Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

booaa ja sammuu

Aloittaja symäri, 09.04.13 - klo:15:15

« edellinen - seuraava »

symäri

Osaisko joku kertoa mikä on symissäni (skootteri 2t) kun polkasee lähtee hyvin käyntiin ja toimii hyvin tyhjäkäynnillä vähän aikaa kunnes kierrokset nousevat yhtäkkiä tosi korkealle niinkui joku painais kaasua ja se kestää noin 10 sekuntia kunnes se alkaa booaan ja se sammuu aina. tekee saman kun laitat käyntiin ja lähet ajamaan kerkiää ajaa 10 sekuntia kierrokset nousee ja booaa ja sammuu eikä auta vaikka lopettaa kaasun painamisen.

kapeliuskani

Onkos siinä automaattiryyppy, veikkaisin et siinä jotain häikkää.
*Solifer XTR50 classic -06*

ramba

Ei ryyppy kierroksia nosta vaan rikastaa.

Aika todennäköisesti kannentiiviste vuotaa, mulla oireili juuri noin. Tai sitten jossakin muualla pahaa imuvuotoa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

symäri

Mistä imuvuotoa voisi alkaa etsimään, koska imukaulassa ei ole halkeamaa? :) eikö tuo booaminen viitta bensa ongelmaan? kaasarin oon putsannu ja bensan suodattimen ja ilmanputsarikin on puhdas.

Juissi

Voi johtua myös siitä, ettei saa bensaa.
Kohokammio kun tyhjenee, niin kierrokset nousee ja kun loppuu niin booaa.

Sitten täyttyy hiljaklleen ja lähtee taas jonkun ajan pääst käyntiin.

Itse tarkastaisin siis myös bensafilsun ja sen että kun imaset alipainehanan letkusta, tulee bensaa kaassarille.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

ramba

Imukaulan ja tiivisteen välistä esimerkiksi. Tarkista se kannentiivisteen vuoto...!
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

-Zone-

Tankin korvausilma.

symäri

Itse olen miettinyt että saako liika bensaa ku kastelee tulpan monesti ku yrittää polkea käyntii,mutta toisaalta se saa liian vähän ehkä,koska näyttää että seos ois liian paksua eikä se polta sitä vaikkakin olen säätänyt seosruuvia ja nyt se on 1.5 kierrosta auki.ja sitkun saa skoden käyntiin nii se sylkee pakarista vähän bensaa(näyttää kylläkin öljyltä kun on nii paksua).   ja nyt äskön huomasin kun irrotin bensaletkun nii sieltä valuu bensaa niin pitkää ku sitä on tankissa,eli sielläki on joku broblema? ja voisko tämä liittyä tähän booamiseen ja kierrosten nousuun?

jos saa liian vähän bensaa, mitä tehä? bensansuodattimessa eiole vikaa ja kaasarin ja suuttimet oon putsannut.

Juissi

Miten putsasit suuttimet?
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

symäri

otin irti ja puhalsin.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: symäri - 09.04.13 - klo:20:55
ja nyt äskön huomasin kun irrotin bensaletkun nii sieltä valuu bensaa niin pitkää ku sitä on tankissa,eli sielläki on joku broblema? ja voisko tämä liittyä tähän booamiseen ja kierrosten nousuun?
Kuten jo toiseen topicciin joku kirjoitti, vaihda alipainehana.

Avaa myös kaasutin ja tarkista neulaventtiilin toiminta. Todennäköisesti myös neulaventtiili falskaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

symäri

juu niin mä teen  ;D