Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterilla ajaminen - mitä siitä ajatellaan?

Aloittaja GTS52, 25.05.18 - klo:23:18

« edellinen - seuraava »

JakeS

Itsekin olen vaihdellut vuoronperään skootterin ja MP:n välillä. Aina kun skootterin olen hankkinut niin muutama kuukausi menty suu messingillä mutta sen jälkeen iskenyt se tylsistyminen. Skootteri on vain liian helppo ja tasainen, mutta uskoisin että kävelisin välittömästi kauppaan jos tulisi 150hv/220kg skootteri myyntiin. Lisäksi vielä isoilla renkailla eikä millään huterilla vespan kattilan kansilla.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

HiTec

#106
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 13.11.21 - klo:00:38
uskoisin että kävelisin välittömästi kauppaan jos tulisi 150hv/220kg skootteri myyntiin. Lisäksi vielä isoilla renkailla eikä millään huterilla vespan kattilan kansilla.

No mitenkäs olisi 173hv/277kg "skootteri" ;D

Honda VFR 1200 DCT
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

konenikkari

Mieluummin päivä kumarassa, kuin tunti kyykyssä  ::) 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

#108
Tässä heti aamusta miettisin tuota JakeS:n postausta "150hv ja isot renkaat" ja nyt kun näin Hitecin postauksen niin pakko kysyä että mikä noissa on sitä  (maxi)skootteria ?
Se että on joku muu kuin manuaaliloota ei vielä tee 2-pyöräisestä skootteria

Edit: En siis kysy sitä että kumpaa se edustaa vaan sitä että mikä siinä on (edustaa) sitä skootteria ? Esim noissa Hondan DCT vaihteisissa en näe mitään miksi ne EI olisi moottoripyöriä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 13.11.21 - klo:11:03
Se että on joku muu kuin manuaaliloota ei vielä tee 2-pyöräisestä skootteria

Juu ei tee, mutta Honda tuolla NC-sarjallaan meni sotkemaan tuon kentän ihan totaalisesti, ne kun asentavat tuota tasan samaa 700/750cc tekniikkaansa DCT-askeineen ja ketjuvetoineen niin monenlaiseen runkoon ettei mitään rajaa ::)



Missä nyt sitten kulkeekaan sen skootterin raja? Melko kookkaat keskitunnelit sitä on noissakin kahdessa vimosessa, molemmissa DCT-askit ja ketjuvedot 17" renkaineen. Myös säilytystila penkin alla on kutistettu sen verran että sama määrä tavaraa (=1x kypärä) menee tuohon prätkärunkoiseenkin "tankin" tilalla olevaan lokeroon ???
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

PappaSkootteri

Mielestänä "raja" menee siinä että voiko naiset ajaa sillä hame päällänsä eli siis onko jalan saaminen "ylitse" todella helppoa joten näistä aiemmin mainituista ei kyllä mikään täytä skootterin määritelmää...
Aiemmin on määritelmässä ollut myös että moottori olisi istuimen "alla"...
Se että ajoneuvoluokka on moottoripyörä tai mopo ja varustettu automaattilaatikolla/vaihteistolla tai variaattorilla ei kerro laitteen olevan skootteri
Siis runkorakenne määrittää "skootteriuden" :)
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

HiTec

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 13.11.21 - klo:22:30
Mielestänä "raja" menee siinä että voiko naiset ajaa sillä hame päällänsä eli siis onko jalan saaminen "ylitse" todella helppoa joten näistä aiemmin mainituista ei kyllä mikään täytä skootterin määritelmää...

No jos kriteeriksi otetaan tasalattiaisuus, niin aika moni muukin tipahtaa silloin skode-luokan ulkopuolelle, joista alla vai muutama, sillä tuo lista onkin jo toooodella pitkä ???

Suzuki Burgman 400


Yamaha Majesty 400


Piaggio X10 500


Eli peruskysymys: Miksi ihmeessä kaikkea pitää aina luokitella johonkin tiukkoihin raameihin, koska yleensä jossain vaiheessa ne rajat rikkoutuu, tulee joitain crossover-malleja markkinoille, joista ei itse Erkkikään osaa sanoa kummale puolelle viivaa ne enää kuuluisivat. Pääasia on että käyttäjät löytää ne menopelinsä, joista tykkää, joilla hoitaa ne omat tarpeensa vähintään tyydyttävästi, eikös. Tällöin sillä mitä muut siitä ajattelevat ole yhtään mitään merkitystä. Itselle ja omiin tarpeisiin se ajokki hommataan, ei naapuria varten 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

JakeS

No minun unelmani olisi juurikin Yamaha Vmax tyylinen skootteri varustettuna tehokkaalla voimalinjalla. Aprilia srv on/oli yksi näistä mutta ei siinäkään ole kuin puolet siitä mitä haluaisin.
Maailmassa on varmasti muitakin samalla tavalla ajattelevia kuin minä joten on ihme, että kukaan valmistaja ei sellaista ole tehnyt
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Coastside

#113
Voihan sen tehdä itse. Periaatteessa kyse olisi rungon teosta ja valmiiden muovien sovittelusta halutun moottorin kanssa.

