Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

helkama sc-r

#495
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.05.14 - klo:11:15
15 v eivät yleensä omaa juuri minkäänlaista kokemusta ja kokeneiden juttelut lievittää asiaa. Se mitkä ohjeet kukin noteeraa on hänen päätöksensä. Toisekseen hölmöihin ohjeisiin tulee aina korjaus ilman hyökkäysmentaliteettia, joka itseäsi motivoi.

Minua motivoi se, että useimmat haluavat ajaa mopoillaan, eikä etsiä muiden ohjeilla aiheutettuja hankalia vikoja koko kesää.
Jään odottelemaan palautetta muilta keskustelijoilta, nähtäväksi jää, minne palaute mahdollisesti suuntautuu..

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 14.05.14 - klo:11:51
Pidetääs juttu taas asiallisena.  ;)

Miten niin taas, tarkoitatko, että mulla on ollut joskus asiallisiakin viestejä? 8)

Coastside

Kiinalainen matkamittari on  tarkka. 10 km matkalla, - 0,25 km. Nopeusmittarikin näyttää yli sen lain vaatiman 4 kmh. Tuli verrattua digimittariin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Daywalker-75

En jaksanut avata uutta keskustelua ko. kysymykselle, joten laitoin tänne.

Kuten tuolla toisessa ketjussa jo manailinkin baotianin maavaraa, niin kysymys siitä...
Käykö baotianiin millainen korokepala tuohon iskarin alle ja onko jollakin käytössä? Ainakin moposportilla on ihan julmetusti erimallisia paloja.
Muuttuukohan meno vieläkin epävakaammaksi?

http://www.moposport.fi/fi/korotuspalat/2548/dg?openGroup=2548
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

konenikkari

#500
Jos iskariin pistää korokepalan,
ei maahan kiinniottava keskituki nouse yhtään ylemmäs.
Omasta jouduin ottamaan keskituen kokonaan pois.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Daywalker-75

No voi pjaska. Siinä meni se timantinterävä suunnitelma..
Kiitti tiedosta.
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

Coastside

10" kiinalaisissa on pienet kallistusvarat, jalka raapii herkäsi maahan. Normaalissa ajossa se ei tunnu ja kun oppii roikkumaan niin harvoin se karahtaa. Se saa tavallaan miettimään kaarreajoa enemmän mitä suuremmilla varoilla tulee tehtyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#503
Tuossa uusimmassa classicissa oli se ärsyttävä summerirele vilkuissa. Piti vaihtaa vanhasta äänetön. Vanhassa on liitin releessä, uudessa on liitin johdon päässä. Eivät käyneet ristiin. Liitin on sama, samoin värikoodit, mutta ristiin ei releet toimineet. Molemmat releet oli ehjiä. En alkanut tutkiin releiden johtojärjestystä. Kytkentää muuttaen luultavimmin toimii mutta suoraan liittimen kytkemällä ei siis toiminut. Teippasin sitten vilkkureleestä summerin jesarilla umpeen eikä ääni enää juurikaan kuulu. Eteenkään kun kone käy.

Coastside

Eka leikkaamisen jälki 139qm  männässä. Aiemmin käytössä olleen koneen männän yläsyrjässä on helmaan saakka 2 cm leveydellä uraa. Mitään oiretta en huomannut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Nuukailija

Jokuhan voisi kuvitella, että käytetyn kiinanskootterin hankkimalla pääsee edullisesti mopoilussa alkuun.

Ei se niin mene, käytännössä lähes sama kuin ostaisi koko rakkineen varaosina, etenkin jos kaikkia työkaluja ei ole jo valmiiksi, mitä pura ja kasaa -sulkeisiin tarvitaan.

