Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4t-kaasarin säätö 70cc sylinterille ynnä muuta...

Aloittaja kkossc2, 05.06.18 - klo:18:47

« edellinen - seuraava »

kkossc2

Tulppa oli ihan "pakasta vedetty", suoraan kaupan hyllystä.

Varastosta löytyykin 88 ja 90 kokoiset suuttimet, täytyy testata niillä.

Bensa tavallista 95 okt, öljynkulutuksesta en vielä tiedä, ajettu vasta reilu 90km. Ainakaan ei pakoputkesta tupruttele.

Puristuksia 10 kiloa. Onko normaali uudelle sylinterille?

Kansi on vanha. Enimmät karstat vain venttiileista raaputtelin. Tuumailin, josko venttiilit hioisin, mutta laiskuus voitti...


jwalk

Puristukset alakanttiin, jos mittaus on tarkka. Vakiokoneella 10,5:1
Vakiokansia ja 72cc pitäis olla lähempänä 12:1
Suosittelisin käyttämään 98 bensaa

kkossc2

Nyt laitettu 90 suutin ja heitetty ilmanputsariin tulevalla haitariletkulla "vesilintua".

Kulku parani hiukan, ottaa reilut 7600 kierrosta. Kierrosrajoitinkin alkaa ehkä jo vaikuttaa, eikä 4-tahtinen varsinaisesti enemmän kierroksia kaipaakaan... Saa olla toistaiseksi näin, kokeilen joskus myöhemmin tuota 88 suutinta.

Kaasarin toiminta ei kylläkään muuten ole ihan kunnossa. Nopeat kaasun lisäykset ja vähennykset aiheuttavat edelleen tuntuvan nykäyksen. Tuntuisi kuin kaasuläppä ja luisti ei toimisi samaan "tahtiin". Luisti reagoi ehkä liian hitaasti, jolloin seos muuttuu tilapäisesti liian rikkaaksi/laihaksi, tai jotain. Jollain ajatuksia tästä?

Nyt pitäisi vaan saada myös huippuja lisää. Tuo 60 mittariin ei tunnu riittävän mihinkään verrattuna mopopoikien ja -tyttöjen menopeleihin. Ajavat vanhuksesta ohi kahta puolta, mokomat  >:( ;)

tapiovuorent

Anna tyttöjen ja poikien vaan ajaa "vanhuksesta" ohi. Niillähän se kortti menee "hyllylle" , ja sitten ei voi ajaa. Vanhuksillahan ( 1985 tai ennen syntyneet) on se etu , että mopoa voi ajaa ilman korttiakin.Että sillei.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 07.06.18 - klo:14:00
Anna tyttöjen ja poikien vaan ajaa "vanhuksesta" ohi. Niillähän se kortti menee "hyllylle" , ja sitten ei voi ajaa. Vanhuksillahan ( 1985 tai ennen syntyneet) on se etu , että mopoa voi ajaa ilman korttiakin.Että sillei.

Juurikin näin... ;D  Ja onhan sinulla se vanhuuden tuoma arvovalta mahdollisessa moporatsiassa, harvemmin poliisit harmaakarhun menopeliä tiheällä kammalla tutkii. toisin kuin niiden teinipoikien/tyttöjen....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

joni_k

niin paitsi että jos se mopo kulkee vähän kovempaa poliisisedät alkaa kyselee moottoripyöräkorttia.. ;D sitten lähtee kilvet ja naksahtaa maksut niskaan.

kkossc2

No joo, sen vielä ymmärtää kun mopopojat ohittelee, mutta että pikkulikatkin :-[ ;)

Eipä tää vielä niin kovaa kulje, että poliisit kiinnostuisivat.  Jostain syystä kuitenkin joka kesä puhallustestiin ovat monta kertaa pysäyttäneet. Lienenkö sitten vanhan juopon näköinen ;D

