Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keewayn 2t skootteri ei käynnisty vaikka saa kipinää ja bensaa (sähköstartti)

Aloittaja Aahaapa, 20.06.16 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Aahaapa

Nonnii elikkäs mulla ois tällanen 2t kiinalainen ihme joka ei käynnisty vaikka saa kipinää ja bensaa ainakin kaasuttimeen asti. Mopo vähäsen hörisee ja lupaa muttei millään käynnisty. Oon laittanu bensaa suoraan männällekin. Uusi tulppa ja kaasutin puhallettu.
Se on välillä hyytyny ku ajaa ja jos vähä laittoi masinolia tankkiin niin on käynnistyny heti hyytymisen jälkeen muuten on kestäny joku 5-10min ennenkuin se on lähtenyt käyntiin



pekpel

Mittaas puristukset
Ja mopon historiasta olis kiva tietää enemmänkin..
Paljonko on ajettu ja koska kävi viimeks kunnolla
Voipi olla että vain kampiakselin stefat tarvis vaihtaa, mutta tuokin selviää vasta puritusmittauksen jäkleen..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jwalk

Kokeiles startata pidempään ja tuijottaa kipinää samalla. Hiipuuko kipinä?

PappaSkootteri

Komppaan Pekpeliä. männänrengas poikki, mittaa puristukset...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Palosella

Joo puristukset mittaukseen. 6 baria on ok. Jos on tyyliin 3 baria, niin luultavasti männänrengas poikki, tai pekpelin ehdottamat kampuran stefat.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 23.06.16 - klo:00:50
tai pekpelin ehdottamat kampuran stefat.
Ennenkin olen tämän linkannut, mutta ei kait yksi kerta pahaa tee. Ehtdottomasti suositeltava rakentaa tämmönen työkalu jos 2T moottoreita remppaa. Paljastaa stefavuodot ja esim pitääkö kampikammion keskisauma tai esim kannentiiviste tai sylinterin alapään tiiviste. https://youtu.be/ySu2NC1X7s4 Jos ilma vuotaa niin fairi-vettä voi suihkutella "kukkienkastelusumupullolla" tiivistyskohtiin. Näin näkee kuplimisesta missä vuoto on.

PappaSkootteri

Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

helkama sc-r


Palosella


jwalk

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 28.06.16 - klo:10:13
2-tahti pelin omistajan ehdoton hankinta 4-tahtihelkama.
No nyt kyllä,,, ;D 4-tahtihelkamalla itsekin ajelen juuh...

konenikkari

#10
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.06.16 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 28.06.16 - klo:10:13
2-tahti pelin omistajan ehdoton hankinta 4-tahtihelkama.

;D ;D ;D ;D

Ja mieluusti nelivena  ;D ;D ;D ;D
Ehkä näinkin, jään kuitenkin, toistaiseksi odottelemaan sitä 4T/3vena  ruiskulla varustettua (minarelli) vesijäähy soliferia
Ja valitsen suosittelijaksi helkama sc-r:n sijalle henkilön joka on omistanut useamman skootterin

"Koirille tekohampaat, et voi olla tosissas"
https://www.youtube.com/watch?v=OSYVpXhbxBQ
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)