Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

kekra

Kyllähän vakiopytyllä selvittää ns. normaalimäet ylös jotenkuten mutta kun vastaan tuleekin sellainen kilometrin mittainen mäki joka jyrkkenee vielä loppuaan myöten niin polkupyörävauhtia sen joutuu lopulta puskemaan ylös.

Noita mäkiä täällä riittää vaikka sinne etelän maalikyliinkin jaettavaksi. Olisin varmaankin tyytynyt vakipyttyyn jos asuisin jossain pääkaupunkiseudulla.

Käsittääkseni pitää olla vähintään 250cc moottori alla ennenkuin tuollaiset mäet voi ajaa huolettomasti ylös. 125 skootterikin tuppaa hyytymään.

Coastside

Täällä 50 m korkea mäki on jo suuri. Kun on polkenut niitä 10 kmh, niin mopon 35 tuntuu vauhdikkaaltakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

joutsasta kun mennään jämsään päi on vaaruvuoren nousu, ja se kyllä erottelee mopot toisistaan. :o Aeroxikin jaksoi sen mennä hikisee 40kmh puolivälissä ja lopussa olisi kovakuntoinen fillaristikin polkenut ohitse.. :D Vireinä ainoastaan porattu pytty sekä jäykempi vp-jousi sekä kevyemmät rullat ja tehari.. Toisin päin ajaessa sitten mentiinkin aika haipakkaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kekra

Vaaruvuoresta olen minäkin kuullut, taitaa olla todellakin melkoinen mäki  :-\
Joku kertoi toisessa topiikissa että oli käynyt Puijon tornilla mopollaan eikä toista kertaa lähde he he..

Mulla olisi yksi mäki "kynittävänä" ihan tässä lähellä ~50km päässä. Kerran olen sen ajanut alas ja vauhtia piti toppuutella kun mittari näytti 80km/h. Olisi mennyt paljon lujempaakin mutta kun välitykset loppuu kesken. Pitää varoa ettei alakerta hajoa. Mäki ei ole mikään pitkä mutta sitäkin jyrkempi. Tänään kun on niin kaunis ilma niin voisi ottaa digikameran mukaan ja käydä ottamassa uuden "päänahan". Jos sitä nyt päänahan ottamiseksi voi sanoa kun kahtakymppiä joutuu jurruttamaan ylöspäin.. Kyllä on tehoton mopo vielä 80cc pytylläkin..  >:(

Pommi

http://www.youtube.com/watch?v=fZZ4LoTe-60 tossa video omani kiihtyvyydestä ja kulusta.. Kuvattu tasasella tiellä, matkaa en kattonu ja tuulta ei ollut yhtään. Vireinä kaasarin tappi pois ja 5,1 gr. malossin rullat.

Kenzy

Tuota luokkaa tuo meidänkin banskun kulku on ollut parhaimmillaan, nyt tuntuu, että tuo hihna jarruttaa menohaluja varsinkin kiihdytyksessä aika hurjasti. Toivottavasti ens viikolla asia korjaantuu...
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Pommi

Jep, tosiaan mullakkin meno tossa vähän hidastunut kuluneen hihnan takia.. Sitä uutta pitäis alkaa tilailemaan jostain..

kekra

Noista mittarilukemista ei oikein saa selvää. Tuo ylin taitaa olla 80km/h? Elikkä pommilla kulkee ~65km/h mittarin mukaan? Oikea vauhti ~55km/h tai jotain sinnepäin. Ihan hyvin "vakiomopoksi"  :P

Kiihtyykin jokseenkin tasoihin mun skoden kanssa vaikka mulla on viripytyt sun muut. Paljonko tuo sinun moposi painaa? Entäs itse?

Mun Tyscon painaa 106kg ja itse suunnilleen saman verran.