Perän laakerit Englannista reilu 60€ laatumerkkeinä, kotimaasta varmasti paljon enemmän.


jwalk

#506
Laadusta en mene takuuseen, vaikka ihan hyvää tavaraa olenkin kys. liikkeestä saanut: http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=383
Mut olet oikeassa. Pitää olla masokistista rassailijan vikaa kun näiden kanssa touhuaa. Viime keväänä ostin ton Soliferin rottelon 200 egellä, mut mitä on menny osiin ja työtunteihin sen jälkeen? En ole laskenu,enkä laske. Varmaa on,että olisin saanu kaupasta uuden tarjouksesta ja varmaan pari tankillista bensaakin. Mut mitä sitten? Tää rassailu kuuluu osana tähän mopoiluun,ei muijakaan valita niin paljon, ku et veisin samat rahat kulmakuppilaan

Coastside

Ei yksi pääsky kesää tee. Näiden laadun vaihtelu on se ongelma. Ääripäissä ajetaan vaan tai ei ajeta yhtää ja itketään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 09.03.15 - klo:06:44
Laadusta en mene takuuseen, vaikka ihan hyvää tavaraa olenkin kys. liikkeestä saanut: http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=383
Mut olet oikeassa. Pitää olla masokistista rassailijan vikaa kun näiden kanssa touhuaa. Viime keväänä ostin ton Soliferin rottelon 200 egellä, mut mitä on menny osiin ja työtunteihin sen jälkeen? En ole laskenu,enkä laske. Varmaa on,että olisin saanu kaupasta uuden tarjouksesta ja varmaan pari tankillista bensaakin. Mut mitä sitten? Tää rassailu kuuluu osana tähän mopoiluun,ei muijakaan valita niin paljon, ku et veisin samat rahat kulmakuppilaan

Nimenomaan noin se menee, kyllähän itsekkin hommasin tuon oman Soliferin ihan tietäen, että siinä rassattavaa riittää ja sehän on jotenkin terapeuttistakin, tiettyyn rajaan saakka ainakin.

ViriJaVaran laakerisetti taitaa olla moottorin laakerit, ei ilmeisesti perään? Oma haasteensa on löytää sitten sopivat, kun tuo kytkinakselin laakerihan on X eli koko poikkeaa normista. Koyo tekee 1mm leveämpää ja hintaa tulee siitä sitten vähän reilummin, olikos se lliki 3 kertainen hinta noihin standardimalleihin verrattuna. Olisi kai tuossakin voinut standardia laakeria käyttää, mutta olikos sitten jo Hondan GY6 moottorissa samalla tapaa epästandardia kokoa laakeri ja Kiinalaiset kopioi senkin 'ominaisuuden'?


Siinähän nämä hajoaa, jos ajelee vaan menemään, korjausoppaissa annetaan kuitenkin aika monelle osalle kulumiselle rajat, jossa osa pitäisi uusia, mutta aika harva taitaa käydä läpi noita kovinkaan tarkasti jos se mopo toimii.

Haaste on sitten tietää, että kuinka nopeasti se osa kuluu vaihtokuntoon ja siinä sitä vaihtelua varmasti sitten tuleekin.

Aika työmaa se olisi pistää kone osiin 500km välein, vaikke se hirmuinen homma olekkaan, niin kyllä siinä päivä vilahtaa iloiseen.

Sähköt on melkein välttämätöntä tehdä itse uusiksi, etenkin jos meinaa ajella muulloinkin kuin vain kauniina kesäpäivinä.

Positiivisena puolena on sitten se, että suhteellisen helppoa työskenellä näiden parissa, tietoa löytyy valtavasti, samoin osia on varsin mukavasti saatavilla ja kohtuullisellakin hintatasolla, etenkin jos tyytyy alkuperäiseen 'laatuun'.

Niin ja kai sekin on plussa, että tekniikka on niin simppeliä, jottei siinä rajattomasti ole noita vikapaikkoja, väistämättä ne loppuu aika pian kesken, kun pistää niitä kuntoon vähän paremmilla hiluilla / korjaten alkuperäisen suunnittelun tai kasauksen virheitä.

Materiaaliviat on sitten tietty vähän hankalampi juttu, mutta voittaahan jotkut lotossakin, voiko siinä muuta kuin toivoa onnea?

jwalk

Kyl noi varavirin laakerit on nimenomaan perään. Muita laakereitahan ei koneesta löydy, paitti kampparin laakerit. Ja nehän tulee kampuran mukana,kuten linkissä kerrottiin....