Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

ernski

eile ku irrotin fudesta peiliä ni se tappokatkasintsydeemi meni kahti :) ja se on metallia ,ei hyvää päivää

kekra

#181
Summasin tänään viat mitä omassa kiinalaisessani on ollut sitten ostopäivästä heinäkuu 2006. Kilometrejä takana reilut 10 000km. Huollot olen siis tehnyt itse.

- Imukaula hajosi jo 2 viikon jälkeen (28e)
- Bendix meni uusiksi (15e)
- Varin rullakuppi ja tappi uusiksi ( 45e)
- akku sökö ensimmäisen talven jälkeen ( 45e)

Siinäpä ne viat sitten onkin. Kolme kesää nyt ajeltu. Toisin sanoen pakollisiin hankintoihin on mennyt rahaa 133e. Halvemmallakin olisi päässyt jos olisi tyytynyt halppisakkuun mutta ostin suoraan laatuakun. Myöskin rullakupin olisi saanut halvemmalla mutta päätin sijoittaa Narakun "virikuppiin".

Tekee kesälle ~45e. Ei paha. Kaikkea "ylimääräistä" on tietenkin tullut osteltua mutta ne eivät ole olleet mitään pakkohankintoja. Ilmankin olisi pärjännyt.

Loppukaneettina voi todeta että kyllä kinuskit hintansa haukkuu. Ainakin omalta kohdaltani.

Coastside

#182
Zonerin 3500 km kesän vikaosasaldo on kaksi hihnaa 35 ekee ja tiivisteet 20 ekee kanteen ja koppaan ja sytytystulppa 7 ekee. Työkaluihin meni enemmän, mutta ne käy muuhunkin.
Bensaan meni huntti. Vakuutus 137 ekee.

Vikalistassa on sähköryyppy ja toinen jarruvalon katkaisia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juhiz-_

Mulla olis omassa baotianissa pikku ongelma.. :|
Ei kulje eikä kiihdy mihkään ja jokaisesta mahdollisesta paikasta ettiny kurit mutta ainoa mitä olen löytänyt on ilmanputsarissa,
Sähkönenkin rajotin katkastu. Että tiätääkö kukaan mistä niitä kureja löytäis, alkaa meinaan toivo loppua ton osalta.
Ei käynnisty kunnolla( Kipinää antaa) lupailee vaa mutta pyörii tyhjää kokoajan,
Mikä kannatin käy kun aattelin ostaa Crossi tangon, mistä voi ostaa /tilata

Kilometrejä on noin 10tuhatta km en varmaksi voi sanoa koska mittarin vaijeri on vähänväliä rikki
Suutin on 100

Uutta osaa on suunnitteilla:
http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=23046
http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_813_1352&products_id=15951
Minkä kokonen kaasari pitäs ostaa noitten kans?

Taikka sitten: http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=72571


Ja niin malli oli Baotian BT49QT-12 -07
Baotian BT49QT-12

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Juhiz-_ - 14.09.08 - klo:16:01
Mulla olis omassa baotianissa pikku ongelma.. :|
Ei kulje eikä kiihdy mihkään ja jokaisesta mahdollisesta paikasta ettiny kurit mutta ainoa mitä olen löytänyt on ilmanputsarissa,
Sähkönenkin rajotin katkastu. Että tiätääkö kukaan mistä niitä kureja löytäis, alkaa meinaan toivo loppua ton osalta.
Ei käynnisty kunnolla( Kipinää antaa) lupailee vaa mutta pyörii tyhjää kokoajan,
Mikä kannatin käy kun aattelin ostaa Crossi tangon, mistä voi ostaa /tilata

Kilometrejä on noin 10tuhatta km en varmaksi voi sanoa koska mittarin vaijeri on vähänväliä rikki
Suutin on 100

Uutta osaa on suunnitteilla:
http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=23046
http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_813_1352&products_id=15951
Minkä kokonen kaasari pitäs ostaa noitten kans?