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: Pommi - 07.09.08 - klo:17:36
Jep, tosiaan mullakkin meno tossa vähän hidastunut kuluneen hihnan takia.. Sitä uutta pitäis alkaa tilailemaan jostain..
Joo, mulle tulossa sieltä ameriikoista ilmeisesti hihna, ilmottelen toki heti, kun sen saan käsiini. Jos se on toimiva, tilaan itselleni ainakin varahihnan vielä lisäksi, joten voidaan tilailla siihen samaan rytäkkään useempikin hihna. Viikko sitten tilailin, pitäisi kaiken järjen mukaan olla alkuviikosta perillä.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Coastside

Tuohon nopeusmittarin kuvaamiseen on hyvä panna tuollainen sekunttia vilkkuva digikello tai oikea sekkari, jotta näkee ettei ole editoitu.

Mittarivirheen toteamiseksi voisi asettaa tielle vaikka talouspaperinauhat 50 tai 100 m välein ja kuvata niin että mittari ja tietä näkyy samaan aikaan. Matkan mittaa vaikka talousnarulla, jonka mittaa kiertämällä kahden metrin välein olevan naulan ympäri. Kelaa sen siten että se ajaessa purkautuu venymättä. Tolpanväli taitaa olla myös 50 m.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Martti Aitolehmä

#175
Lainaus käyttäjältä: Pommi - 07.09.08 - klo:16:39
.............Vireinä kaasarin tappi pois.....


Öh......mikä on se kaasarin tappi :-[



No öh.....sehän on siis tämä


Miten pitkä toi tappi on? Ehkä mulla vika on siinä.

Kinkster

Muistaakseni 17mm.
Itse lyhensin tapin reunan korkeudelle (12mm) mutta asialla ei ollut mitään vaikutusta yhtikäs mihinkään.

Pommi

Joo, mittarin mukaan kuljetaan semmosta kuuttaviittä paikoitellen vähän reilu ja mitä gps:ään mittasin, niin kun mittari näytti 67, niin gps näytti 61. Eli kun mennää mittariin 65, niin varmaan semmosta +-60km/h oikeeta nopeutta. Mopo painaa ehkä jotain 85-90 kg? Ite painan semmosta 65kg. Ja vireinähän ei muuta ollut kuin 5,1gr rullat ja kaasarin tappi kokonaan ruuvattu pois. Elektronista rajoitinta tossa ei ollut ostettaessakaan, vaikka sen liitin kyllä löytyy katteitten sisäpuolelta. Onpa outoa, että kiihtyvyys on samaa luokkaa viripytyllä kuin vakiolla, vaikka moposi painaakin enemmän kuin omani ja itsekin painat enemmän kuin minä. Voisi jossain vaiheessa ostaa kokeeksi tuollaisen Malossin violetin/liilan vp-jousen jota näihin muuten vakioihin fudeihin on suositeltu, joillakin on ''auttanut paljonkin'' kiihtyvyydessä, ja joillakin ei ole ollut mitään eroa alkuperäiseen. Noh, se siitä sitten, voisi jossain vaiheessa käydä kuvaamassa uuden videon, missä näkyy liikkuva tie ja vaikka joku valkoinen viiva, josta näkee ettei pätkää ole editoitu. Ja vaikka voisinkin editoida, niin uskokaa tai älkää, ei mulle niin paljoo merkkaa se mun mopon huippunopeus, että mä siitä kuvattua videota alkaisin editoimaan :D.

ernski

jos myisin 2500 ajetusta fudesta nää osat 150 eurolla ni lähtiskö alihintaan

moottori,kaasari,pakoputki,sytytyspuola,cdi,startin rele,virtalukko,käynnistysnappi

kaikki hyvässä kunnossa ja toimivia,kone on vakio

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: ernski - 08.09.08 - klo:23:25
jos myisin 2500 ajetusta fudesta nää osat 150 eurolla ni lähtiskö alihintaan

moottori,kaasari,pakoputki,sytytyspuola,cdi,startin rele,virtalukko,käynnistysnappi

kaikki hyvässä kunnossa ja toimivia,kone on vakio

kyllähän tuo on aika alhainen hinta, mutta mikäs minä olen mitään sanomaan, se on sinun moposi, tee sillä mitä haluat. muuten, haluaisitko myydä takavariaattorin?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.