talttapäinen ruuvari. Ruuvari lyödään vasaralla hylsyn alle ja sitä kautta murjotaan irti.

Coastside

Yhdessä oli prässätty lukitus reunaan. Toista joka näytti suoralta, hakkasin taltan kanssa saamatta milliäkään rakoa. Kuumentaminen jäi kokeilematta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Nuukailija

Höh, minä kävin IKH myymälästä konehylsyn, en muista oliko 42 vai 44mm, sovittimella räikkään kiinni, kyllähän noita on, mutta tosiaan taisi olla 3/4" tai jotain vastaavaa se vääntiö, josta sovittimella sitten 1/2" kokoon taisi tulla, en nyt ihan 100% varmaksi muista noita räikkien vääntiöiden kokoja miten ne taas meni.

Niin tai pulttipyssyllähän minä ammuin takavarit auki, kiinnilaittaessa tietty pitää olla huolellinen ja kannattaa onnistua :D

Mullakin oli joku takavarin hylsy tiukassa, jonkinlainen tuurna oli, jolla koputtelin pikkuisen kerrallaan tasaisesti hylsyn jokaiselle puolelle ja pikkuhiljaa se nousi sitten ylöspäin, aikaa meni paljon, yhdeltä reunalta jos liikaa yrittää kerralla se saatta hirttää vaan pahemmin kiinni.

Pallonivelen ulosvetäjiä on sellaista haarukkamallia, joka lyödään samantapaiseen väliin kuin hylsyn ja takavarin välikin on, sopivalla mitoituksella tehty haarukkamalli auttaisi tiukan hylsyn ulosvedossa, linkissä kuva moisesta.
http://www.virtasenkauppa.fi/pallonivelen-irroitushaarukka-29x350mm-gedore-9476

Toki ilmankin pärjää, vaatii malttia kylläkin.

jwalk

Helkama hukkas kipinän. Ei kai muuta, kuin yleismittari kouraan ja ihmettelemään. Voisi vaihtaa samantien tuoreemman johtosarjan, onhan tuo nykyinen jo yli 16000km kuraa ja tärinää saanut.
Viduttaa eniten toi katteiden purkaminen, aina joku kiinnike rusahtaa, korkkaa.. >:(

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 30.06.16 - klo:14:18
Helkama hukkas kipinän. Ei kai muuta, kuin yleismittari kouraan ja ihmettelemään.
Mulla on akkukotelossa toinenkin cdi boksi. Lähinnä se jäi sinne sen takia kun kokeilin eri bokseja ajossa niin oli nopea vaihtaa liittimet toiseen. Näin se toinenkin boksi sitten vain jäi hiukan vahingossa sinne varalle. Vielä jos olisin fiksu, niin tekisin varajohdotuksen sytkälle. Eli muutamia liittimiä vaihtamalla, sytkällä olisi ehjät johdot. Virtalukolle menevä lisäsammutusjohto ei olisi välttämätön, sammuun mopon kyllä saa.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 30.06.16 - klo:14:18
Helkama hukkas kipinän. Ei kai muuta, kuin yleismittari kouraan ja ihmettelemään. Voisi vaihtaa samantien tuoreemman johtosarjan, onhan tuo nykyinen jo yli 16000km kuraa ja tärinää saanut.
Viduttaa eniten toi katteiden purkaminen, aina joku kiinnike rusahtaa, korkkaa.. >:(

Tämän ongelman voi korjata ajelemalla hiekkateillä riittävästi, ei mene kauaa, kun ei tarvitse purkaa niitä katteita remonttia tehdessä. Tuo ns. jousitus tekee sitä, että etenkin kylmemmällä kelillä kun päästelee menemään, ravistaa se tärinä kaikki katteiden kiinnikkeet rikki.

Hienosti kyllä Kiinalaiset osaa tehdä muovia, joka on heikompaa kuin lasi ja alumiiniä, joka on heikompaa kuin muovi.

jwalk


tohveli

Heipä hei.

Mikä lienee kiinan skopojen peräpään rattaiden hammasluvut?
En jaksais avata koppaa ihan vaan tarkistaakseni.

10 tuumanen takarengas.

konenikkari

#584
Lainaus käyttäjältä: tohveli - 03.07.16 - klo:13:48
Heipä hei.

Mikä lienee kiinan skopojen peräpään rattaiden hammasluvut?
En jaksais avata koppaa ihan vaan tarkistaakseni.

10 tuumanen takarengas.

Melko tarkasti määritelty on kysymyksesi, silti en kykene vastaamaan  ::)
Jaksaisit ny !
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)