Olen miettinyt tehdä hiilikuiturungon kiinanmoottoriin. Osat jigiin kiinni ja styroksista täytteet jotka asetonilla saa pois koteloista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#114
Minulle on ystäväksi tullut vanhemmiten matalalattiainen skootteri
vaikka en hametta käytä, jalka ei nouse, kuten ennen
yli keskikonsolin, ja kyykkyyn pääsen mutten ylös.
Siispä olkoon skootterin määritelmä:
Helposti kaikkien ajettava, leppoisa laite. ;D
Nyt kun ei enää yli 300km/h nopeudet kiinnosta ;)
Mun lemppari olis sähköläskipyörä, harmi että sen ajoominaisuudet on /c:tä
22 vuotta ajettuani aeroxilla olen tullut "makuperseeksi"
se kun on kaiken kompromissi, vain sähkö puuttuu  :)

Ja lopuksi kevennys, nooh
kapakasta tullessa polkupyörän selkään umpikännissä pyrkivä pyysi multa
"auta mut alkuun, kyl määsit kotiin pääse", vähä jännitti,
kotoaan se löytyi seyraavana päivänä, tosin seuraavalla kerralla vietti 3 päivää sairaalassa
Koska vaimo oli häntä moittinut kännissä polkupyörällä ajamisesta
pelas kaveritten kanssa korttia autotallissaan ja keinutteli tuoliaan
kaattui takaraivolleen ja vietti 2.pvää sairaalassa
sieltä selvittyään sanoi vaimolleen
"ensi viikonloppuna ajan sitte polkupyörällä"
mitäs me tästä opimme, emme yhtään mitään
seuraavana viikonloppuna hän ajoi pyörällään kaupungin kaivamaan keskellä katua olleeseen kaivantoon
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#115
 CUSHMAN
Tuo coastin linkki on asiallinen
Kaikkien "vespojen äiti"
on juurikin tuo.
Sen käyttötarkoituksen ymmärtää tyhmempikin sotilas
ja osaa sitä käyttää  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)


konenikkari

#117
"Skootteri tai moottoriskootteri on moottoripyörä, jossa on mukavuutta ja polttoainetaloutta korostava läpikulkurunko ja alusta kuljettajan jaloille."
Eräs määritelmä.
Siis jos löydät moottoripyörästäsi lattian,
sinua on petetty, ajelet "lälläripyörällä"
https://www.youtube.com/watch?v=0hW38mbvcgk
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 14.11.21 - klo:12:18
Aprilia srv on/oli yksi näistä mutta ei siinäkään ole kuin puolet siitä mitä haluaisin.
Tuokin juuri sarjassamme moottoripyörän tekniikka, skootterimaisessa rungossa 8)

Henk.koht. kun tuli jo 7v cruisailtua tuolla Honda Silverwing 600, niin alkoi kaipaamaan jotain suurempaa joka kiertää korkealta ja kovaa, mutta silti olisi niin hankintahinnaltaan kuin vak.maksuiltaankin yhä varsin maltillinen - ja löytyihän se :)

=>

Ensin toki mielessä pyöri varsin voimakkaana myös ajatus ihan upouudesta pyörästä, jolla mentäisiinkin sitten ns. auringonlaskuun saakka, mutta kuitenkin se järki ja rahalliset realiteetit astui kuvaan mukaan :-\



Eli loppupelissä valittiinko tässäkään sitten sitä mitä haluttiin vaiko tyydyttiin vain siihen mitä saatiin ???
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Midland

Mä skootteriksi miellän sellaisen mallin, jossa jalkaa ei tarvii heittää satulan yli päästäkseen satulaan. Kumpare X9 lattiassa kyllä on, mutta huomattattavasti alempana kuin satula. Polvivammasena helpottaa kummasti pyörän päälle asettumista. Tasalattia olis vielä parempi.