Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Jeps, joskin isken takavasemmalta vasemman koukun ja sanon että bendixin puslat on oikeasti liukulaakereita ;)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 09.03.15 - klo:18:24
Jeps, joskin isken takavasemmalta vasemman koukun ja sanon että bendixin puslat on oikeasti liukulaakereita ;)
Nokkelaa..Sucker puncher!
Joojoo, onhan nokassakin laakerit, juu

-Zone-

Se vain ei olisi kuulostanut riittävän näsäviisaalta kuten ei sekään että kiertokangen alapään laakerin ohella takavariaattorissakin on neulalaakeri.  :P
Mut kaikenkaikkiaan näissä on kyllä rakenne äärisimppeliä ja halusi tai ei se tekniikka tulee kyllä kiinanropposen omistajalle ennen pitkää tutuksi. Väkisinkin  ;D

Nuukailija

Nokan laakerit tulee arvatenkin nokan mukana ja niitäkään ei sitten 'lasketa' :)

Jos virivarasta saa 3x laakereita laatulaakereiden hinnalla, niin ehkä niitä kannattaa ainakin kokeilla se pari sarjaa, ostaa sitten kunnollisen, että tulee harrastus hintoihinsa, voihan ne tietty tuurillaan kestääkkin, mutta laakereissa se hinta tuppaa olemaan suhteessa laatuun.

Vastahan sieltä reilun 300 paketin tilasin varaosia, joten sama kai tuo vähän lisää tilata, halpaa tämä säästäminen...

Se variaattorin holkki on muuten myös liukulaakeri :D

jwalk

Eiköhän nuo virivarin laakeritkin pelaa, kunhan kunnon öljyt on, ei mitää Mr. Hulkin tavaraa ;)

-Zone-

Edellisellä vetelin 20 000km tehtaan sinne lyömillä laakereilla ja totta puhuakseni sinne on vaihdettu kerran öljyt silloin joskus useita vuosia sitten. Koko paska maksoi 499€ uutena kun oli tarjouksessa ja ketjuun liittyneet välikädet teki silti vielä varmasti voittoa joten tuskinpa kiinalainen sinne kaikkein parhaita laakereitakaan on mennyt lyömään. Luultavasti ihan samoja mitä viri ja vara roudaa kiinasta. Vieläkään se perä ei ole loppu kun koneen varakoneeksi jätin. Eli tuurilla kiinalainenkin on saattanut vahingossa joskus saada tehtyä jotain kestävääkin. ;)

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 09.03.15 - klo:19:11
Eiköhän nuo virivarin laakeritkin pelaa, kunhan kunnon öljyt on, ei mitää Mr. Hulkin tavaraa ;)

7200km kesti, kun joku edellinen omistaja oli jotain Hulkin tavaraa laittanut, toiset ajaa alkuperäisellä variaattorin remmilläkin pisempään.

Niin se laakerin kestohan riippuu myös asennuksesta, millainen päivä siellä kiinan tehtaan linjalla sattuu olemaan voi vaikuttaa myös.

Tietty käyttökin jotain merkkaa, kytkinakselissa on vähän korroosiota, ehkä tuo on nähnyt kosteuttakin sitten jossain vaiheessa, että ei tuota aikaista laakerivauriota voi oikein suoraan laittaa Kiinan poikien ja tyttöjen syyksi tässä(kään) tapauksessa.

Eräs tuttava hyvin vakaasti oli sitä mieltä, että näillä kiinanmopoilla ajaa hyvässä tuurissa sen 10 000km, kuulemma on joskus ihan läheltä nähnyt purkaamolla moisen, että niin vakaalla asiantuntemuksella jotkut ovat valmiita lyttäämään kaikki kiinanmopot, mulle taas tulee sellainen, että jos joku pääsee 20 000km, niin kyllä sillä pitää päästä vielä pisemmälle :D


-Zone-

Kun mä ostin ton edellisen niin ajattelin että jos se pysyy 10 000km nipussa niin se on hyvä. Tuohon 20 000km on tehty monta remonttia mutta perään ei siis ole tarvinut koskea. Muutaman kerran tien päällekin sillä on jääty, joskin aina ollut sikäli tuuria että pisin työntömatka oli 3km. Olisin sillä runnonut menemään enemmänkin mutta kun nykyinen löytyi 2000km ajettuna 160€ hintaan niin ei tarvinut kahta kertaa miettiä ja purin entisen varaosiksi.

Nuukailija

Mitenkäs näiden Kiinalaisten mallien yleisimmät syyt tielle jäämiseen, onko sitä koskaan kartoitettu sen isommin?

pekpel

Mulla hihnan katkeemiseen kunnes hankin työkalut joilla tienpäällä vaihtuu hihna.
Seuraavana renkaan puhkeeminen joka sekin hoitui oikeilla tarpeilla.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jwalk


-Zone-

Mulla oli syynä bensahanat (kunnes lopulta vaihdoin manuaalihanaan) ja hihnan katkeamiset ja tietysti juuri silloin ei ollut työkaluja mukana. Enää en lähde edes kauppaan jos työkalut eivät ole mukana. Tuosta tulikin taas mieleen että kun foorumilla on uusia tulokkaita että hätätapauksessa kinkin 4T koneesta saa etuvariaattorin lukittua kiintoavaimella. http://www.mediafire.com/watch/yhbybjbdexdk1j0/139QMB-CVT_x264.mp4

janilini

Minkä kokonen laakeri on kiinan 50cc skopan lytkinakselin kytkimenpuoleinen laakeri ?

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: janilini - 23.04.15 - klo:09:59
Minkä kokonen laakeri on kiinan 50cc skopan lytkinakselin kytkimenpuoleinen laakeri ?
Siis se neulalaakeri vai se kytkimen kuulalaakeri vai perän kytkinakselin laakeri ? Ja oletan että kyse on 139QMA/B

janilini

Siis se kytkinakselin laakeri mikä on perässä sisällä