Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Apuja viritykseen!!!! (ei yleiseen tieliikenteeseen)

Aloittaja kymco2003, 11.07.15 - klo:15:24

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#15
En taida tulla sua avustamaan, saatat menettää sen ainoankin ajooikeutesi.
Ei sitte mitään opettanut se ajooikeuden menetys PÖH.
Kulje sinä vastaisuudessa vain yleisillä, se on varma kyyti.
Siellä kuljettaja on selväpäinen.
Ja lopeta jo.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kymco2003

Aika ystävällistä voi olla parempikin että pysyttelet poissa????

pera8x

kevyemmillä rullilla saa lisää kierroksia koneesta ulos siihen asti, kunnes välitys loppuu kesken. eli kun variaattori pyrkii pitään kierrokset aikalailla samana kokoajan kaasupohjassa ajettaessa, niin kevyemmillä rullilla tuo kierrosluku on korkeampi. sitten vasta, kun variaattorista loppuu välitykset, niin alkaa kierrokset nousta. jos ei muuten kiihdy, niin kokeile noita rullia. vaikka heti reilusti köykäsempiä. kyllä 2t skubun saa kiihtyyn aika hyvinkin, kun se on sopivissa säädöissään. kerran oikein yllätyin, kun tein koeajon aeroxilla, sehän nosti nokkaa ihan yrittämättäkin kun lähti paikoiltaan kaasupohjassa.

kymco2003

#18
Rullat on vakio 8,5gr kokelin 6,9gr oli ok,sit kokeilin 5gr mutta meni huonompaan suuntaan huiput tippu eikä kiihtyny sen paremmin kone vaan huus enemmän,joten laitoin ne 6,9gr takas ne tuntus olevan sopivat,seuraavaks pitäs alkaa kokeilemaan vp jousta,aloitan +1500rpm jousesta ja sit +60%.
Athenan 70cc,tehoputki,20 pykälää isompi pääkkönen,porattu imukurkku ja ohitettu kierrosrajoitin on tämän hetkinen kokoonpano 8)

Partanen

Luistaako remmi, vai miksi sitä jäykempää jousta laittelet? Vaan saahan sitä kokeilla, en minä sillä. Kerro sitten paloiko vain vaseliinit taaemmasta hihnapyörästå, vai alkoiko myös maalit kuplia varikopasta. ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kymco2003

#20
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 20.07.15 - klo:14:17
Luistaako remmi, vai miksi sitä jäykempää jousta laittelet? Vaan saahan sitä kokeilla, en minä sillä. Kerro sitten paloiko vain vaseliinit taaemmasta hihnapyörästå, vai alkoiko myös maalit kuplia varikopasta. ;)
Eiks sillä kireemmällä jousella  haeta kiihtyvyyttä lisää vai olenko ymmärtänyt ihan väärin jousen jäykentämisen idean?

-Zone-

Kyllä, mutta mietis asiaa näin: Moottorin tuottama energiamäärä joutuu voittamaan jousivoiman suuruuden, että jousi menee kasaan. Mitä jäykempi jousi on, sitä suurempi energiamäärä kuluu tähän jousen kasaan painamiseen ja kaikki se energia on poissa eteenpäin liikuttavasta energiasta. Jousen ei siten kannata olla yhtään sen jäykempi kuin on pakko. On paljon järkevämpää hakea kiihtyvyyttä kevyemmillä rullilla kuin jäykemmällä vastinjousella.

Coastside

#22
Luistaako hihna selviää laittamalla kohdistusmerkit lautasiin ja hihnaan. Kaasuttaa jarru päällä ja tarkistaa. Pientä luistoa aina on mutta se kuuluu asiaan.

Pidon voi mitatakin. Metrin vääntövarren päähän  varin akselille painoa kunnes luistaa. Skoden tavallinen vääntö on 4 Nm metrin varressa. Varren paino täytyy huomioida.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Luistava hihna vinkuu. Voi myös tulla savu variaattorikopasta, palaneen kumin hajun saattelemana.

Jäykempi jousi puristaa hihnapyöriä kovemmin hihnan sivuja vasten, josta aiheutuu lisää kitkaa, ja siten tehohäviötä. Voima muuttuu siis lämmöksi entistä enemmän, eikä takapyörää pyörittäväksi voimaksi.

Jäykemmät jouset on tarkoitettu pääosin kisavehkeisiin, joissa on oikeasti tehoa. Katukäyttöön harvoin konetta viritetään niin paljon. Siksi alkuperäinen jousi hoitaa useimmiten homman, eli pitää remmin riittävän kireällä, kunhan jousi ei ole kuoleentunut.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kymco2003

#24
Itseasiassa tuntuis hihna paikaltaan lähtiessään vähän kuin luistais on se 12 vuotta vanha ja kulunut leveydestä 2mm,mutta kilometrejä takana vasta 6000km,huomenna/ylihuomenna tulee uus kevlarvahvistettu.
Tiiä sitten siitä jousesta mutta takavarin jaksaa puristaa nippuun aika kevyesti käsin.

Partanen

Paikaltaan lähdettäessä luistaa kytkin, ja sen kuuluukin luistaa.

Käsin puristelemalla ei voi päätellä jousen kunnosta juuri mitään. Jousen kun saa puristettua käsipelillä 500 kuutioisestakin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kymco2003

Ok,kiitos asiallisista neuvoista,vaihdan sen remmin ja rullat on testailtu,remmin mukana on tulossa 2kpl jousia joten kai niitä vois koittaa toinen on 1500rpm tarkoittaako se sitä että se voisi antaa 1500rpm kierroksia huippuihin?

kymco2003

No miten sen kytkimen saa nappaamaan nopeemmin/kovemmin ku kestää se lähtö,pitääkö ostaa joku kisakytkin vai vaihtaa sinne niitä jousia?

Partanen

Jos ei paikaltaan lähdettäessä meinaa vetää, voi syy olla liian laihassa tyhjäkäynnin seoksessa.

Kytkintäkin voi muuttaa, lähinnä kierroslukua jolla alkaa ottamaan kiinni. Se ei korjaa kuitenkaan vääriä kaasuttimen säätöjä. Kisakytkinkin voi olla hyvä joihinkin tapauksiin. Arkikäyttöön tavallinen kytkin yleensä riittää hyvin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kymco2003

#29
Ennen pytyn vaihtoa ampas paremmin paikaltaan mutta nyt keskialue on parempi ja 60km/h etiäpäin lähtee hienosti kun ennen pyttyä viimenen 1/3 kaasun avaus ei tuottanut mitään tulosta.
Tyhjäkäyntiseosruuvi on tosiaankin vain 1 kierroksen auki tällä hetkellä koska alkuun oli ongelmia tyhjäkäynnin kanssa sammu kun oli enemmän auki,veikkaan kyllä syyksi liian öljyisen bensan kun tuossa ei toimi automaatti tuorevoitelu niin lantrasin varmuuden vuoksi aika vahvan seoksen uuden pytyn takia.
Pystyyköhän tuossa nostamaan kaasarin neulaa guntherin 14mm kaasari,sais keskialueelle vähän lisää bensaa?
Sanoit että kutkintäkin voi muuttaa,onnistuisko ne juurikin noilla painejousilla mitä mulla tossa olis narakun 1000rpm ja1500rpm?