Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensatankin letku irronnut

Aloittaja peugeot462, 05.07.11 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

peugeot462

Eli mulla on peugeot speedfight 3 skootteri, kakstahtinen ja olin tulossa sillä eilen kotiin ja bensamittari näytti että ois 3 pykälää tavallisessa tankissa jälellä ja sitten varatankki. No, yhtäkkiä kilometrin päässä kotoa, noi kaikki kolme pykälää hävis ja näytti, että skootteri pitäis tankata. Sitten siinä 300m ennen, mittari näytti että varatankissakaan ei ois enää mitään. Ensin ajattelin, että mittari on jotenkin rikki, koska tosiaan tankkasin kotona ennen kuin lähin ja bensaa pitäis olla yli puolet vielä jäljellä. Tänään kumminkin huomasin, että skootterin alapuolelta, just siitä bensatankin alta, sojottaa musta johto/letku.

Koska itse en tiiä näistä oikeestaan mitään, niin kysyn nyt sitte täällä, että kun mun käsityksen mukaan toi siis on joku bensaletku tossa, niin voiko ton asian jotenkin ite korjata vai olisiko paras viedä korjaajalle ?

Samppa

#1
Alla olevasta artikkelista löytyy letkujen selitteet ja paikat.
http://www.skootterini.com/web/perushuolto-ja-kunnossapito/40-kaasuttimen-puhdistus.html

Polttoainesäiliöltä menee kaasarille alipaineletku ja bensaletku. Kaasarin pohjasta saattaa roikkua vielä kohokammion tyhjennysletku. 2-tahtisissa menee myös letku öljysäiliöltä öljypumpulle -> kaasariin tai imukaulaan. Öljyletku on tyypillisesti huomattavasti ohuempi kuin bensa- ja alipaineletku.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

peugeot462

selvä ja kiitos! huomasin kumminkin illalla, että sieltä mistä ilma tulee, niin jotenkin sitä kautta tulee bensaakin? skootteri viety korjaukseen.