Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

139QM (CVK kaasari) käynnistysongelmat

Aloittaja -Jarkko-, 12.04.10 - klo:20:40

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 29.05.11 - klo:17:00
Näihinhän liittyy aina polttoaineen ylipaineventtiili joka palauttaa tankkiin sen mitä kaasari ei ota vastaan...
Siisti idea on koska tuolla kaasarilla voi vaikuttaa seoksiin low ja high alueella, ainut miinus on että ei oikein tykkää kuin on / off asennoista pitkiä juoksuja eli välikaasu on tuiki tuntematon käsite näillä.
Ei ole kaikissa paluuletkua, vaan kalvo ei vain pumppaa sen jälkeen, kun paine on molemmilla puolin sama. Eli periaatteessa pumppu kytkeytyy pois päältä ja menee päälle kun paine-ero sen taas sallii. Sähkömoottoripumppujärjestelmissä tarvitaan toki paluuletku.

Jos vielä täsmennän, niin kaasari on mikroauton walbro, mutta toimintaperiaate ihan sama kuin sahoissa. Osakaasulla toiminta ei ehkä ole ihan ideaalia, mutta ei ole sitä edes skootterin vakio CVK:lla.

Sen lisäksi tuntuu ettei seoksia saa sillä kohdilleen edes ylhäällä, eikä alhaalla. ;)

pekpel

Oisko silti luistilortto se helpoin tie menestykseen?
AInahan voi laittaa pakopuiolen painetuuppauksen väliin ohuen metallikalvon tyyliin stetoskooppi, siitä ei enää lämmöt mene pumpulle.
Jotenkin vaan tuntuu että ekat viritykset ja kokeilut vois olla tuolla jarruputkisysteemillä helpointa tehdä. Tiedä sitten..
Ite laitettiin 26cc rc-auton kaasari minimoton 14hp vesijäähy koneeseen ja saatiin jopa toimimaan.. tarvi vaan säätää seoksia ja tehdä imukaula..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

#62
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.05.11 - klo:17:51
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 29.05.11 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.05.11 - klo:17:03
Sinolilla tai lamppuöljyllä voi testailla kaasarin toimintoja, joilla se aina huollon jälkeen kannattaisi kokeilla. Vuotava bensa on riskitekijä vaikka olisi huolellinen.

Vanhasta imukurkusta voi tehdä huoltotelineen ja sen lisäksi pullolle telineen. Kaasarin alle astia vuotojen varalta.
Sulla on siellä varsin mielenkiintoinen testauslabra ihan vaan työpöydällä.
Eli viskositeetin ja tiheyden mukaan mennään ja vertaillaan?
Niin noh, aikakin tiiviyden saa selville. Pitäisi saada imua jos aikoo testata toimintoja ja siihen taas toimiva moottori on helpoin koska voi tulpan väristä ja yleisestä toiminnasta päätellä kaasarin osuutta. Lamda anturikin olisi jotain.
http://www.fmioy.fi/ Myy mittaria joka ilmeisesti perustuu ledien etuvastussarjaan ja näin olisi helppo tehdä itse. Lamda tosin pyörii 1 V molemmin puolin ja ledien kynnysjännitteet on enemmän. Kaasarin hinnoilla tuonkin saa.

http://www.rbracing-rsr.com/rsrgauge.htm Saisi jopa stongaan josta ajon aikana seurailla seoksia. :)

http://diy-electronics-projects.blogspot.com/2010/07/lambda-probe-readout-for-carburettor.html Kytkentäkaavio ledinäytöllä
Ja jopa tuolla http://www.kolumbus.fi/mikko.esala/lambdasimpple.pdf

Näitä meinasin tekaista muutamia kun vaan anturit kaivan jostain, loppu onkin helppoa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

openflow

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 29.05.11 - klo:16:04
Oliskos arvon herroilla heittää ideaa, mistä ottaisi mieluiten vain imutahdin mukaan tapahtuvan painevaihtelun?
4t-kone pulssittaa imutahdin aikana jonkin verran ali- ja ulkoilmanpaineen välillä. Kokeile ensiksi jospa kävisi niin hyvä tuuri, että toimisi suoraan. Mikäli ylipaine on välttämätön, lähtisin huhotuksen kautta hakemaan jonkilaista viritelmää.

Kieltämättä olisi aika mukava säätää ruuvista seoksia, näissä skoottereissa kun tätä purettavaa riittä jotta kaasutin on kädessä.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 29.05.11 - klo:18:50
Näitä meinasin tekaista muutamia kun vaan anturit kaivan jostain, loppu onkin helppoa.
Kannattaa melkeinpä panostaa laajakaista lambdaan, vaikka onkin hintavampi. Ledinäytöt menee ajossa jotta näkee, että oikealla hehtaarilla kone käy. Itse moottorin säätövaiheeseen ei yleismittaria parempaa ole.