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: kkossc2 - 07.06.18 - klo:18:03
No joo, sen vielä ymmärtää kun mopopojat ohittelee, mutta että pikkulikatkin :-[ ;)

Eipä tää vielä niin kovaa kulje, että poliisit kiinnostuisivat.  Jostain syystä kuitenkin joka kesä puhallustestiin ovat monta kertaa pysäyttäneet. Lienenkö sitten vanhan juopon näköinen ;D

Teinitytöillä ja pojilla on se hyötysuhde skootterin päällä parempi. Kevyt kuski, niin ei mopoltakaan hirveitä vaadita. toista se on jos satakiloinen äijä istuu satulassa, kyllä siinä variaattori huutaa ihan eri lailla...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kkossc2

Näinhän se on. Onneksi nyt lähtee liikkeelle, ainakin entiseen verrattuna, kuin jänis makuulta :). Valoista lähtiessä sentään joku jää haistelemaan pakokaasuja 8).

Harmittavasti vain lähimpiin liikennevaloihin on matkaa rapiat 60km, niin ei tuostakaan pienestä ilosta pääse nauttimaan kovin usein...

Mutta palataanpa asiaan. Tuollahan näyttikin olevan oma keskustelu kaasareista. Siellä saattaisi olla tästäkin aiheesta jotain, mutta en nyt jaksaisi mitenkään 104 sivua lukea.

Jos joku aloittaa lukemisen vasta tästä, niin kertaus: Kysymys on Kymcon 4-tahti kaasarista, joka aiheutta nykäyksen aina kaasua nopeasti lisättäessä tai vähennettäessä. Mikä aiheuttaa, miten korjata?

joni_k

toi on oikeastaan ominaisuus ei vika. onkos se puolen välin kohdilla tyhjäkäyntisuuttimen piiristä? tms siirrytään pääsuuttimen piiriin. se aiheuttaa semmosen kuolleen kohdan tms nykäyksen. mulla tekee samaa. voihan sitä yrittää jotenkin  mulkkailla mutta ei näitä oikein säätöihin saa.

kkossc2

No, ehkä siihen tottuu, jos on ominaisuus. Aiemmin ajellut 2-tahtisilla, niin kummastutti tuollainen nykiminen.

Muuten, nyt mittasin kulutuksen. 75km matkalla 2,7l eli 3,6 satasella :o. Aika paljon minusta, kun kuluneella vakiosylinterillä ja 85 suuttimella vei  2,2-2,6 satasella. Muistelisin, että joku jopa sai kulutuksen pienenemään 72 sylinterillä?

helkama sc-r

Irrota ilmanputsari kaasarista ja kokeile sormella liikkuuko luisti normaalisti.
Luistin yläpäässä on kalvo, mikä voi (kiinalainen kun on) joskus mennä rikki.
Jos irrotat kalvon, sen takaisin saaminen voi olla hankalaa, ennen kun kalvoa turvottaneet pensat on haihtunu.
Tulpan kuntoa seuraamalla kun saat seoksen ensin oikeaksi niin ongelmakin ehkä poistuu.

joni_k

niin onko skootteri vielä sisäänajossa? jos alle 700km ajettu tolla sylinterillä niin ihan normaalin oloista kulutusta 72cc. pitäis kyllä sitten pienentyä reiluun pariin litraan.

helkama sc-r

Sisäänajo ei kyllä varmaankaan vaikuta kulutukseen.
Kohokammion bensanpinnan korkeutta voi säätää vähän alemmaksi jos kulutus suuri ja käy liian rikkaalla tai pienempi suutin jos ilmapuoli ja luistin toiminta ok.
Ilmanputsarikin voi olla tukossa ja varsinkin kostealla kelillä ei siksi saa kunnolla ilmaa.

Coastside

#29
Näissä cvk kaasareissa bensapintaan ei kannata koskea. Kaikki säädöt suuttimilla ja neulalla. Tietysti putsarillakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04