Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Alipaine/syklinen alipaine

Aloittaja konenikkari, 23.03.12 - klo:18:31

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Alipainehana aukeaa vain jos hanalle tulee alipaine.
Syklisellä alipaineella toimiva pensapumppu toimii vain jos on syklistä alipainetta.
Kirjoitin tämän koska:
Jos skotuun asennetaan avarampi  ;D kaasutin tai ilmansuodatin kotelo,
ja/tai ns. vapaavirtaus ilmansuodatin,
saattaa alipainehana/syklisellä alipaineella toimiva pensapumppu
lakata toimimasta, tahi toiminta heikkenee oleellisesti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Totta. Painevaihteluilla toimiva polttoainepumppu lopettaa toimintansa kyllä joka tapauksessa jossain vaiheessa kun pulssitaajuus kasvaa niin suureksi, että kalvon inertian johdosta se jää jälkeen sitä käyttävästä pulssitaajuudesta. Ennen toiminnan totaalistakin loppumista pumpun tuotto heikkenee oleellisesti ja saattaa olla siten syynä polttoaineen riittämättömyysoireisiin korkeilla kierroksilla. Virittelijän näkökulmasta vähän ongelmallinen tilanne, joskaan ei välttämättä lainkaan käytännön ongelma, vaan ehkä enemmänkin teoreettinen. Mukavahan näitä on silti joskus ajankulukseen miettiä.

konenikkari

 ;D Mitähän ratkaisuja kokeneet kuljettajat käyttävät ko. ongelmien ilmitullessa  ;D
Samoja ongelmia näyttää ilmenevän
skotun vanhetessa ja "väljähtyessä"  :o
Skotun alipainetilanne riittäisi hyvinkin kohtuu käymiseen,
vaankun alipainehana/pensapumppu lakkaa toimittamasta polttoainetta ?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Yhteen keksintöön laitettiin käytetty alipainetoiminen bensapumppu isosta perämoottorista..
Pienemmilläkin painevaihteluilla toimi hyvin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

#4
Ok ja jottei unohtuisi perjantai huuma ja humori
Kriittisessä tilanteessa alipaineletku, kuljettajan suuhun
jos kyseessä on hana, pelkkä imeminen riittää.
Jos kyseessä on alipainepumppu, homma vaatii tekniikkaa  ;D ;D ;D
Imepuhallaimepuhalla :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.03.12 - klo:19:28
...Imepuhallaimepuhalla :o
Eikös tollasia saa tilattua myös ihan rahalla. Tulevat soittamalla kotiinkin ja imevät letkusta sen minkä lompakko vaan antaa myöten :)

konenikkari

Juuú ja istutetaan takapenkille:"pidä skotu käynnissä"  8)  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 23.03.12 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.03.12 - klo:19:28
...Imepuhallaimepuhalla :o
Eikös tollasia saa tilattua myös ihan rahalla. Tulevat soittamalla kotiinkin ja imevät letkusta sen minkä lompakko vaan antaa myöten :)
Pääsee halvemmalla kun ei tarvi saada Ladaa käyntiin, eli ihan harjoittelijakin kelpaa  ;D ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..