Taikka sitten: http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=72571


Ja niin malli oli Baotian BT49QT-12 -07
juuri ne osat joita olen halunnut jo pitkän aikaa :P. olis erimakeeta ajella 90cc koneella, multivarilla ja/tai tehoputkella ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Siirsin Baotian ketjuun, jossa se sopiii paremmin keskusteluun, vaikka yhteneväisyyttä muihin on. Jatketaan siellä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Kenelläkään vinkkiä mistä saisi tilattua venttiiliohjurin kumit "järjelliseen" hintaan. Kaasalaisen hinnat kuulostavat lähinnä vitsiltä.

http://tmi-janikaasalainen.com/product_info.php?cPath=27_198_390_392&products_id=3595

Kenzy

Näiden kiinalaisten varaosien hinnat on pompannut taivaisiin kysynnän kasvaessa,  usein menevät osat, kuten magneton osat, kaasuttimen alipainekalvot sun muut on aivan kiskurihintaisia, missä vaan. En pysty ymmärtämään miten esim. magneto + kaasarin kalvo voi maksaa yhteensä 110 euroa mopoon, joka on uutena maksanut 499 euroa.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

kekra

Juu, melkoisella katteella näyttävät myyvän, onneksi ei ole pakko ostaa. Aina löytyy jostain järkevämpään hintaan, yleensä ulkomailta.

Periaatteestakaan en ala kyllä maksamaan 9.50e yhdestä hikisestä kuminpalasta, varsinkin kun pitää ostaa kaksi  :-[

openflow

Kävisköhän jonkun monkeyn tai vastaavan venttiilin kumit näihin ihmeisiin. ~10â,¬ pienestä kumitötsästä  on aika älytön summa.

karkulainen

Sanokaapas tämän toimintatarkoitus.
Tuo siis liitetään öljyntäyttö paikkaan ja katteitten sisälle turvaan, ja päälle suodatin?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Käsitin toiminnan niin että se imun alipaineella tekee kammioon alipaineen, joka ohentaa ilmaa ja vetää myös mäntää alaspäin ja tiivisteiden vuotaessa paskaa sisälle.
No kun se alipaine tuotetaan työkierrolla itsellään, niin mielikuvitukseni ei hahmota, mitä kumman etua siitä on?

Halpa keino pitää kammion vastuksia pienempinä, on käyttää pientä öljymäärää, muttei liian pientä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Usko55

Minusta tuo on hölöpönpölöppöö, jotta mäntä liikkuu vapaammin...hehehehe...
Ja työkierron alipaine ei tee alipainetta kampikammioon...
Kampikammiossa on yleensä ylipainetta hiukan, mikä johtuu "ohivirtauksesta"...
Siksi moottorissa on huohotin, jotta se ylipaine pääsee pihalle.
Useimmissa nykymoottoreissa huohotus on ohjattu silleen, että se menee moottoriin takasin palamaan, saastemääräysten takia.
Tällainen huohotinputki saattaa olla liian ahistava, ja kun se moottori voi työntää vesihöyryä, ja sitte se pakkasella jäätyy se huohotinputki tukkoon. Ja silloin tulee paljon ylipainetta, ja se saattaa työntää öljyt pihalle esim. mittatikun reijästä. Tai pahimmassa tapauksessa se ylipaine saattaa pullauttaa kampikammion stefat pois paikaltaan.
Tuon naraku-huohotinputken tarkoitus on päästää kone vapaammin huohottamaan sen putken ja suodattimen kautta. Jotta ei tuu liikaa ylipainetta kammioon.
Tää on siis mun käsittääkseni, korjatkaa jos olen väärässä.


karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

pattery_

Lainaus käyttäjältä: Hemmo - 02.06.08 - klo:18:49
Nightfly ehkä sekoittaa kierrostenrajoittimen sekä elektronisen nopeudenrajoittimen keskenään ? Jälkimmäisessä menee piuha takavariin josta se vaikuttaa nopeuteen takavarin kierrosten perusteella.
Ai kiinalaisissa voi olla kumpikin? Olisiko kuvaa tai vastaavaa pistellä rajottimien kohdista ja CDI Boxin johdoista, itselläni on boxissa vaan 5 piuhaa vaikka 6 siihen saisi, ei se kyllä pätki eikä semmosia, eikä myöstkään kaasarissa ole tappia ja ihan vakiona siis ostettu ja ei missään ole mitään rajoitinta, mittarin mukaan kulki 67 sillon mutta nyt se kulkee enää 35 :D huonoista kaasuttimen säädöistä johtuen.. Ostan kyllä kevyemmät rullat ja säädän kaikki uudelleen, mistä kannattaisi isompi suutin tilata ja mistä tietää minkä kokoinen siinä nyt on paikallaan?